suunnilleen montako tuntia olet kotona päivässä lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En varmaan tuntiakaan! Poika leikkii tosi paljon itsekseen ja pari kirjaa luetaan päivässä ja on päiviä etten leiki mitään sen kanssa. Mä oon äiti, en leikkikaveri! Kuopuksen kanssa seurustelen tietty paljon kun se nyt on pikkuvauva vielä, mutta isompien lasten pitää jo minusta osata leikkiä ja keksiä leikkejä itse. Itse olin lapsena aina naukumassa "mitä mää voin tehdä??" muistan sen itsekin. Olin iltatähti ja olin tottunut, että aina on joku leikkimässä tai katsomassa vähintään mun tekosia.

En leiki, luenkin harvoin. Puuhailen kyllä, ja jutellaan paljon, yleensä muun touhun lomassa. Mutta siis niin, että on vaan lapset ja minä eikä mitään muuta... Enintään tunnin päivässä.
Mutta läsnä olen koko ajan kun kotona ollaan, eli aamulla tunnin-pari ja illalla kolmisen tuntia.

Mahdoton laskea, teen kaikenlaista yhtäaikaa. En pidä mitään vähimmäismäärää että pitäs esim lukea tai leikkiä tietty määrä. Pukiessa tulee leikittyä, ruokapöydässä juteltua (syödään kaikki ateriat yhdessä), ulkona leikittyä, ruuanlaitossa ja siivouksessa puuhattua yhdessä, läksyjenteossa auttamista, lelujen ja tavaroiden etsimistä, korjaamista, nuken pukemista yms... Eli en oikeastaan leiki ollenkaan mutta lähes koko päivän olen käytettävissä heti kun tarvitaan.

Yhteistyössä