Suuren perheen etu

• Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Jos hankkii monta lasta, niin lopulta ne on kuin pieni armeija, jotka hoitaa toinen toisensa. 10-12 vuotta ensimmäisestä synnytyksestä ja sen jälkeen voi heittäytyä täysin vapaalle ja vain synnyttää lapsia lisää.

Jos olisi vielä vaikka vähintään kaksi miestä, niin kotihommat ja elatus muutenkin hoituisi itsestään. Ja 15 vuotiaathan voi laittaa jo kesätöihinkin.

No ehkä 3 miestä olisi parempi, eihän kyllästyisi ainakaan että saman kanssa aina joutuisi olla. =)

vv
Tuollasia tapauksia on, ihan oikeesti! Yks erittäin hyvä esimerkkiperhe löytyy niinkin lähellä kun mun anoppilassa.. lapsia "siunaantunut" joka vuodelle, lapset hoitaa toinen toisiaan, ja kotihommat hoituu lapsilla vuorotellen.. äidin hommia taitaa olla ruuanlaitto ja komennuksen pito........
Huomaa että tuossa perheessä ei saa lapset olla lapsia, vaan lapsiorjia suoraansanottuna..

Eipä taida voida ihan heittäytyä täysin vapaalle :D Mutta totta tuo että usein ne lapsista vanhimmat pitävät paljon huolta nuoremmista, ja niistä on varmaan tosi suuri apu kotitöissä ym. Samoin vaatteissa, vanhin saa uudet ja niitä sitten kierrätetään sisaruksilla.

Tiedän minäkin perheen, jossa eskarilainen ja ekaluokkalainen hoitivat esim öisin täysin kaksivuotiaan. Siis vessakäynnit, mahdolliset juomiset ym ym.
Samoin pisti viluttamaan, kun vielä marraskuunlopullakaan ei ollut lämpöjä päällä, ainoastaan leivinuunilla mentiin, pikkasen voisin sanoa että oli lastenhuoneissa kylmä :/ Olkkari ja keittiö olivat kyllä lämpimiä.

Lazy
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Tuollasia tapauksia on, ihan oikeesti! Yks erittäin hyvä esimerkkiperhe löytyy niinkin lähellä kun mun anoppilassa.. lapsia "siunaantunut" joka vuodelle, lapset hoitaa toinen toisiaan, ja kotihommat hoituu lapsilla vuorotellen.. äidin hommia taitaa olla ruuanlaitto ja komennuksen pito........
Huomaa että tuossa perheessä ei saa lapset olla lapsia, vaan lapsiorjia suoraansanottuna..

Peesi. Mä tunnen kanssa muutaman perheen missä paljon lapsia ja kaikissa näissä perheen äiti tiuskii lapsillensa ja komentaa lapset päivästä toiseen tekemään kaikki kotityöt vaipanvaihdosta siivoukseen ja siivouksesta ruuanlaittoon.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Tiedän minäkin perheen, jossa eskarilainen ja ekaluokkalainen hoitivat esim öisin täysin kaksivuotiaan. Siis vessakäynnit, mahdolliset juomiset ym ym.
Samoin pisti viluttamaan, kun vielä marraskuunlopullakaan ei ollut lämpöjä päällä, ainoastaan leivinuunilla mentiin, pikkasen voisin sanoa että oli lastenhuoneissa kylmä :/ Olkkari ja keittiö olivat kyllä lämpimiä.
:eek: Oikeesti?

Mä en oikeesti tiennyt että tolleen ois missään. hullua.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Inhottavaa. Ei noin sais olla. Kyllä lasten kuuluu saada olla lapsia! Ne tekee omat lapset sitten aikanaan ja niiden kuuluu hoitaa niitä. Aika kohtuutonta vanhemmiltaki teettää katkonaisia öitä noin pienillä.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tutankhamon:
jaahas :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :headwall:
Te olette hyvännäköinen ja mielenkiintoinen pari hienoilla arvoilla .. mutta kyllä teillekin mahtuis yks kiinalainen ( mies ) ? ;-p
Hmm. Niin mikä jottei. Kunhan osaisi vaan tehdä ruokia. Sitten vielä se kolmas puuttuu. :xmas: varmaan se kolmas joutuis käydä töissä.

IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mut mitäs sit kun tulee vaihdevuodet :eek:
Sit varmaan pitää alkaa käyttää jotain rohdoksii ja viel yrittää lasta.

No ei, sit on jo niin vanha, et voi ajella rullatuolilla ja rollaattorilla.
Ai kun tulee vaihdevuodet,niin pitää alkaa ajaa rullatuolilla ja rollaattorilla??
Joo,no pitääkin sanoa äidille että saa alkaa niitä hankkimaan jo :LOL: vaikka pystyy kyllä vallan mainiosti kävelmään ihan itsekin..

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mut mitäs sit kun tulee vaihdevuodet :eek:
Sit varmaan pitää alkaa käyttää jotain rohdoksii ja viel yrittää lasta.

No ei, sit on jo niin vanha, et voi ajella rullatuolilla ja rollaattorilla.
Ai kun tulee vaihdevuodet,niin pitää alkaa ajaa rullatuolilla ja rollaattorilla??
Joo,no pitääkin sanoa äidille että saa alkaa niitä hankkimaan jo :LOL: vaikka pystyy kyllä vallan mainiosti kävelmään ihan itsekin..
Niin, se reppana ei tajua, että rollaattorilla saisi lusmuilla. :)

nainen
meilläkin voi tulevaisuudessa olla suuri perhe (lapsia pian 4, vanhin pian 4v) mutta ei mitään tuommosta :) kyllä mä omat lapseni hoidan, yks mies mulle riittää ja lapset tottakai opetetaan siihen että kotona osallistutaan myös kotihommiin, jokainen oman ikänsä ja ehkä välillä oman halunsa verran.

ei pakoteta, ei pidetä orjina, mutta kaikki elää ja auttelee toisiaan. kuitenki minä ja mieheni päävastuussa huushollin pyörittämisestä :D

Yhteistyössä