Surullinen olo, ystävyys meni poikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täytyy tätä vatvoa vielä, pahalta tuntuu pettyä ih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täytyy tätä vatvoa vielä, pahalta tuntuu pettyä ih

Vieras
Tai no ei ihan sydänystävä ollut, mut läheiseksi koin kuitenkin.

Tämä ystävä tosiaan kävi vittuilemaan mulle kaikenlaista esim. että mun ei tarvitse tehdä mitään epämiellyttäviä asioita, kuten mennä töihin. Hoidan omaishoidontuella ja vammaistuella erityislastani joka helvetin päivä ja aion jäädä kotiin, koska niin olemme miehen kanssa päättäneet haluavamme. Miten kukaan kehtaa käydä nokkaansa koputtamassa lasta koskevassa asiassa.

Mä myöskin olen "lellitty ja paapottu" hänen mielestään kun saan vapaa-aikaa lastenhoidosta, koska mieheni on ihan normaali joka hoitaa lapsia. Täysin normaalia toimintaa mun mielestä.

Miksi tuntuu niin pahalta? Olen ihminen, jolla on suuret tunteet. Välitin ihan hirveästi tästä ystävästä, ja hän olikin hautonut kaikenlaisia asioita minusta, jotka sitten suuttuessaan heitti kaikki kerralla.

Kun olisi pitänyt riidellä siitä yhdestä tai kahdesta aiheesta, vaan ei, hän halusi loukata verisesti, kostaa ja ottaa esille ihan kaikki, sen jälkeen sanoa että hän ei jaksa riidellä ts. selvittää sitä sotkua.

Tiedän että oltiin liian erilaisia kunnon ystäviksi, mutta uskoin loppuun saakka, että erilaisuus ei ole este. Tyhmä olen.

:( Ystäväsi on ihan selvästi katkera ja kateellinen sinulle. :|

Minulla on myös hankala ystävyyssuhde erään ystäväni kanssa. Olen tuntenut hänet lapsesta asti, n. 17 vuotta, joten olemme liian yhteenkasvaneita katkaistakseni tuon ystävyyden. Me olemme myös hyvin erilaisia ihmisiä ja riitelemme vähän samalla tavalla kuin sisarukset. Hän tuntuu joskus enemmän siskolta kuin ystävältä.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
:( Ystäväsi on ihan selvästi katkera ja kateellinen sinulle. :|

Minulla on myös hankala ystävyyssuhde erään ystäväni kanssa. Olen tuntenut hänet lapsesta asti, n. 17 vuotta, joten olemme liian yhteenkasvaneita katkaistakseni tuon ystävyyden. Me olemme myös hyvin erilaisia ihmisiä ja riitelemme vähän samalla tavalla kuin sisarukset. Hän tuntuu joskus enemmän siskolta kuin ystävältä.

Siltä vaikutti, muidenkin kun noiden otteiden mukaan. Silti minusta on niin käsittämätöntä, että ystäviä kukaan kahdehtisi. Se on ihan turhaa. Kun itseään ei tule vertailla muihin niin että synnyttää kateutta.

Jotenkin vaan tuntuu niin kummalliselta nyt, kun hänelle vaikutti olevan ihan sama meneekö ystävyys poikki vai ei, tai oikeastaan teki kyllä kaikkensa että se menisi poikki. Mun näkökulmasta yhdestä mitättömästä syystä, mutta mieheni avustamalla logiikalla syitä oli ne kaikki n.30 kappaletta loukkauksia, jotka tuli silloin kerralla, ne joita on haudottu pitkään.

Ei kai kukaan laita yhden pikkuasian takia monen vuoden kaveruutta poikki tuosta noin vain? Ellei ole miettinyt ja hautonut negatiivisuutta jo pidempäänkin.

Raukkamaista. Odotan kyllä anteeksipyyntöä, mutta en sitä saa. Saa kai sitä silti toivoa?

