Suuniteltu sektio. Millä viikoilla teille tehty?

Moi,
sain tiistaina ajan suunniteltuun sektioon. Aika on kaksi päivää ennen laskettua päivää eli hilkulle menee. Tosin ykkönen syntyi 10 päivää yli l.a:n, lieneekö vaikuttanut asiaan. Hyvä silti, että taimi saa rauhassa kasvaa, ettei turhan aikaisin leikata.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 21:57 joko kirjoitti:
Tasan viikko ennen laskettua aikaa. Sitä ennen ei saa leikata.
Nimenomaan, mitä höpiset? Minulle oli varattu suunniteltu sectio 2 viikkoa ennen laskettua aikaa mutta poika päätti tulla maailmaan jo viikko tuota ennen. Normaali käytäntö lienee että 1-2 viikkoa ennen la:aa leikataan.

Minulla tehtiin sektio 39+2. Sanoivat, että suunniteltu sektio tehdään aikaisintaan viikkoa ennen laskettua aikaa SIINÄ SAIRAALASSA, jossa olin asiakkaana. Siis jos ei lähde omia aikojaan syntymään, jolloin olisi tietysti tehty päivystysleikkaus.

Yleinen ohje on viikolla 39, mutta eri syistä siitä voidaan poiketa. Esim. mulle tehtiin viikolla 38+5, sillä vauva oli valmis ja seuraava leikkausajankohta olisi mennyt ehkä liian pitkälle, oli siis ns. ruuhkaa...

Juu, eli synnytystapa-arviossa sanoi ultraava hoitsu että jalkatarjonnassa oli lapsi. Oli ollut perätilassa jo monta viikkoa, pää oli oikealla kylkikaaren alla (eli pää suoraa ylöspäin), jalat niin että toinen koukussa mahaa vasten ja toinen jalka suorana kohdunsuulla. Siitä en tiedä miten perätilalapsilla tämän laskeutumisen kanssa on, eli että jos on tosiaan tulossa jalka/jalat edeltä niin laskeutuuko vauva varsinaisesti. Peppu edeltä jos on ulos tulossa niin silloin voisi kuvitella että laskeutuisi ????? En minä tiedä :D Mutta näin sanottiin sairaalassa: lapsi perätilassa, jalkatarjonnassa, istukka etuseinässä ja napanuoraa kaulan ympäri. Siispä ei käännösyritystä vaan suoraan sectio suunnittellusti.

Yhteistyössä