Susi vei aamulla anopin naapurista koiran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuuskakskutonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kuka sun koiras anoppi oli, ja minkä rotunen?

Otsikko riippuu ihan siitä missä sen painotus on.

Susi vei aamulla koiran, anopin naapurista

Susi vei aamulla koiran anopin, naapurista

Vakava aihe toki, mutta kyllä mullakin pisti huvittamaan, että koiran anoppi viety.
Peesi! :D *Nauraa röhöttää itsekseen tuota otsikkoa* :D

Mutta siis joo, kylläpä nuo petoeläimet eivät ole mitään mukavia otuksia, kun tulevat liian lähelle asutusta! Saatika, että tappavat kotieläimiä!
Joku laki niillekkin ois saatava...

Ja kertoo niille ymmärrettävästi, mikä lakipykälä on kyseessä!!!
:D

En mäkään kyllä vaippohin ja vanhustenlahottamoon halua, mutta että susien eteen...apua!!
No mikäs vika susissa on? Susien hampaissa kärsit max 20 min, mutta vanhustenlahottamossa saatat kärsiä vuositolkulla. Mieluummin "ekologinen eutanasia" kuin vuosikausien kärsimysten pitkittäminen. Voishan sitöä toki päättää päivänsä jonkun huumehörhönkin päähänpiston seurauksena, mutta tuskinpa se hörhö mua käyttäisi ravinnokseen tai lapsiaan meikäläisen ruholla ruokkisi. Pah, lompakon pöllisi ja ostaisi lisää amfetamiinia.

No ny se otsikko on korjattu, kelpaaks ny?
Mä kyllä olen taipuvainen olemaan sitämieltä, että koska siinä ei ollukahta adjektiivia peräkkäin, sitä ei voinu tulkita väärin, mutta en kyl jaksa suveta tappelemaanenkä varsinkaan hakemaan kielioppisääntöjä mistään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kuka sun koiras anoppi oli, ja minkä rotunen?

Otsikko riippuu ihan siitä missä sen painotus on.

Susi vei aamulla koiran, anopin naapurista

Susi vei aamulla koiran anopin, naapurista

Vakava aihe toki, mutta kyllä mullakin pisti huvittamaan, että koiran anoppi viety.
Peesi! :D *Nauraa röhöttää itsekseen tuota otsikkoa* :D

Mutta siis joo, kylläpä nuo petoeläimet eivät ole mitään mukavia otuksia, kun tulevat liian lähelle asutusta! Saatika, että tappavat kotieläimiä!
Joku laki niillekkin ois saatava...

Ja kertoo niille ymmärrettävästi, mikä lakipykälä on kyseessä!!!
:D
:D Nimenomaan!

mua kyllä hirvittää ne, en ees pimeellä lähe roskia viemään tuonne tms... postiaki ko haen nii vilkuilen koko ajan :ashamed: ite en oo nähny onnex mut kerran yks tuttu rekkamies tuli sanomaan ett oli menny yli tuosta tiestä... ja siis ihan talon vierestä :x ja se lauma mikä viime viikolla nähty on ollu 5 suden lauma, tuossa jonkun matkan päässä on vissiin joku ruokintapaikka

Tosin mua nauratti kun luin otsikon..susi vei anopin naapurista...se koira osa ihan jäi lukematta.. näin suden kuskaamassa anoppia naapurista..minne lie menossa olivat...

Ihan totta kyllä. Ihmisethän ne pahimpia on. Mutta kyllä mä silti haluisin, että nuo lapset ja lapsenlapset ja lapsenlapsenlapset ja lapsenlapsenpotenssiinääretönlapset sais jatkaa elämäänsä. Siis ennemmin he, ku nuo pedot.