Saa toivoa, mutta ajattele silti, että ansaitset paremman ystävän kuin tuollaisen, joka on tosi kateellinen ja katkera sulle. Myöhemmin saatat huomata, että oli parempikin kun se häipyi sun elämästä. Toisaalta, oikean ystävän kanssa riidat voi sopia. Mutta eihän se tosiystävä ollutkaan. Kurjia tunteita tulee tuollaisista pettymyksistä. Toivon auringonpaistetta sun elämään :hug:

Kateellisuus on ikävä piirre. Mä ystävystyin esikoisen myötä äitiin samalla seudulla. Mietin jo aiemmin, että hän on melko erilainen kuin minä ja aika ärhäkkä. Lopulta kinaa tuli jostain pienestä, mutta hän haukkui mut, mun lapset, meidän elämän. Mulle ei ole kukaan kaveri koskaan huutanut. Oli aika hankala suhtautua sen jälkeen, eikä enää vietetty aikaa yhdessä. Toki jutellaan hetki kohteliaasti, jos tavataan. Mutta ihan noin äkäistä kaveria en kaipaa.

No en ymmärrä sitten millään... Oonkohan mä niinkin julma, kun en tunne sääliä. Onhan se paska juttu, kun riidellään ystävien kanssa, mutta miksi ihmeessä piti edes siitä "yhdestä parista aiheesta" riidellä? Ei sun ystävä ole sun aviomies, ei teidän tehtävä ole riidellä toistenne kanssa. Tai oonkohan mä sitten niin outo, kun mun riidat kavereiden kanssa jäi siihen teini-ikään? Pidetään kyllä hauskaa yhdessä, tuetaan toisiamme vaikeinakin aikoina, mutta emme vaadi toisiltamme mitään, minkä takia ei koskaan tarvii riidelläkään. Ystävät on hieno asia, heitä kannattaa arvostaa, tukea ja rakastaa. Jos alat niiden kanssa riidellä, tuskin kohta jää enää yhtäkään ystävää.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
No en ymmärrä sitten millään... Oonkohan mä niinkin julma, kun en tunne sääliä. Onhan se paska juttu, kun riidellään ystävien kanssa, mutta miksi ihmeessä piti edes siitä "yhdestä parista aiheesta" riidellä? Ei sun ystävä ole sun aviomies, ei teidän tehtävä ole riidellä toistenne kanssa. Tai oonkohan mä sitten niin outo, kun mun riidat kavereiden kanssa jäi siihen teini-ikään? Pidetään kyllä hauskaa yhdessä, tuetaan toisiamme vaikeinakin aikoina, mutta emme vaadi toisiltamme mitään, minkä takia ei koskaan tarvii riidelläkään. Ystävät on hieno asia, heitä kannattaa arvostaa, tukea ja rakastaa. Jos alat niiden kanssa riidellä, tuskin kohta jää enää yhtäkään ystävää.. :/

Ihmiset on niin erilaisia. Eri luonteisia. Teillä noin, toisilla toisella tavalla. Ei sen kummempaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ensimmäinen tapaus kun olen kuullut vammaistukea ja omaishoidontukea yhtäaikaa, yleensä sulkevat toisensa pois. Ihmeellistä.

Sorry meni ot

Olet erittän väärässä luulossa.

"Omaishoidon tuki

hoitopalkkio vammaista, sairasta tai vanhusta kotona hoitavalle henkilölle
lapsella oltava vähintään Kelan korotettu hoitotuki

kuukausittaisen hoitopalkkion suuruus määräytyy hoidon sitovuuden ja vaativuuden perusteella; omaishoidon tuki on veronalaista tuloa
haetaan sosiaalipalvelutoimistosta kotipalveluohjaajalta"

Mä en kans ymmärrä tota että täällä palstallakin aina parjataan ystäviä selän takana, kun mä sanon aina kaikki suoraan ja oletan et mulleki sanotaan. Sanoisivat suoraan niin säästyttäis monelta väärinkäsitykseltä.

Inhoan selän takana paskanpuhumista yli kaiken!

Itse asiassa jokainen ihminen johon oon tutustunu ja jos se on ollu selän takana nykysiä ystäviään haukkuva, en oo pystyny luottaa.

