Surettaa yh kaverini lapset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todellaki jos ukko häipynyt ja lapsensa hyljännyt:Ei auta,että äiti vielä muuttuu etäiseks.Vaikka ero ym,ei se oikeuta äitiäkään kohtelemaan lapsiaan kuinka sattuu

Alkuperäinen kirjoittaja huomattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ööö..joo... Sä et oo koskaan jääny yksinhuoltajaksi, et voi tietää, millainen kriisi se ihmiselle on. Mulle se kriisi tuli parin vuoden viiveellä, ja humppasin yhden kesän, niin että lapset ei olleet yhtään viikonloppua kotona, ja harvoin olivat viikollakaan. Jokaisen kriisi tietty voi ilmetä miten vaan..

Mutta täällä kauhistelun sijaan, tarjoa ystävälles apua. Puhu, ja kuuntele..

Lapsethan tossa kärsii,ja sillon sitä saakin kauhistelal

Niin, mutta täällä jeesustelun sijaan, vois vaikka jutella sen kaverin kanssa? Siis kunnolla puhua, eikä mitään "yritin" vihjailla, että lapsi kaipaa äitinsä seuraa.

Kolahti siis suhunki!Mutta täähän onki palsta missä voi tissejä paljastella,ja se on asiaa-muu on jeesustelua

Niinpä,täällä peesaillaan vaan tissikeskusteluja.Ja mä en ole syyllistänyt ketään,halusin vain tehdä aloituksen aiheesta.Joka on ilmeisesti arka aihe.

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Naista taas syyllistetään! Nainenhan jäi lastensa luo. Ukko otti ja katosi. voi juma, missä on teidän solidaarisuutenne?

Ukko otti ja lähti.Se oli jo lapsille traumaattinen kokemus.Äidin pitäisi olla nyt läsnä enemmän ja tukea lapsia.Enkä tarkoita sitä,että pitäisi kotona istua kaiket illat.Vaan olla AIKUINEN.

Silloin kun ex lähti, ja tujusin että mun yksin on kannettava vastuu lapsista, sen tajuaminen oli musertavaa. Tuntui ettei saa hengitettyä. Ja pakenin sen asian tajuamista, omien menojeni taakse, mitä vain, että joku muukin olis välissä vastuussa lapsista, enkä yksin minä. Sitä kesti aikansa, ja nyt kaikki on mallillansa.

Juttele oikeesti sen ystäväs kanssa, se on varmasti hukassa. Mä ainakin olin, tilapäisesti tosin...

Turha provoketju jota me vielä typerinä jaksetaan jatkaa. Kyllähän jokainen tietää, että tuollaista tapahtuu. Mutta mitä sen päivittely täällä oikeasti auttaa?

Kertokaa nyt sitten joku TAIKARESEPTI, miten saada ihmiset huolehtimaan lapsistaan erokriisin ja kaikkien muidenkin kriisien keskellä. Hoh hoijaa...

Alkuperäinen kirjoittaja huomattu:
[
Kolahti siis suhunki!Mutta täähän onki palsta missä voi tissejä paljastella,ja se on asiaa-muu on jeesustelua

Justhan kerroin omasta muutaman vuoden takaisesta tilanteestani..? Vai etkö osaa lukea? Suora puhe on harvoin kaunista, harva siihen pystyy, ainakaan silloin, kun se on paikallaan.

Parempi kuitenkin että lapset ovat hoidossa eivätkä keskenään kotona.
Eikö sekin ole hyvä asia että ystäväsi myöntää ettei jaksa olla kokoajan lastensa kanssa.
Mä käsittäisin tollasen lauseen siten että se on määräntynlainen avunpyyntö esim siihen suuntaan että tämä äiti on todellakin keskenään lastensa kanssa. Eron jälkeen kun myös monesti se nainen jää todella yksin, jopa ystävät jättävät yksin.

Ihan vaan kahvillakin voi joskus käydä ja puhua muustakin kun vain niistä lapsista.

Alkuperäinen kirjoittaja turhaa touhua:
Turha provoketju jota me vielä typerinä jaksetaan jatkaa. Kyllähän jokainen tietää, että tuollaista tapahtuu. Mutta mitä sen päivittely täällä oikeasti auttaa?

Kertokaa nyt sitten joku TAIKARESEPTI, miten saada ihmiset huolehtimaan lapsistaan erokriisin ja kaikkien muidenkin kriisien keskellä. Hoh hoijaa...

No,jospa menisivät omaa napaa pidemmälle,ja oikeasti asettusivat lapsiensa asemaan

Kyllä se hummailuvaihe katkeaa jossain vaiheessa. Ja lapset kuitenkin asuvat äitinsä kanssa. Kuka tietää, johtuuko lasten oireilu siitä, että äiti menee töistä shoppailemaan vai siitä, että isä heidät hylkäsi?