Ja toki puhun pelkällä tunnetasolla, kai noita petojakin johonki tarvitaan =)
Mutta mä kyllä hävittäsin ne silti....
Piti ihan kurkata profiiliisi, josko sieltä sun asuinpaikkasi näkyisi. Ja saihan sieltä jotain viitteitä ainakin. Mitä vähän ounastelinkin. Mä asun täällä pk-seudulla ja täällä ei ole susia. Citykarhujakin tosi harvoin. Mutta täällä on huumehörhöjä, raskaalla kaasujalalla varustettuja toimitusjohtajia (joita liikennesäännöt ei koske), sekopaitä metrossa, jotka iskevät kirveen täysin tuntemattoman kanssamatkustajan kalloon.... Meillä täällä on meidän omat "petomme" ja meidän pedoilla ei ole neljää jalkaa eikä häntää. Mutta ei meillä lapsia saateta kouluun, jos metrossa joku kahjo iskeekin toiselle kirveen keskelle kalloa. Tai jos jollain tj:llä on niin kova kiire palaveriin, että ajaa punaisia päin ja suojatiellä koululaisen kuoliaaksi. Eikä me näitä petoja lähdetä edes aseet olalla jahtaamaan. Ja sitten, jos rupeaa tutkimaan tilastoja, sudet, karhut ja ilvekset alkavat tuntua ihan miellyttäviltä naapureilta näihin nykyisiin verrattuna :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En mäkään kyllä vaippohin ja vanhustenlahottamoon halua, mutta että susien eteen...apua!!
No mikäs vika susissa on? Susien hampaissa kärsit max 20 min, mutta vanhustenlahottamossa saatat kärsiä vuositolkulla. Mieluummin "ekologinen eutanasia" kuin vuosikausien kärsimysten pitkittäminen. Voishan sitöä toki päättää päivänsä jonkun huumehörhönkin päähänpiston seurauksena, mutta tuskinpa se hörhö mua käyttäisi ravinnokseen tai lapsiaan meikäläisen ruholla ruokkisi. Pah, lompakon pöllisi ja ostaisi lisää amfetamiinia.

Mä olen kyllä innokas kierrättäjä, mutta en noin innokas ;) :D

[
|O [/quote]
Mä haluaisin kohdata jossain syrjäseudulla susilauman silmstä silmään. Aseettomana ja paljain käsin. Olisihan se paljon kunniakkaampi ja ekologisempi kuolema kuin kitua vuosikausia pissasissa vaipoissa ja aliravittuna jossain kunnallisessa vanhustenlahottamossa.

[/quote]

Tässähän on oikeaa asennetta :D Sieluni silmin nään vanhan käppyräisen mummon huhuilevan susia päättämään päivänsä... Kunniakas kuolema tosiaan ja varmaan parempi kuin vuodet "lahottamossa".

Mutta ei minulle kiitos! Tarpeeksi pelottava kokemus oli tänä syksynä jo isojen koiran (?) jälkien ilmestyminen auton lähelle metsäretkeni aikana korpimetsässä. Ihmisen jälkiä ei näkyny pehmeässä maassa (paitsi omani)eikä tuolla kukaan koskaan oikeen liikukkaan... Tuli hiukan kiirus autolle ja sinne päästyäni kyllä veti paikat hyytelöksi.

Sitä en ymmärrä, että niitä ihan täällä asutustenkin keskellä suojellaan. Jatkuvasti ihmisten pihoista sudet vievät milloin koiria, milloin lampaita :( Joku kaunis kerta se oikeasti on ihminen!

Alkuperäinen kirjoittaja nispu:
Mutta ei minulle kiitos! Tarpeeksi pelottava kokemus oli tänä syksynä jo isojen koiran (?) jälkien ilmestyminen auton lähelle metsäretkeni aikana korpimetsässä. Ihmisen jälkiä ei näkyny pehmeässä maassa (paitsi omani)eikä tuolla kukaan koskaan oikeen liikukkaan... Tuli hiukan kiirus autolle ja sinne päästyäni kyllä veti paikat hyytelöksi.
Mä nukun tällaisen kainalossa ;)
hilla2_iso.jpg

Mä en osaa pelätä muita eläimiä kuin ihmisiä.

Löytyy täältä maaltakin tuo kuvaamasi kaksijalkainen hännätön peto. Tosin täällä on vaara joutua tuon kaaharin (parhaassa tapauksessa rattijuopon) yliajamaksi koko matkan ajan, kunnei noita pyörä/kävelyteitäkään ole vielä tänne periferiaan saatu rakennettua.

Että ei tännekään tuon kaksijalkaisen pedon lisäksi enää noita eläinpetoja kaivattaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ihan totta kyllä. Ihmisethän ne pahimpia on. Mutta kyllä mä silti haluisin, että nuo lapset ja lapsenlapset ja lapsenlapsenlapset ja lapsenlapsenpotenssiinääretönlapset sais jatkaa elämäänsä. Siis ennemmin he, ku nuo pedot.

Ja toki puhun pelkällä tunnetasolla, kai noita petojakin johonki tarvitaan =)
Mutta mä kyllä hävittäsin ne silti....
Piti ihan kurkata profiiliisi, josko sieltä sun asuinpaikkasi näkyisi. Ja saihan sieltä jotain viitteitä ainakin. Mitä vähän ounastelinkin. Mä asun täällä pk-seudulla ja täällä ei ole susia. Citykarhujakin tosi harvoin. Mutta täällä on huumehörhöjä, raskaalla kaasujalalla varustettuja toimitusjohtajia (joita liikennesäännöt ei koske), sekopaitä metrossa, jotka iskevät kirveen täysin tuntemattoman kanssamatkustajan kalloon.... Meillä täällä on meidän omat "petomme" ja meidän pedoilla ei ole neljää jalkaa eikä häntää. Mutta ei meillä lapsia saateta kouluun, jos metrossa joku kahjo iskeekin toiselle kirveen keskelle kalloa. Tai jos jollain tj:llä on niin kova kiire palaveriin, että ajaa punaisia päin ja suojatiellä koululaisen kuoliaaksi. Eikä me näitä petoja lähdetä edes aseet olalla jahtaamaan. Ja sitten, jos rupeaa tutkimaan tilastoja, sudet, karhut ja ilvekset alkavat tuntua ihan miellyttäviltä naapureilta näihin nykyisiin verrattuna :D