Ite en koskaan hauku nykysiä ystäviä, entisiä kyllä koska syyt löytyy miks ovat entisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja OT:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ensimmäinen tapaus kun olen kuullut vammaistukea ja omaishoidontukea yhtäaikaa, yleensä sulkevat toisensa pois. Ihmeellistä.

Sorry meni ot

Olet erittän väärässä luulossa.

"Omaishoidon tuki

hoitopalkkio vammaista, sairasta tai vanhusta kotona hoitavalle henkilölle
lapsella oltava vähintään Kelan korotettu hoitotuki

kuukausittaisen hoitopalkkion suuruus määräytyy hoidon sitovuuden ja vaativuuden perusteella; omaishoidon tuki on veronalaista tuloa
haetaan sosiaalipalvelutoimistosta kotipalveluohjaajalta"

En todella tiennyt että noita tukia voi saada molempia yhtäaikaa. Toivottavasti en pilannut kenenkään päivää

Kuulutko sinä sitten niihin ihmisiin, jotka purnaavat selän takana kaikkea ja aina saavat neuvon täälläkin "ole rehellinen, sano suoraan". Miksi aviopuolison kanssa pitäisi riidellä jos kavereiden kanssa ei sun mielestä pidä? En ymmärrä logiikkaasi.

Miksi piti riidellä? Sitä en tiedä. Itseäni ihmetytti/ärsytti/loukkasi eräs asia, josta mainitsin. Siitä olisi pitänyt pystyä puhumaan, selvittämään ja yhdessä ihmettelemään miksi se nyt niin ihmetyttää ja suututtaa. Näin toimivat YSTÄVÄT. Ja tämä avoimuus toimii kumpaankin suuntaan. Näin mulla on aiemmin ollut ystävien kanssa, mutta tällaisten epärehellisten ihmisten kanssa käy aina niin, että ajattelevat pahaa, mutta eivät kerro mitään, paitsi sitten kaiken kerralla.

Totta kai on paha mieli, luulin että oikeasti oli musta välittänyt, mutta olinkin toiminut jonain kaatopaikkana, johon purki juopon pettäjämiehensä tuomaa pahaa oloa, mutta mulle ei antanut mitään tukea, kun mulla oli puolestaan paha olo. Hyvähän se on että selvisi nyt edes totuus ihmisestä, mutta totta kai toivon että olisi ollut alusta asti rehellinen etten olisi tuhlannut aikaani tuollaiseen ihmiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saa toivoa, mutta ajattele silti, että ansaitset paremman ystävän kuin tuollaisen, joka on tosi kateellinen ja katkera sulle. Myöhemmin saatat huomata, että oli parempikin kun se häipyi sun elämästä. Toisaalta, oikean ystävän kanssa riidat voi sopia. Mutta eihän se tosiystävä ollutkaan. Kurjia tunteita tulee tuollaisista pettymyksistä. Toivon auringonpaistetta sun elämään :hug:

Kiitos. :) Aivan samaa mieltä, ystävä osaa pyytää anteeksi jos on loukannut ja asiat voidaan sopia. Eihän se tosiaan mikään oikea ystävä koskaan ollutkaan.

Tiedänhän mä että samalla tavalla ajattelevia ihmisiä on olemassa, mutta ilmeisesti suomalainen kulttuuri on sitä, että puhutaan selän takana, eikä kohteelle suoraan.

Sulla on erilainen käsitys ystävyys kun mulla.

En mä ainakaan rakasta ketään, kenelle mä en voi olla oma itseni ja kertoa mitä päässä liikkuu.

Tässä kirjoituksiasi:

Kavereita löytyy muutama, ystäviä 2. Olen varmaankin juuri sellainen "paska kaveri"- niinkuin joku harmaa tässä jo sanoi, mutta en juurikaan pidä yhteyttä kehenkään -- en ystäviin enkä kavereihin.

Minä taas en tarvitse kenenkään toisen ongelmia ja olen varmaankin siinäkin mielessä ihan paska ystävä, kun vaihdan puheenaihetta aika pikaisesti, kun joku alkaa itkemään oman elämänsä kurjuutta minulle.

