Suuren perheen etu

• Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
nainen
mitäs muuten naapuriton mahtanut ajatella kun mä rakastin omaa siskoani (mua 12v nuorempi) ja hoidin häntä palon. ajattelivat varmaan et mun on pakko tehä se :D:D ja viikonlopun kohokohtia oli kun otin 2v yökylään mun huoneeseen :D:D

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
mitäs muuten naapuriton mahtanut ajatella kun mä rakastin omaa siskoani (mua 12v nuorempi) ja hoidin häntä palon. ajattelivat varmaan et mun on pakko tehä se :D:D ja viikonlopun kohokohtia oli kun otin 2v yökylään mun huoneeseen :D:D
Mulla oli siskon kanssa 9 vuotta ja veljen kanssa 12 vuotta ikäeroa. molemmat mua hoiti ja vei ulos, muttei ikinä pakotettuina.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tutankhamon:
jaahas :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :headwall:
Te olette hyvännäköinen ja mielenkiintoinen pari hienoilla arvoilla .. mutta kyllä teillekin mahtuis yks kiinalainen ( mies ) ? ;-p
Hmm. Niin mikä jottei. Kunhan osaisi vaan tehdä ruokia. Sitten vielä se kolmas puuttuu. :xmas: varmaan se kolmas joutuis käydä töissä.
:eek: tässähän on elättäjän paikka vapaa * asettuu jonoon *

Joko olis porukka kasassa.. milloinkas lähdetään? :p

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tutankhamon:
jaahas :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :headwall:
Te olette hyvännäköinen ja mielenkiintoinen pari hienoilla arvoilla .. mutta kyllä teillekin mahtuis yks kiinalainen ( mies ) ? ;-p
Hmm. Niin mikä jottei. Kunhan osaisi vaan tehdä ruokia. Sitten vielä se kolmas puuttuu. :xmas: varmaan se kolmas joutuis käydä töissä.

Mutta tuleeko kaupanpäällisinä sun vaimo ja lapset? Mikäli ne on työkykyisiä, niin sehän olisi kyllä hyvä. Tai tietty jos sun vaimos on vetelehtijä, niin mä voin lyöttäytyä yhteen sen kanssa ja miettiä miten vältyttäs kaikelta raskaalta hommalta.

monen mamma
Jos hankkii monta lasta, niin lopulta ne on kuin pieni armeija, jotka hoitaa toinen toisensa. 10-12 vuotta ensimmäisestä synnytyksestä ja sen jälkeen voi heittäytyä täysin vapaalle ja vain synnyttää lapsia lisää.

Jos olisi vielä vaikka vähintään kaksi miestä, niin kotihommat ja elatus muutenkin hoituisi itsestään. Ja 15 vuotiaathan voi laittaa jo kesätöihinkin.

No ehkä 3 miestä olisi parempi, eihän kyllästyisi ainakaan että saman kanssa aina joutuisi olla. =)
Kun noita murrosikäisiä yrittää saada tekeen jotain, niin mieluummin ja helpommin tekisi itse. Ei vaan kaikkea pidä tehdä niiden eteen, vaan opettaa kantamaan vastuuta ja suoriutumaan omista velvollisuuksistaan, siinä sitä onkin työtä :p. Ei lapset todellakaan orjina, muttei vapaamatkustajinakaan, niin että yks tekis kaikki työt ja toiset vaan lepäilisi siivellä.

Entäs jos ne kaikki pennut on niskuroivia, eikä suostu muuta kun makaamaan peffa homeessa soffan edessä :snotty: Siinä sitä äitee raataa kun orja kunnes kuolee. Tai jos niistä kymmenestä muksusta vaikka osa päättää jäädä vanhoinapoikina äiteen helmoihin?
Tai jos osasta lapsista tulee alkoholisteja ja osasta narkkeja ja loput hurahtaa jonkun uskonlahkon oppeihin? Niin jo on suurperheen äidillä ikuiset murheet.

Mutta tuleeko kaupanpäällisinä sun vaimo ja lapset? Mikäli ne on työkykyisiä, niin sehän olisi kyllä hyvä. Tai tietty jos sun vaimos on vetelehtijä, niin mä voin lyöttäytyä yhteen sen kanssa ja miettiä miten vältyttäs kaikelta raskaalta hommalta.
Samaa lajia ootte.. mutta jakamalla työnjohtajan paikkaa voisitte kätevästi pitää miehet työllistettynä kolmessa vuorossa :eek:

Rukoilijasirkka

Samaa lajia ootte.. mutta jakamalla työnjohtajan paikkaa voisitte kätevästi pitää miehet työllistettynä kolmessa vuorossa :eek:
No se vois määrää kotihommista ja mä voisin sit määrää mitä muuta joudutte tekeen.

anita
Valitettavasti joissakin perheissä asiat on noin, mutta onneksi ei meillä. Meillä lapset saavat olla lapsia. Sen verran opetan heitä kotitöihin, että omassa elämässään pärjäävät.
Meillä on suuri perhe ja lapsia tullut pienillä ikäeroilla. Näen punaista aina, kun kuulen, että alakouluikäiset tytöt tekevät lähes kaikki kotihommat ja ovat ammana jatkuvasti.

Huomasitteko nytkin erään tulipalouutisen yhteydessä, kun 12v hoiteli seitsemää nuorempaa tulipalon syttyessä?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Tiedän minäkin perheen, jossa eskarilainen ja ekaluokkalainen hoitivat esim öisin täysin kaksivuotiaan. Siis vessakäynnit, mahdolliset juomiset ym ym.
Samoin pisti viluttamaan, kun vielä marraskuunlopullakaan ei ollut lämpöjä päällä, ainoastaan leivinuunilla mentiin, pikkasen voisin sanoa että oli lastenhuoneissa kylmä :/ Olkkari ja keittiö olivat kyllä lämpimiä.
:eek: Oikeesti?

Mä en oikeesti tiennyt että tolleen ois missään. hullua.
No siis Suomessa on varmasti paljonki perheitä joissa isommat joutuu hoitamaan pieniä, ikävä kyllä. Ja siis en tarkota näitä jotka sillon tällön kattoo perään tai muuten vahtivat. Ainaki alkoholistiperheissä varmaan joutuu lapset huolehtimaan välillä vanhemmistakin.

Niin, ja onneks nyt taas on joululomaakin koulusta, niin ei tarttee itse edes lounasta laittaa - puhumattakaan ulkoiluttamisesta :saint:
Siksihän ovat nuo isommat koulukkaat.

Hmm... nyt kun vielä sais kaupasta kotiinkanto-palvelun, niin ei ois mitään moitittavaa elämässä.

Yhteistyössä