Kyllä noita hulluja löytyy muualtaki ku sieltä pk-seudulta, tosin ei ehkä noin hulluja. Muistan kyllä nuo sekopäämetrotapaukset. Kauheeta.
Ja niihin verrattuna tosiaan petoeläimetki on ihania, taidanki ottaa lemmikiksi.... No, heh heh, huono heitto.

Sitä vaan tyhmästi aattelee, että ihmisille sentään voi puhua, mutta joo, eipä se tosiaan noille sekopäähörhöille auta se puhe.

Mutta noista eläimistä (niistä, jotka ei kuulu ihmisrotuun) vielä, en oo ees koskaan tavannu moisia ja pelkään ja vihaan niitä silti.

Alkuperäinen kirjoittaja nispu:
No sullahan on pehmeän näköinen kaveri... Voisin minäkin tuon kainalossa nukkua, ilmeisesti on kuitenkin kiltti ja kesy kaveri toisin kun vapaana saalistava susi
Omalle laumalleen täydellisen lojaali. Muihin suhtautuminen riippuukin ihan siitä, miten meidän lauman jäsenet niihin muihin suhtautuu. Tai onko puudeli lasten kanssa keskenään ja minä poissa. On aina suojellut lapsiani vähintään yhtä raivokkaasti kuin minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No ny se otsikko on korjattu, kelpaaks ny?
Mä kyllä olen taipuvainen olemaan sitämieltä, että koska siinä ei ollukahta adjektiivia peräkkäin, sitä ei voinu tulkita väärin, mutta en kyl jaksa suveta tappelemaanenkä varsinkaan hakemaan kielioppisääntöjä mistään :D

Niin ku siinä ei ollut yhtään adjektiivia =) Mutta ei se mitään, ainakin mä sain piristystä hauskasta otsikosta. =)

Kyllä noita hulluja löytyy muualtaki ku sieltä pk-seudulta, tosin ei ehkä noin hulluja. Muistan kyllä nuo sekopäämetrotapaukset. Kauheeta.
Ja niihin verrattuna tosiaan petoeläimetki on ihania, taidanki ottaa lemmikiksi.... No, heh heh, huono heitto.

Sitä vaan tyhmästi aattelee, että ihmisille sentään voi puhua, mutta joo, eipä se tosiaan noille sekopäähörhöille auta se puhe.

Mutta noista eläimistä (niistä, jotka ei kuulu ihmisrotuun) vielä, en oo ees koskaan tavannu moisia ja pelkään ja vihaan niitä silti.
Mulla varmaan omaan näkemykseeni vaikuttaa myös se, että kun aikoinaan meille tuo koira otettiin, kasvattaja kehoitti unohtamaan kaikki koiranhoitokirjat ja hankkimaan susien käyttäytymistä koskevia kirjoja. Muutama vuosikymmen sitten kun noita mammutteja risteytettiin vielä susien kanssa. Ja tosi on, että aika pulassa olisin ollut "puudelinkasvatusoppaiden" varassa. Meidän koko perhe onkin elänyt viimeiset 11 vuotta omanlaistaan susilauman elämää, jossa minä olen lauman johtaja, seuraavaksi tulee likka ja junnu sekä koira ovatkin tunnetusti identtiset kaksoset :D Susien käyttäytyminen on paljon ennalta arvattavampaa kuin ihmisten käyttäytyminen. Vaikka olenkin tenttinyt monenlaisia psykologian kursseja ja psykiatrian kurssin.

Väitetään, että tieto lisää tuskaa, mutta mä väittäisin, että tietämättömyys lisää pelkoja.

Keittis, ihana malamuutti teillä =) Hieno eläin. Itseänikin ko. rotu viehättää ja oon lukenut niistä viime aikoina paljon... Miten on, monissa lähteissä korostetaan malamuutin valtavaa liikunnantarvetta, erityisesti vetämisen tarvetta ja mietinkin, tyydyttävätkö tällaiset päivittäiset kävelylenkit tämän rodun liikunnantarpeen?

Yhteistyössä