^

Minä taas en tarvitse kenenkään toisen ongelmia ja olen varmaankin siinäkin mielessä ihan paska ystävä, kun vaihdan puheenaihetta aika pikaisesti, kun joku alkaa itkemään oman elämänsä kurjuutta minulle.

:o Ainakin tääääysin erilainen tapa olla ystävä kun mulla. Mä jos olen ystävä, mun ilo ja kunnia on toimia ihmiselle kuulijana, ja hei, eihän se nyt ole päivittäistä ja miksi itsensäkin pitää vetää sinne mukaan, erilliset elämät kuitenkin. Mä oon oikeasti joka kerta ihmeissäni, kun näitä lukee. Oli mulla aikoinaan ihan kaverinakin (samassa ystäväpiirissä ) eräs, joka aina vaihtoi puheenaihetta jos joku alkoi tilittää jotain. Kun piti vaan pitää hauskaa. :( Silti tämän ihmisen oma tausta oli kaikkea muuta kun onnellinen.

Entäpä, jos hän kokee saaneensa sinulta kuulla yhtä jos toista ja nyt suuttuneena antoi samalla mitalla takaisin? En halua nyt osoitella, mutta asioilla on aina vähintään sen kaksi puolta, nyt saimme kuulla vain sen mitä sinä itse halusit meille kertoa. Voimia joka tapauksessa, ystävän menettäminen on kova pala purtavaksi kovemmallekin luulle.

Entäpä, jos hän kokee saaneensa sinulta kuulla yhtä jos toista ja nyt suuttuneena antoi samalla mitalla takaisin? En halua nyt osoitella, mutta asioilla on aina vähintään sen kaksi puolta, nyt saimme kuulla vain sen mitä sinä itse halusit meille kertoa. Voimia joka tapauksessa, ystävän menettäminen on kova pala purtavaksi kovemmallekin luulle.

Itsellä kokemus just tällaisesta, että kaveri pisti ns. paremmaksi, eli kuvitteli antavansa samalla mitalla takaisin, vaikka riidan aihe oli aivan mitätön varmaan kummankin mielestä. Itseni lisäksi pari muutakin pohti riitaa ja sen seurauksia, jotta sai vähän eri perspektiiviä, ja kyllä se vaan niin meni, että toinen veti haarniskan päälleen ja hyökkäsi kuten heikko tekee.

Mielestäni ystävä ei KERÄÄ asioita, jotka sitten haluaa pamauttaa kerralla päin pläsiä, vaan jos jokin vaivaa, siitä sanotaan niinkun ystävällisesti, ystävänä, ja siitä jutellaan ystävälliseen sävyyn tai käy niinkuin mulla kävi erään kaverin kanssa, hänestä paljastui niin paljon pahaa selän takana puhuva ja myrkyllinen ihminen sisältä, että hyvä että vihdoin paljastuikin.

Toiset on niin hyviä esittämään ja itse kun ajattelen ensisijaisesti läheisistä vain hyvää, jos joku vaivaa, sanon siitä suoraan, jotta saadaan väärinkäsitykset selvitettyä. Inhoan selän takana jauhamista.

Jos joku puhuu mulle toisesta ystävästään pahaa selän takana, tiedän että niin hän puhuu sitten mustakin muille.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:

Itsellä kokemus just tällaisesta, että kaveri pisti ns. paremmaksi, eli kuvitteli antavansa samalla mitalla takaisin, vaikka riidan aihe oli aivan mitätön varmaan kummankin mielestä. Itseni lisäksi pari muutakin pohti riitaa ja sen seurauksia, jotta sai vähän eri perspektiiviä, ja kyllä se vaan niin meni, että toinen veti haarniskan päälleen ja hyökkäsi kuten heikko tekee.

Mielestäni ystävä ei KERÄÄ asioita, jotka sitten haluaa pamauttaa kerralla päin pläsiä, vaan jos jokin vaivaa, siitä sanotaan niinkun ystävällisesti, ystävänä, ja siitä jutellaan ystävälliseen sävyyn tai käy niinkuin mulla kävi erään kaverin kanssa, hänestä paljastui niin paljon pahaa selän takana puhuva ja myrkyllinen ihminen sisältä, että hyvä että vihdoin paljastuikin.

