Suurentuneet imusolmukkeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sano pari kk sitten, että on pikemminkin epänormaalia, jos lapsen kaula on täysin kyhmytön. Toisilla ne vaan näkyy enempi ja toisella vähempi. Ja me menimme lääkäriin justiinsa niiden hernepattien takia, joita vauvallamme kaulassa oli ja on siis edelleen. Voivat olla vuosiakin. Ainoastaan sitten jos muuttuvat suuriksi, voidaan tutkia tarkemmin tai jopa poistaa. Kyseessä ainakin meillä oli suurentuneet imusolmukkeet ja ne saattavat ainakin lapsilla suurentua ihan mistä syystä tahansa (tai ainakin melkein). Pienikin tulehdus saa ne usein turpoamaan. Aikuisten imusolmukkeista en sitten osaa sanoa mitään. Onko ne huomattu esim. jonkun flunssan tai muun sairastumisen jälkeen.

Menkää lääkäriin, jos asia ihmetyttää... Saatte ainakin mielenrauhan :)

Mies ja laps on käynytkin niiden takia lääkäris, mutta ei oikeastaan mitään tutkimuksia olla tehty. Lapselle tuli taudin yhteydes ja olleet nyt 3 vuotta ja miehellä huomattiin ihan yhtä-äkkiä.

yleiskunnossa ei kuitenkaan ole mitään muutosta, niin ei kai kyse nyt mistään vakavasta ole. Tai en minä silti mikään lääkäri ole eli en varmaksi voi sanoa. Mutta tiedän kyllä tunteen, kun pelkää rakkaittensa puolesta. Minä ainakin olen niin pattikammoinen ja hysteerinen tapaus, että kuvittelen heti kaikki pahimmat mahdolliset tapaukset mielessäni... Mutta teidän lapsellahan on mitä ilmeisemmin ne "normaalit" kohonneet imusolmukkeet kyseessä, jos sairastumisen yhteydessä huomattiin. Kaiketi kolmessa vuodessa olisi muitakin oireita tullut, jos kyse olisi jostain vakavemmasta. Ja voihan ne aikuisellakin kohollaan olla, kai. Mutta käykää vielä esim. kysymässä lääkäriltä, mistä moinen voi johtua ja pyytäkää ottamaan esim. verikokeita, vaikkapa tulehdusarvot tai jotain. Sanotte, että ette saa mielenrauhaa muuten. Voisko teidän asunnon ilmassa olla jotain, joka esim. vaikuttaa hengitysteiden tulehtumiseen?

Yhteistyössä