Supot!?

Meidän neidillä 1v1kk on kuumetta 38,9 ajattelin jos supot helpottaisi oloa mutta mitäs kun olen kaksi kertaa laittanut ja molemmilla kerroilla on heti samantien tullut kakat vaippaan eli menikö molemmat supot ihan hukkaan? miten ne saisi pysymään? Tyttö syö hyvin, juominen ei maistu eikä ole tavallista kärttyisämpikään. Milloin lääkäriin? Onko tämän ikäiselle muuta olon lievitystä?
 
Kun meidän tytöllä oli ekan kerran kova kuume ja käytiin lääkärissä, niin saatiin reseptillä iso pullo Pronaxenia. Se on pitkävaikutteinen kuume- ja särkylääke. Sitä olen sit aina kovaan kuumeeseen antanut yöksi. Päivisin en yleensä lääkitse, jos kuume ei menoa haittaa. Sen vaikutus alkaa aika hitaasti, joten jos kuume on tosiaan kova, niin laitan ennen unille menoa myös supon. Meillä supot on kyl pysyny ja hyvä niin, koska tuota Nepin mainitsemaa nestemäistä Panadolia pitää antaa tosi iso annos. Ja kun se on niin makeaa, niin meillä tyttö ei ainakaan suostu sitä ottamaan. Pronaxenia annetaan lapsen painosta riippuen muutamat millit, eli menee paljon helpommin alas.

Tänään sun ei varmaan kannata enää suppoa laittaa, jos kaks tuli jo ulos. Mulle lääkäri kyllä sano, et ne imeytyy tosi nopeasti, et ei ne välttämättä ihan hukkaan menny. Mut mitä jos ens kerralla kokeilisit niin, et mittailet eka kuumetta pyllystä vähän pidemmällä kaavalla. Jos kuumemittari sais kakan tulemaan ja sit laittasit supon? Tai sit kannattaa ehkä kokeille eri merkkiä, sekin voi auttaa. Ja lääkäriin menosta oon ite kantapään kautta oppinu, et jos lapsi on normaali oma itsensä, ei lääkäriin ole kiire. Vaikka teillä ei lapsi kovasti juo, niin syötä hedelmäsoseita, jos ruoka kerran maistuu. Ja sit jos kuume jatkuu useamman päivän tai lapsi muuttuu raukeaksi/väsyneeksi, valittaa eikä siis ole oma itsensä, niin sit varmaan kannattaa mennä lääkäriin. Ja muuten olon helpottamiseksi kannattaa pitää tosi vähän vaatetta päällä, kun kuume on kova.

Toivottavasti pieni paranee pian!
 
Meillä Pronaksenin lisäksi käytössä veteen liuotettavat Pamol- tabletit. Tabletti liukenee puoleen teelusikkaan vettä ja maistuu hyvällä. Saa antaa ,kun painoa 9 kg. Meidän herkkäpeppu ei supoista tykännyt.
 

Yhteistyössä