Tukea, ei saarnaa. Itse yh:na tiedän miltä voi eron jälkeen tuntua.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Naista taas syyllistetään! Nainenhan jäi lastensa luo. Ukko otti ja katosi. voi juma, missä on teidän solidaarisuutenne?

Ukko otti ja lähti.Se oli jo lapsille traumaattinen kokemus.Äidin pitäisi olla nyt läsnä enemmän ja tukea lapsia.Enkä tarkoita sitä,että pitäisi kotona istua kaiket illat.Vaan olla AIKUINEN.

Silloin kun ex lähti, ja tujusin että mun yksin on kannettava vastuu lapsista, sen tajuaminen oli musertavaa. Tuntui ettei saa hengitettyä. Ja pakenin sen asian tajuamista, omien menojeni taakse, mitä vain, että joku muukin olis välissä vastuussa lapsista, enkä yksin minä. Sitä kesti aikansa, ja nyt kaikki on mallillansa.

Juttele oikeesti sen ystäväs kanssa, se on varmasti hukassa. Mä ainakin olin, tilapäisesti tosin...

Kiitos asiallisesta vastauksesta.Tämä on tosi arka aihe ja siitä on vaikea keskustella läheisen ihmisen kanssa,pelkään että astun toisen "reviirille".
Yritän kuitenkin :)

[

Kiitos asiallisesta vastauksesta.Tämä on tosi arka aihe ja siitä on vaikea keskustella läheisen ihmisen kanssa,pelkään että astun toisen "reviirille".
Yritän kuitenkin :)

Mä ainakin olisin ollu maailman iloisin, jos joku olis silloin vaan tullu meille, ollu ja vaikka istunu mitään sanomatta sohvalla, ettei ihan yksin olis tarvinnu lasten kanssa olla.

Mua alkaa ärsyttämään nykyajan holtittomuus ja rajojen puute, useilta ihmisiltä tuntuu puuttuvan rajat, säännöt, moraali, käytöstavat. Valitetettavan monen ihmisen elämän sisältö on vapaa kasvatus, viinan juominen, baareissa käynti, pettäminen, jättäminen, velvollisuuksien laiminlyönti, välinpitämättömyys muita ihmisiä kohtaa jne., ja tämä näkyy työ- ja perhe-elämässä sekä vapaa-ajalla.

Mua alkaa ärsyttämään nykyajan holtittomuus ja rajojen puute, useilta ihmisiltä tuntuu puuttuvan rajat, säännöt, moraali, käytöstavat. Valitetettavan monen ihmisen elämän sisältö on vapaa kasvatus, viinan juominen, baareissa käynti, pettäminen, jättäminen, velvollisuuksien laiminlyönti, välinpitämättömyys muita ihmisiä kohtaa jne., ja tämä näkyy työ- ja perhe-elämässä sekä vapaa-ajalla.

Joo, turha kauhistella lasten käytöstä, ei se ole sen ihmeellisempää kuin vanhempiensakaan touhu.

Jos sanot poikkisanan,olet nipo ja sulla on katkera elämä.Mutta iyse olen lapsena katsellut huumeäitini sekakäytöstä,kolunnut lastenkodit,ja en hyväksy ja puolusta tollasta käytöstä millään.Lapset kärsii aina!

Nainen on naiselle susi, ei voi muuta sanoa! Onko tämä nainen saanut purkaa sitä ahdistusta, tuskaa, avuttomuuden tunnetta, kauheaa oloa siitä, että hänet on jätetty jne. eron jälkeen? Nainen etsii itseään jostain bilettämisen hulinasta. Miksei hänelle kukaan anna tilaa ja aikaa olla surullinen, ilman, että tarvitsisi miettiä niitä lapsia koko ajan?

Kyllä, lapset pitää hoitaa, mutta ei oman mielenterveyden kustannuksella. Nainenkin olisi eheämpi ja jättäisi nuo kylillä juoksemiset, jos saisi omaan tuskaansa apua!

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mun mielestä parasta on kun keskittyy pohtimaan omien lapsiensa hyvinvointia,siinä on kylliksi puuhaa.

No kyllä mua huolestuttaa koska hän on hyvä ystaväni.

Jos on hyvä ystävä, niin varmaan on syytä istua alas ja puhua suoraan, eikä "puukottaa selkään" juoruamalla täällä! Mitä ap oikein haet tällä alotuksella?! Kauhistelua? Päivittelyä? Oman egon kohotusta, kun oot niiiiiiin hyvä äiti, kun sun lapsilla on niin hyvä olla? Ei tää ainakaan sun (hyvää ) ystävääs auta mitenkään!

Voi hyvänen aika, onkait täällä pahempiakin asioita mietitty kuin tämä ap:n tapaus?? Eikös se ole hyvä jos toinen välittää ja kyselee mielipiteitä.

