Supisuomalainen, silti luullaan joskus ulkomaalaiseksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nyt kun tää äärioikeistolaisuus näyttää suomessakin nostavan päätään ja konkretisoituvan joko puolesta tai vastaan, niin mietin sellaista kun itselleni on useammin kuin pari kertaa elämäni aikana esitetty kysymys "onko sinulla italialaisia tai kreikkalaisia sukujuuria?" Ei siinä mitään, kohteliaisuutena olen nämä ottanut, että kiva jos jotain erilaista minussa näkevät vaikka tavallinen juntti olenkin.

Eräs vaalea suomalaisnainen kyttäsi tänään hyvin röyhkeästi päälleni pikkukaupungin mansikkajonossa ja joku hetki taaksepäin toinen iäkkäämpi rouva tuhahti halveksivasti minua katsahtaen samaisen pikkukaupungin kirpputorilla. Olen piirteiltäni siro ja tumma, mutta ei kyllä pisaraakaan ulkolaista verta virtaa suonissani kuin korkeintaan hyvin, hyvin kaukaisien isoisoisoisien kautta venäjältä tai ehkä saksasta. Kuten ehkä aika monella suomalaisella, tai en tiedä. Meillä on tehty sukututkimusta ja jostain 1800-1900 lukujen taitteesta löystyi jotakin ulkolaista sukujuurta :)
Aika härkiltä tuntuu tälleen suomalaisena junttina joutua kohtaamaan mulkoilua kun ilmeisesti luullaan että tässä sitä taas joku ulkomaalainen ämmä on tyrkyttänyt itsensä Suomeen naimisiin. Muutakaan syytä en keksi näille kyttäämisille.
Myötähäpeäähän siinä tuntee näitä henkiläöitä kohtaan jotka kehtaavat noin käyttäytyä ja väkisinkin alkaa miettimään miten hirveän vihaista kansaa me suomalaiset ilmeisesti olemme! Aina kun annetaan julkisesti "lupa" hyökätä jotain vastaan, siihen kyllä tartutaan. Niin kuin nyt on tämä ulkomaalaisviha. Mielenkiinnolla kysynkin, onko muut kokeneet rotuvihaa näin niin kuin ihan supisuomalisena? :)
 
vierailija
Todella ikävää kuulla :(

Nämä immoset ja halla-ahot eivät tajua, että puheillaan ja kirjoituksillaan he antavat kaikenlaisille vatipäille "oikeutuksen" kohdella maahanmuuttajia ja siis jopa ulkomaalaisilta näyttäviä suomalaisia törkeästi.

Tässä surullinen esimerkki siitä, mitä Suomessa tapahtuu:

http://kaksplus.fi/threads/supisuomalainen-silti-luullaan-joskus-ulkomaalaiseksi.2455391/

Itse asun ulkomailla, mutta minuun ei ole kohdistettu ennakkoluuloja tai halventavaa käytöstä, vaikka ulkonäköni poikkeaa tämän maan keskivertokansalaisista, jotka ovat minua tummempia.
 
vierailija
Todella ikävää kuulla :(

Nämä immoset ja halla-ahot eivät tajua, että puheillaan ja kirjoituksillaan he antavat kaikenlaisille vatipäille "oikeutuksen" kohdella maahanmuuttajia ja siis jopa ulkomaalaisilta näyttäviä suomalaisia törkeästi.

Tässä surullinen esimerkki siitä, mitä Suomessa tapahtuu:

http://kaksplus.fi/threads/supisuomalainen-silti-luullaan-joskus-ulkomaalaiseksi.2455391/

Itse asun ulkomailla, mutta minuun ei ole kohdistettu ennakkoluuloja tai halventavaa käytöstä, vaikka ulkonäköni poikkeaa tämän maan keskivertokansalaisista, jotka ovat minua tummempia.
Hupsista, kopioin vahingossa sinun aloittamasi viestiketjun :D

Tässä se, minkä halusin linkittää:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015073020106795_uu.shtml
 
