Suukirurgia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Öööö.. kammoan koko sanaa enemmän ku mitään, mutta mutta.. ei kukaan sattuis tietämään, joutuuko tällanen kammoinen tyytymään esilääkityksessä pelkkiin pameihin? :snotty:
On tyhmä kysymys, tiedän, mutta kysynpä silti.

no multa poistettiin kaksi hammasta kerralla, samalta puolelta. siinä vaan hengittelin, pidin silmiä kiinni ja ihmettelin miten kovaa ääntä tuolla poralla saa aikaan. kun osaa kunnolla rentoutua niin ei ole edes PAHA. mulla kesti tasan 2h tuo leikkaus. sanoisin että toipuminen on kamalampaa. mulla vieläkin reilun 3viikon takaisesta leikkauksesta iso kolo suussa joka kerää ruuantahteitä. ei kivaa. pyydä lisää puudutetta jos tarvis.

mulle silmien kiinni pitäminen vei mut pois siitä paikasta, aivan kuin unta. ei tullu mieleenkään mitkään rauhoittavat.

Mulla kans vajaa kk sitten hammas leikattiin. Ei mulla esilääkitys tullut mieleenkään. Mitä jos soittaisit sinne lääkäriin ja kysyisit mitä voi ottaa, jos kovasti pelottaa?

Itse leikkaus ei ollut paha. Inhottavin oli ensimmäinen puudutuspiikki, se sattui aika kovin, mutta tehosi nopeasti joten seuraavat ei tuntuneet enää juuri miltään :)

Sain jonkun diapamin kun panikoin mutta vahvojen puudutteiden ansiosta ei tuntunu todellekaan missään! Ei kannata pelätä, varmastikaan ei satu, korkeintaan jotkut äänet saattaa inhottaa, mutta ainakin hampaan nykäisy on nopeesti ohikin :)

No mäpäs tilitän tähän, mua niin vituttaa.

Oisko tuosta jo 2v, kun edellinen hammaslääkäri löysi multa kuolleen hampaan. Kai se jonkin juurihoidon siihen aloitti, laittoi lääkettä sinne juurikanavaan jne. Uusi hammaslääkäri sitten otti uudet kuvat ja huudahdus "onko tuo kysta?" oli varsin ikävä kokemus.
Kystaksi se varmistui maanantaina, menin otattamaan kunnon röntgenit ja tuo uusi hammaslääkäri soitti mulle tänään, että kysta on iso ja toinenkin hammas uhkaa jo vissiin kuolla, en tiedä, jotenkin se ulottuu jo toisen hampaan juurenpäähän tai jotain.

Arvatkaa kuin vatusti mua houkuttaa ajatus lähteä tollaselle reissulle, missä ne leikkaa ikenen auki ja näprää sen ison kystan sieltä pois :x |O |O |O

Sori mut
stock-photo-close-up-of-a-horrified-senior-woman-with-her-mouth-open-8680897.jpg

oho! :hug: Tsemppiä!
Mutta kuten sanottu, ei se oikeestaan se leikkaus eikä sen koko. Puudutteet auttaa todella hyvin. Eli kun selviät vaan siitä alun piikityksestä ni mulla ei ainakaan tuntunut missään. Ja lisää saat heti jos tarviit.

Kantsii syödä kunnolla ajoissa ennen leikkaukseen menoa. Sen jälkeen ei välttämättä heti tee mieli mitään mut nälkä voi tulla silti.

Älä nyt kammottele. Miulta leikattiin joskus puhkeamaton rautahammas ikenen sisältä pois, eikä se mikään hirvee kokemus ollu. En nyt miellyttäväksikään sanois, mutta toimenpide ei sattunu, ja ien parani aika nopeesti.

Ja vaikka se on "iso kysta", niin suussa kaikki on sen verran pientä, ettei tarvi olla kovin iso juttu että se on jo hammaslääkärin silmissä "iso".

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Se vielä, että saat naamalle sellasen vihreen leikkausliinan eli et ees nää mitä sun suuhun laitetaan.

Luojan kiitos! Onhan viisureita itseltäkin leikattu, pelkällä puudutteen voimalla.. mutta tää on nyt jotenkin niin pirun ällöä. Sit ku kuvittelee kaikenlaisia rusahduksia sun muuta mitä vois kuulua, kun kuitenkin tuolla hampaiden juurten seassa on.. :x *kylmät väreet*
Manaan sen edellisen hamppilekurin kyllä alimpaan kerrokseen, jos se ois katsonut sen jo silloin niin vois kuvitella ettei se nyt olisi "iso" :kieh: Onneks tää mun uus hammalääkäri, kun näki kuin kalpeaksi valahdin ja aloin tärisee, niin sanoi että hän laittaa lähetteeseen tiedoksi että se esilääkitys laitetaan ku pelottaa. Vaikka nuijanukutus on tieten paras vaihtoehto :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Älä nyt kammottele. Miulta leikattiin joskus puhkeamaton rautahammas ikenen sisältä pois, eikä se mikään hirvee kokemus ollu. En nyt miellyttäväksikään sanois, mutta toimenpide ei sattunu, ja ien parani aika nopeesti.

Ja vaikka se on "iso kysta", niin suussa kaikki on sen verran pientä, ettei tarvi olla kovin iso juttu että se on jo hammaslääkärin silmissä "iso".

No niin, no niin.. mulle se on ihan liian iso, jos se uhkaa tappaa multa jo toisenkin hampaan.. saatanan murhaaja |O

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
No niin, no niin.. mulle se on ihan liian iso, jos se uhkaa tappaa multa jo toisenkin hampaan.. saatanan murhaaja |O

No mut kohta pääset eroon siitä =)

Jos sen sais kokonaisena pois niin voisithan pyytää sen purkkiin, ja laittaa kotona kirjahyllyyn vieraitten kauhisteltavaks.

