Surukimpun tilaaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iov

Vieras
Onko kukaan tilannut hautajaisiin surukimppua vieraan paikkakunnan kukkakaupasta? Tai siis niinhän se tilaus kannattaa tehdä, vainajan kotipaikkakunnan kukkapaupasta, josta kukat toimitetaan kirkkoon. Mutta onnistuuko tilaus sähköpostitse? Kukakauppaan on maksullinen palvelunumero (mikä ei ole este soittamiselle, mutta jos sähköpostia voi laittaa ilmaiseksi niin...).

Ja miten sitten esim. jonkun kortin liittäminen kimppuun vai liitetäänkö kimppuihin kortteja ollenkaan? Kyseessä siis surukimppu, ei seppele tai arkkukukkalaite omaisten toiveesta.

Huomaa varmaankin, että en ole ollut hautajaisissa kun nää käytännön asiat on mulla ihan hakusessa.

Joo, kyl mä luulen että sä voit tilata kimpun sähköpostilla. Voit kertoa, mitä värejä kimppuun haluat ja mahdollisesti myös mitä kukkia. Hyviä kukkia surukimpuun ovat ruusut, liljat, kallat, neilikat, gerberat, orvokit, freesiat... Liljassa on voimakas tuoksu. Surukimppuun sopii melkein mikä vain kukka, yleensä on kahta kukkaa ja vihreää.

Surukimppuun tulee kortti, jonka tekstin voit sähköpostiin kirjoittaa. Siihen saa myös runon tai värssyn jos haluat.

• Tykkää
Reactions: rops
Onko kukaan tilannut hautajaisiin surukimppua vieraan paikkakunnan kukkakaupasta? Tai siis niinhän se tilaus kannattaa tehdä, vainajan kotipaikkakunnan kukkapaupasta, josta kukat toimitetaan kirkkoon. Mutta onnistuuko tilaus sähköpostitse? Kukakauppaan on maksullinen palvelunumero (mikä ei ole este soittamiselle, mutta jos sähköpostia voi laittaa ilmaiseksi niin...).

Ja miten sitten esim. jonkun kortin liittäminen kimppuun vai liitetäänkö kimppuihin kortteja ollenkaan? Kyseessä siis surukimppu, ei seppele tai arkkukukkalaite omaisten toiveesta.

Huomaa varmaankin, että en ole ollut hautajaisissa kun nää käytännön asiat on mulla ihan hakusessa.

Noin on hyvä tehdä, saa toimituksenkin.

Onnistuu. Laitat toivomukset (kuvia löytyy netistä paljon) ja muista yhteystietosi.

Yhteistyössä