Toiset on niin hyviä esittämään ja itse kun ajattelen ensisijaisesti läheisistä vain hyvää, jos joku vaivaa, sanon siitä suoraan, jotta saadaan väärinkäsitykset selvitettyä. Inhoan selän takana jauhamista.

Jos joku puhuu mulle toisesta ystävästään pahaa selän takana, tiedän että niin hän puhuu sitten mustakin muille.

Näinhän sen pitäisi toimia, vaan miten on esim. monessa parisuhteessa tai suhteissa muihin läheisiin asiat? Mulla on eräs läheinen, joka jatkuvasti, aina tavatessamme arvostelee tai muuten vaan loukkaa mua ja mä taas oon ihminen, joka yrittää sovitella ja antaa asioiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, jottei tarvis koko ajan tapella. Se ei ole esittämistä, vaan mä yritän pitää meidän välit edes jotenkin siedettävässä kunnossa, mutta rajansa kaikella, kukaan ei jaksa jatkuvaa paskan kaatamista niskaan. Usko pois, hankalia ihmisiä on olemassa ja sittenhän se kolmas maailmansota vasta syttyykin, kun joku sanoo tällaiselle ihmiselle kerrankin takaisin. On liioittelua ja marttyyrin esittämistä ja ties vaikka mitä! Siinä tosiaan silloin rikotaan ystävyys ja muita ihmissuhteita, kun toinen ei vaan enää jaksa ja silloin tulee kaikki, mahdollisesti vuosien tuska ja vitutus ulos.

Näinhän sen pitäisi toimia, vaan miten on esim. monessa parisuhteessa tai suhteissa muihin läheisiin asiat? Mulla on eräs läheinen, joka jatkuvasti, aina tavatessamme arvostelee tai muuten vaan loukkaa mua ja mä taas oon ihminen, joka yrittää sovitella ja antaa asioiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, jottei tarvis koko ajan tapella. Se ei ole esittämistä, vaan mä yritän pitää meidän välit edes jotenkin siedettävässä kunnossa, mutta rajansa kaikella, kukaan ei jaksa jatkuvaa paskan kaatamista niskaan. Usko pois, hankalia ihmisiä on olemassa ja sittenhän se kolmas maailmansota vasta syttyykin, kun joku sanoo tällaiselle ihmiselle kerrankin takaisin. On liioittelua ja marttyyrin esittämistä ja ties vaikka mitä! Siinä tosiaan silloin rikotaan ystävyys ja muita ihmissuhteita, kun toinen ei vaan enää jaksa ja silloin tulee kaikki, mahdollisesti vuosien tuska ja vitutus ulos.

Kasvatat itsellesi selkärangan, etkä anna kenenkään loukata. Sanot suoraan että tuo loukkasi, jotta se ihminen saa selittää, kenties pyytää anteeksi. Ole itse rehellinen muille, niin ne ovat sitä takaisin sulle - jos siis ovat, siinähän se selviää. Näillä eväin pötkii hyvinkin pitkälle. :heart:

