Suukottelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummastuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummastuttaa

Vieras
En ymmärrä äitejä, jotka kehottavat lapsiaan suukottelemaan vieraiden (muiden kuin oman perheen jäsenten) kanssa. Mielestäni aivan käsittämätöntä. Olen törmännyt tähän asiaan monesti. Äiti sanoo lapselleen, että "anna äitille suukko" ja sen jälkeen "annatko tätillekin". Huh huh! Mitäs siinä sitten. Itse koitan sitten hienovaraisesti sanoa, että ei tarvitse, jos ujostuttaa. Ja samalla toivon, ettei lapsi anna minulle suukkoa. Miksi ihmeessä lapsen pitää ottaa vastaan kaikki mahdolliset pöpöt? Eikö niittä saa jo tarpeeksi muutenkin? Onko muita, jotka törmänneet samaan asiaan? Ymmärrättekö te tämmöistä?

no eipä ole omalle kohdalle tullut vastaan. lapseni suukottavat oma aloitteisesti niitä ihmisiä joita ite haluavat. eli lähinnä äiti isi mummot vaarit yms läheiset, mutta koskaan ei käsketä.

joskus olen sanonut anna kummille hali kun kummi on lähdössä, mutta jos lapsi ei halua niin en kyllä halaamaankaan pakota. suukottaminen on kuitenkin niin paljon läheisempää että siitä lapsi päättää ite ketkä ovat suukottelun arvoisia.. puhumkattakaan juuri noista pöpöistä yms. ja yleensäkin eihän aikuistenkaan kaikkia suukottele..

meillä ainakin lapsi 1v8kk haluaa yleensä itse antaa suukon kaikille joita paikalla.siis ei aina vaan sillon kun jostain syystä tulee suukko mieleen. me ollaan myös puoliksi englantilainen perhe ja englantilaiseen kulttuuriin kuuluu myös erilailla nämä poskisuudelmat.. suomalaisethan ei pahemmin harrasta halailuja ja suukotteluja..

meidän 1v4kk tyttö on oikee pusuttelija. tytön isä on ulkomaalainen ja heidän kulttuurissa pusuttelu on todella yleistä. Siis miehetkin toisiaan suukottaa poskille jos ei oo pitkään aikaan nähny.
Enpä ole tota tyttöä alkanu kieltäänkään kun minä en siinä mitään paha nää jos hän jotain poskelle suukottaa. Tyttö ihan selvästi tietää että pusuttelu on hellyyden osoitusta ja aina rakkaita lelujaankin pussailee. kuten edellinenkin kirjoitti niin suomalaisethan ei pusuttele ja halaila ystäviään ja perhettään (tietysti poikkeuksiakin on) ja minusta se on sääli. Mutta tää vaan mun mielipide.

Niin, eihän tuossa poskelle suukottelussa mitään ikävää olekaan. Nyt on kyseessä ihan suulle suukottelu.

Läheisten halailu ja poskelle suukottelu on ihan asia erikseen. :heart:

no meillä olen poskelle suukottamisen vahingossa opettanut pienelle tytölleni (1v5kk) kun nukkumaan lähdetään. siitähän typsy oppi tosi nopeasti aikuisia katsellessa että suullekin voi antaa pusun. :ashamed: mukavaa siinä kuitenkin on se, että ainoastaan äiti saa pienen pusun ja suoraan suulle nukkumaan mennessä, isukki jos pyytää niin tinttarella kihertää vaan ja juoksee karkuun!!! muille neiti ei pusuja anna ja hyvä niin!

Yhteistyössä