Suppo ja kestovaipat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ummelwalad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ummelwalad

Aktiivinen jäsen
24.11.2009
3 898
0
36
Osaako joku kertoa, voiko supon "rasva" tukkia kestovaipan? Rasvoja kun ei saa käyttää ainakaan Fuzzien ohjeen mukaan, mutta miten supot?

Vauva sai tänään rokotukset ja annoin supon, kun oli ärtyisä ja kipeän oloinen. Tuli siinä laittaessa ainakin omaan sormeen "rasvaisuutta" siitä suposta, joten tuli tämä kysymys mieleen. Laitoin varmuuden vuoksi kertiksen nyt.

Mä olen käyttänyt kaikkien kestojen kanssa (myös Fuzzien) rasvoja ja suppoja enkä ole huomannut vaippojen kunnossa mitään eroa. Tätä siis tehty jo yli vuosi.

No jos vaippa menee "tukkoon" esim 2cmx2cm alueelta niin tuskin se vaikuttaa vaipan käyttöön mitenkään. Ps. supot on "turhia" muuten kuin oksentelevalle lapselle. Nestemäinen on paljon paremmin/varmemmin imeytyvää ja helpompi annostella.

miten perustelet, että nestemäinen imeytyy nopeammin ja paremmin?? samaa tavaraa ainakin on, vain eri muodossa. Itse sairaanhoitajana kuulen potilailta usein "anna se piikkinä, suun kautta ei auta" joopajoo.

No jos vaippa menee "tukkoon" esim 2cmx2cm alueelta niin tuskin se vaikuttaa vaipan käyttöön mitenkään. Ps. supot on "turhia" muuten kuin oksentelevalle lapselle. Nestemäinen on paljon paremmin/varmemmin imeytyvää ja helpompi annostella.

Toi nestemäinen tuli mieleen kotimatkalla. Oli kiire apteekissa ja nappasin vaan ajatuksissani suppoja, kun niistä oli neuvolassa puhe. Ei tullut sillä hetkellä valitettavasti se nestemäinen mieleen. Olisi kyllä varmasti ollut käytännöllisempi kuin nuo supot.