Lapset oireilee erosta aina. Harmi, että äitin käytös ei ainakaan auta asiaa. Eniten säälittää isovanhemmat, jotka paitsi huolehtii lapsista (hyvä, että he ovat huolehtimassa) niin varmaan ovat huolissaan tyttärestäänkin. Pakko kysyä ap:lta, että minkä ikäisestä äidistä tässä on kyse?

Lapset oireilee erosta aina. Harmi, että äitin käytös ei ainakaan auta asiaa. Eniten säälittää isovanhemmat, jotka paitsi huolehtii lapsista (hyvä, että he ovat huolehtimassa) niin varmaan ovat huolissaan tyttärestäänkin. Pakko kysyä ap:lta, että minkä ikäisestä äidistä tässä on kyse?

Säälittää lapset!

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:

Säälittää lapset!

Äiti on 32-v.
Isovanhemmat eläkkeellä ja varmasti ovat huolissaan ystäväni jaksamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vastaaja:
Nainen on naiselle susi, ei voi muuta sanoa! Onko tämä nainen saanut purkaa sitä ahdistusta, tuskaa, avuttomuuden tunnetta, kauheaa oloa siitä, että hänet on jätetty jne. eron jälkeen? Nainen etsii itseään jostain bilettämisen hulinasta. Miksei hänelle kukaan anna tilaa ja aikaa olla surullinen, ilman, että tarvitsisi miettiä niitä lapsia koko ajan?

Kyllä, lapset pitää hoitaa, mutta ei oman mielenterveyden kustannuksella. Nainenkin olisi eheämpi ja jättäisi nuo kylillä juoksemiset, jos saisi omaan tuskaansa apua!

WTF?!? Jos oma mielenterveys ei omia lapsia kestä, niin ehkä lasten paikka ei enää ole sitten biologisen äidin luona. Jos oikeesti joku bilettäminen ja naisen pahan olon purku ja itsensä etsiminen menee lasten oikeuksien ja hyvinvoinnin edelle, niin apua!

Nainen ei ole mikään tahdoton uhrinukke, hän voi aikuisena itse etsiä apua tuskaansa. Aikuinen (ja täysipäinen) tietää ihan varmasti, ettei se baarista löydy. Ja ainakin pitäisi aika nopeasti se huomata.

Kuka niitä lapsia sitten miettii, ellei omat vanhemmat? Vai onko lapset jotain leikkikaluja, joita on kiva esitellä parisuhteessa mutta kriisin tullessa ne voi heittää jonnekin romukoppaan pois silmistä?

Hyi hitto mikä ajatusmaailma sull.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:

Säälittää lapset!

Äiti on 32-v.
Isovanhemmat eläkkeellä ja varmasti ovat huolissaan ystäväni jaksamisesta.

Huoh. Täällä palstalla ei moralisoinnin lisäksi saa MISSÄÄN nimessä yleistää. Mutta yleistän kuitenkin. Ystäväsi on saanut lapsensa nuorena ja mikäli biletysvaihe jäi aikasemmin välistä niin saattaa ottaa menetettyä nuoruutta takaisin. Ja ikävä todeta, että kolmekymppisenä jaksaa viettää hummailuvaihettaan paljon kauemmin kun nelikymppisenä.. Oletko läheisissä väleissä isovanhempiin? Tieto siitä, että joku muukin tiedostaa tilanteen ja välittää helpottaisi varmaan heidänkin oloaan.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vastaaja:

WTF?!? Jos oma mielenterveys ei omia lapsia kestä, niin ehkä lasten paikka ei enää ole sitten biologisen äidin luona. Jos oikeesti joku bilettäminen ja naisen pahan olon purku ja itsensä etsiminen menee lasten oikeuksien ja hyvinvoinnin edelle, niin apua!

Nainen ei ole mikään tahdoton uhrinukke, hän voi aikuisena itse etsiä apua tuskaansa. Aikuinen (ja täysipäinen) tietää ihan varmasti, ettei se baarista löydy. Ja ainakin pitäisi aika nopeasti se huomata.

Kuka niitä lapsia sitten miettii, ellei omat vanhemmat? Vai onko lapset jotain leikkikaluja, joita on kiva esitellä parisuhteessa mutta kriisin tullessa ne voi heittää jonnekin romukoppaan pois silmistä?

Hyi hitto mikä ajatusmaailma sull.

Samanlaisia ajatuksia.Se on vaan pakko jaksaa kun ne lapset on hankittu.Ei vanhemmuutta voi sysätä kokonaan isovanhemmille.

Mä en tuu hyväksymään sitä,että vanhemmat hylkää lapsensa erobuumissaan,tai että heille jää joku teinivaihe päälle-Musta siinä ei ole mitään hyväksyttävää että lapset jää henkisesti heitteille;eikä varsinkaan mitään hyssyttelyä.Jokainen ratkaisu kun loppupeleissä vaikuttaa niihin lapsiin

Yhteistyössä