Osaatko AP itse riidellä rakentavasti? Huudatko ystävillesi riidan tullen? Miksi puhut p...skaa ex-"ystävästäsi", kun kerran sellaista käytöstä inhoat? Ja vielä toivot anteeksipyyntöä häneltä? Ihmiset, joilla hankala elämäntilanne, eivät ehkä kestä/jaksa riidellä turhanpäiväisistä pikku asioista, jos kyseessä kerran oli sellainen. Oletko itse pyytänyt anteeksi, tuskin olet ainoa loukattu? Oletko varma, ettei ystäväsi jo ole pyytänyt anteeksi? Ehkä sanasi olivat ystävällesi liikaa ja kaikki negatiivinen tuli sanottua takas. Eikä niitä tarvitse edes kerätä ja hautoa, kyllä jokaisesta vikoja löytyy, mutta ei niitä tarvitse toiselle mennä heti toitottamaan. Ei ystäväsi välttämättä kateellinen sinulle ollut, halusi ehkä saada sun silmät "auki". Tajuatko...pikkuasioista ei ole kiinnostuneita sellaiset ihmiset tappelemaan, joilla on oikeita isoja ongelmia. Joskus ystävyys on niin kuluttavaa, että on vain pakko lopettaa se. Kaikilla ei ole voimia ja kiinnostusta riidellä turhista. Sellainen ihminen, joka haluaa riidellä pikkuasioista, on mielestäni päässyt liian helpolla tässä elämässä, eikä ymmärrä olla kiitollinen siitä mitä on...Ystävistä pitäisi olla kiitollinen ja kunnioittaa toisten tapoja elää ja ajatella, eikä riidellä turhaan. Rauhaa tähän maailmaan, rakkaat ystävät! Mutta kaikkea hyvää sinulle AP. Ansaitset kaltaisiasi ystäviä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hippie:
pikkuasioista ei ole kiinnostuneita sellaiset ihmiset tappelemaan, joilla on oikeita isoja ongelmia. Joskus ystävyys on niin kuluttavaa, että on vain pakko lopettaa se. Kaikilla ei ole voimia ja kiinnostusta riidellä turhista. Sellainen ihminen, joka haluaa riidellä pikkuasioista, on mielestäni päässyt liian helpolla tässä elämässä, eikä ymmärrä olla kiitollinen siitä mitä on...Ystävistä pitäisi olla kiitollinen ja kunnioittaa toisten tapoja elää ja ajatella, eikä riidellä turhaan.

Pakko tarttua hieman tähän sun kirjoitukseesi. Se, että ihmisellä on isoja ongelmia, ei ole oikeutettu sanomaan että toisen ongelmat olisi pieniä. Miksi ylipäänsä vertailla tohon tyyliin? Miten sä muuten olet pätevä määrittelemään kenen ongelmat on pieniä, kenen isoja? Ai niin, vain omasta näkökulmastasi tietenkin.

Aikamoiselta "ystävältä" säkin vaikutat, määrittelet toistenkin puolesta mikä on turhaa ja mikä liian pientä. :o

Vaikutat aikalailla tuntemaltani ihmistyypiltä, joka on erittäin epärehellinen toimissaan. Esittää ystävää, kaikki on hyvin, sitten kerralla kaataa päälle ja paljastaa ettei asiat olleetkaan olleet kuten antoi ymmärtää.

Kyllä mäkin olen lopettanut toimimattomia ihmissuhteita, ei sillä, mutta jotenkin kirjoituksesi on vähän....tökerö.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippie:
pikkuasioista ei ole kiinnostuneita sellaiset ihmiset tappelemaan, joilla on oikeita isoja ongelmia. Joskus ystävyys on niin kuluttavaa, että on vain pakko lopettaa se. Kaikilla ei ole voimia ja kiinnostusta riidellä turhista. Sellainen ihminen, joka haluaa riidellä pikkuasioista, on mielestäni päässyt liian helpolla tässä elämässä, eikä ymmärrä olla kiitollinen siitä mitä on...Ystävistä pitäisi olla kiitollinen ja kunnioittaa toisten tapoja elää ja ajatella, eikä riidellä turhaan.

Pakko tarttua hieman tähän sun kirjoitukseesi. Se, että ihmisellä on isoja ongelmia, ei ole oikeutettu sanomaan että toisen ongelmat olisi pieniä. Miksi ylipäänsä vertailla tohon tyyliin? Miten sä muuten olet pätevä määrittelemään kenen ongelmat on pieniä, kenen isoja? Ai niin, vain omasta näkökulmastasi tietenkin.

Aikamoiselta "ystävältä" säkin vaikutat, määrittelet toistenkin puolesta mikä on turhaa ja mikä liian pientä. :o

Kyllä mäkin olen lopettanut toimimattomia ihmissuhteita, ei sillä, mutta jotenkin kirjoituksesi on vähän....tökerö.

Olen täysin samaa mieltä! Minulla on paljon ystäviä, joilla on ollut todella vaikeita elämäntilanteita, mutta he eivät silti ikinä vähättele minun ongelmiani millään tavalla. Mulla onkin maailman ihanimmat ystävät. :) :heart:

Yhteistyössä