Surkeat siimaveikot?

Meidän lapsettomuuden syy on ollut aina mun endometrioosissa. Mutta nyt tuli miehen siemennesteanalyysi, jossa sanottiinkin, että myös hänen simppansa ei ihan priimalaatua ole..

Eli onko teistä kuinka paha tää tulos:
Normaalimuotoisten siittiöiden määrä 4% ja epänormaaleja 96%!

Lausuntoon oli laitettu "siittiöiden määrä ja liikkuvuus hyviä. NOrmaalimuotoisten siittiöiden osuus normaaliarvoja alhaisempi, mikä seikka saattaa hieman heikentää hedelmöityskykyä"

Kääk, näinköhän meillä on mitään mahiksia, kun molemissa on vähän vikaa!?

Kertokaa pliis omista vastaavista tuloksista, ei kuinka paljon alhaisempi tuo 4% on normaalista. Mitä teillä siis on ollut? Ja jos jollain vielä sattuu olemaan vastaava tilanne ja silti on hoidot onnistuneet, niin ilomielin niistäkin kuulisin:)

Kiitti etukäteen kaikista vastauksista:)
:heart:
 
Nuo prosenttimäärät voivat heittelehtiä välillä rajustikin. Meillä normaalimuotoisia simppoja oli ekassa näytteessä tuon saman 4%, lisäksi liikkuvuus on ollut huonoa. Hoidot aloitettiin silti inseminaatioilla. Minulla itselläni kaikki on suht kunnossa..

Olen huono esimerkki tänne kannustajaksi ja lohduttajaksi, koska hoidot eivät ole onnistuneet.
Sen tiidän, että normaalin sperman raja normaalimuotoisten kohdalla on ehkä jotain 15%, joten ei niitä normaalimuotoisia yleensäkään niin kauheasti ole. Tärkeämpi ominaisuus on se liikkuvuus!

Jos teillä hoidot ei ala tuottamaan tulosta, niin suosittelen käymään (yksityisellä) siittiiöiden DNA-fragmentaatiotestissä, halo-testi. Se antaa hyvin osviittaa sille, kannataako omilla soluilla jatkaa. Meillä on pian neljäs ICSI alkamassa ja halo-testin perusteella lääkäri kannusti vielä jatkamaan hoitoja.
 
Elä suotta masennu. Meillä on myös 4% normaaleja ja 96% epänormaaleja, mutta liikkuvuus ja määrä on tosi hyvät. Käytiin maanataina lääkärissä ja hän sanoi että nimenomaa liikkuvuus ja määrä on tärkeimpiä!! Ja lääkäri lopulta sano että ukon näyte on ihan priima.
 
Hyvä tietää, että asiat ei ehkä ihan hirveän surkeasti sitten ole:) Aikaisemmassa testissä muutama vuosi sitten oli normaaleja ollut 9%, eli vähän ikä vai mikä lie heikentänyt. Mutta näillä mennään:D

Kiitos kaikille viesteistä vielä!
 

Yhteistyössä