- Mitä täs purkis on?
- Ienkysta
- Siis... Mikä?
- Ikenen sisältä leikattu kysta.
- No hyi helv... Kuka hullu tälläsiä säästelee?!

:D

Täällä toinen hammaslääkärikammoinen ja leikattu loppuvuodesta kysta ikenestä...
Itse panikoin niin etten meinannut mennä sinne millään, mutta oli jopa helpompi kokemus kuin juurihoito!
Ei kuulunut mitään kammottavia ääniä kuten paikkauksissa tai muussa ja suutakaan ei tarvinnut pitää ammollaan kun oli ikenessä leikattava kohta.
Ainoat ikävät oli särky, johon sain onneksi vahvemmat kipulääkkeet kuin panadol (auttoi) ja poski turposi komeaksi =D
Mutta juu hengissä selvisin ja nyt kaikki hyvin :)
Tikit poistettiin viikon kuluttua. Niin ja minulla ei ainakaan mitään liinaa ollut naamalla???

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No mut kohta pääset eroon siitä =)

Jos sen sais kokonaisena pois niin voisithan pyytää sen purkkiin, ja laittaa kotona kirjahyllyyn vieraitten kauhisteltavaks.

- Mitä täs purkis on?
- Ienkysta
- Siis... Mikä?
- Ikenen sisältä leikattu kysta.
- No hyi helv... Kuka hullu tälläsiä säästelee?!

:D

No hyi helvetti, en mä nyt sentään ihan niin kiero oo :x :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut...:
Täällä toinen hammaslääkärikammoinen ja leikattu loppuvuodesta kysta ikenestä...
Itse panikoin niin etten meinannut mennä sinne millään, mutta oli jopa helpompi kokemus kuin juurihoito!
Ei kuulunut mitään kammottavia ääniä kuten paikkauksissa tai muussa ja suutakaan ei tarvinnut pitää ammollaan kun oli ikenessä leikattava kohta.
Ainoat ikävät oli särky, johon sain onneksi vahvemmat kipulääkkeet kuin panadol (auttoi) ja poski turposi komeaksi =D
Mutta juu hengissä selvisin ja nyt kaikki hyvin :)
Tikit poistettiin viikon kuluttua. Niin ja minulla ei ainakaan mitään liinaa ollut naamalla???

Yäk, otan osaa. Ja onnittelen, että se on sulla jo ohi.
Oliko pitkäkin toimenpide? Mä varmaan kans sitten kun ajan saan, niin alan miettiä tekosyitä perua se.. mutta ei se auta, ei. Pakkohan se on hoitaa, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Mua sen toimenpiteen lisäksi huolettaa jo valmiiksi se, miten kipeä on sitten jälkeenpäin.. alaviisuri kun leikattiin, mulla oli parin viikon ajan hermosärkyä koko toinen puoli kasvoista täynnä. Kipeetä! Hyi pjärse ku pelottaa :$

Voi apua. Mä oon kans jonossa viisureitten leikkuakseen. Tiiä sitten miten siinä toimitaan kun toinen on lähes kyljellään ja muutaman sentin sieltä takaa tullu etuhampaita kohti + että sen juuressa on jotain kummallista. Ja muutkin on vähän miten sattuu.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Tsemppiä! :hug:

Laita korvatulpat, niin et kuule liikaa? :D

En tiedä, faija tarjoutui jo antamaan lääkkearsenaalistaan sellaset pillerit et ois taju pois :saint: Katsoiskohan nuo pahasti, jos ottaisin mp3:n mukaan :whistle:

Juu kyllä jälkeenpäin sitä ajattelee että hyvä kun tuli hoidettua, mutta huh se sinne meneminen :(
Minä kyllä kamala pelkuri hampurin suhteen, mutta ihan rehellisesti se ei ollut todellakaan mikään niin kamala kokemus ja minulta leikattiin ihan tuosta edestä...
olisiko aika ollut tunti puoltoista ja siinä puudutukset ym samassa.
Sain ekan lääkkeen jo heti leikkauksen jälkeen hammaslääkärissä ja kaksi vahvaa vielä kotona illan aikana ja ne oli todella tehokkaita, sekä panadolia otin muutamana päivänä säännöllisesti ja se siinä.
Iteltä kaikki 4 viisuria leikattu ja niistä on naama ollut kaikissa sateenkaarenväreissä+ se kamala turvotus, mutta en tullut tästä niin kipeäksi. Lapset vain repeilivät että olin kuin simpsons turbohuuleni ja naamani kera :D

Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut.:
Juu kyllä jälkeenpäin sitä ajattelee että hyvä kun tuli hoidettua, mutta huh se sinne meneminen :(
Minä kyllä kamala pelkuri hampurin suhteen, mutta ihan rehellisesti se ei ollut todellakaan mikään niin kamala kokemus ja minulta leikattiin ihan tuosta edestä...
olisiko aika ollut tunti puoltoista ja siinä puudutukset ym samassa.
Sain ekan lääkkeen jo heti leikkauksen jälkeen hammaslääkärissä ja kaksi vahvaa vielä kotona illan aikana ja ne oli todella tehokkaita, sekä panadolia otin muutamana päivänä säännöllisesti ja se siinä.
Iteltä kaikki 4 viisuria leikattu ja niistä on naama ollut kaikissa sateenkaarenväreissä+ se kamala turvotus, mutta en tullut tästä niin kipeäksi. Lapset vain repeilivät että olin kuin simpsons turbohuuleni ja naamani kera :D

Ok, eli toivoa on että hengissä selviäis :D

Yhteistyössä