Supon laitto vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Kummeksuttaa
  • Ensimmäinen viesti
Kummeksuttaa
Yritin illalla laittaa ensi kertaa puolivuotiaalle vauvalle kuumeeseen suppoa, mutta suppo pullahti koko ajan ulos. Esikoisen kanssa ei ole ollut tällaista ongelmaa koskaan. Ei reikä tukossakaan voi olla, kun päivittäin tulee kakkaa. Puolivuotiaalla ei ole peräaukon ympärillä sellaista aikuisillakin olevaa punertavaa venyvää kudosta. Esikoisella on. Voisiko tuo seikka olla merkki jostain epänormaalista tilanteesta peräreiän seutuvilla?

vieraas
Ei sitä kaikilla ole ainakaan niin paljoa. Hmm. Lääkäri kyllä neuvolassa on pepun tarkistanut. Olisi kyllä huomannut "vian". Hän saattaa ponnistaa aina sen pois. Kokeile kylkiasentoa. Vasemmalle kyljelle. Laita suppo ja laita pakarat yhteen hetkeksi. Katso sitten varovasti katosiko.

vierass
Vähän hankalia oli joo. Mä kuopukselle laitoin kun lastenlääkäri niitä määräsi (nestemäinen panadol + burana suppo) ja pullahti ulos kunnes tajusin pitää ihan hetken (muutaman sekunnin) pepusta kiinni. Eli suppo sisään, sitten kevyesti painoin pakarat yhteen niin pysyi. Tosin kakka tuli sitten melkein heti aina..

"äiti minäkin"
Meillä esikoisella oli sama homma (oli tosin pienempi,vähän yli 3kk),suppo tuli aina 5min sisällä pois ja yleensä samalla kakka. Niihin muutamaan kertaan jäi suppojen käyttö meillä,siitä asti suun kautta annettu lääkkeet.

vierass
Mikäköhän se aika oli kun sai laittaa uuden supon jos tuli kakka, en nyt enää muista mutta tsekkaa se. Meillä ei siis auttanut vaikka ois laittanut just kakantulon jälkeen, yleensä aina tuli 10-15 min sisällä uus jos supon laitoin. Nestemäiset lääkkeet on kätevämpiä. En tosin buranaa uskaltanut kaapissa pitää etten vahingossa anna sitä ja pronaxenia samaan aikaan.

Vastaaja
ihan oikeastiko joku vielä suppoja käyttää? Ei niitä kannata käyttää kuin silloin, jos kaiken oksentaa. Mä oon käyttänyt suppoja ainoastaan esikoisen kanssa, joka on jo täysikäinen. Muiden kanssa nestemäistä Panadolia suun kautta.

zup
Me ollaan laitettu just se tylppäpää edellä(tietenkin!!),painettu pakaroita yhteen minuutin-pari ja sillä aikaa se suppo on SULANUT sinne.ja suppoahan ne suosittelee ummetukseenkin,sen takia se vauva yleensä kakkaa sen supon jälkeen mutta se suppo on kerinnyt jo imeytymään.
Ei se ole mitään kidutusta se suppo.kaikki vauvat vaan ei niele sitä nestemäistä.

Yhteistyössä