Aloittaja*
Vikahan on niissä jotka näyttävät samansukuisilta ja ovat käyttäytyneet Suomessa huonosti. Viattomat saavat sitten kärsiä.
Niin. Somalilta en kuitenkaan näytä :D
Kai se kreikalle rahan syytäminen sitten saa aikaan sen, että jos joku minussa hyvin kalpeasta ihonväristäni huolimatta näkee kreikkalais/italialaisia sukujuuria, antaa oikeutuksen mielensäpahoittajan tavoin ajatella että tuokin on niistä kreikan tukiaisista hyötynyt.
 
vierailija
Niin. Somalilta en kuitenkaan näytä :D
Kai se kreikalle rahan syytäminen sitten saa aikaan sen, että jos joku minussa hyvin kalpeasta ihonväristäni huolimatta näkee kreikkalais/italialaisia sukujuuria, antaa oikeutuksen mielensäpahoittajan tavoin ajatella että tuokin on niistä kreikan tukiaisista hyötynyt.
Miten sulla tuli ekana somalit mieleen huonosti käyttäytyvinä ihmisinä? Taidat olla rasisti.
 
kauhiaa
Nii, muakin yks junttieinari kyttäs ja kysyi että oonko suomalainen. Olin että häh, olen kyllä suomalainen, miten niin? Mietti vaan että olenko jostain "idästä"... Ja olen pieni ja vaalea.
 
vierailija
Nyt kun tää äärioikeistolaisuus näyttää suomessakin nostavan päätään ja konkretisoituvan joko puolesta tai vastaan, niin mietin sellaista kun itselleni on useammin kuin pari kertaa elämäni aikana esitetty kysymys "onko sinulla italialaisia tai kreikkalaisia sukujuuria?" Ei siinä mitään, kohteliaisuutena olen nämä ottanut, että kiva jos jotain erilaista minussa näkevät vaikka tavallinen juntti olenkin.

Eräs vaalea suomalaisnainen kyttäsi tänään hyvin röyhkeästi päälleni pikkukaupungin mansikkajonossa ja joku hetki taaksepäin toinen iäkkäämpi rouva tuhahti halveksivasti minua katsahtaen samaisen pikkukaupungin kirpputorilla. Olen piirteiltäni siro ja tumma, mutta ei kyllä pisaraakaan ulkolaista verta virtaa suonissani kuin korkeintaan hyvin, hyvin kaukaisien isoisoisoisien kautta venäjältä tai ehkä saksasta. Kuten ehkä aika monella suomalaisella, tai en tiedä. Meillä on tehty sukututkimusta ja jostain 1800-1900 lukujen taitteesta löystyi jotakin ulkolaista sukujuurta
Aika härkiltä tuntuu tälleen suomalaisena junttina joutua kohtaamaan mulkoilua kun ilmeisesti luullaan että tässä sitä taas joku ulkomaalainen ämmä on tyrkyttänyt itsensä Suomeen naimisiin. Muutakaan syytä en keksi näille kyttäämisille.
Myötähäpeäähän siinä tuntee näitä henkiläöitä kohtaan jotka kehtaavat noin käyttäytyä ja väkisinkin alkaa miettimään miten hirveän vihaista kansaa me suomalaiset ilmeisesti olemme! Aina kun annetaan julkisesti "lupa" hyökätä jotain vastaan, siihen kyllä tartutaan. Niin kuin nyt on tämä ulkomaalaisviha. Mielenkiinnolla kysynkin, onko muut kokeneet rotuvihaa näin niin kuin ihan supisuomalisena?
Ei se sukupuu todista yhtään mitään. Ei sinne kirjata että joku italiaano tai kreikkalainen turisti tuikkasi äitisi paksuksi.

Miten sisaruksesi, ovatko ehkä pellavapäitä?

No tuskin ap luet tätä, mutta muillekin tiedoksi. Kirkonkirjoihinkaan ei voi luottaa, ainoastaan DNA -testeihin voi.
 

Yhteistyössä