Supistusten estolääkitys?

Maria
Jouduin itse sairaalaan, kun viikot olivat n. 30. Pari viikkoa siellä tarkkailivat supistuksia ja sain supistuksenestolääkettä piikkinä. Sekä kotiin myös määräsivät lääkkeen, jota sitten söin koko loppuraskauden eli viikolle 37+3 saakka.
 
Siis
joo, minä sain supistusten estoon kotiin verenpainelääkkeenä tunnettua Adalat -nimisiä "pillereitä"...en ole kyllä ihan varma, muistinko nimen täysin oikein. Mutta siis äitiyspolilta niitä määräsi ultrannut lääkäri raskauden puolenvälin jälkeen, kun olin jo auennut sen verran (en ollut itse tuntenut edes supistuksia).

Mulle kuitenkin tuli tosi huono olo niistä ja turvotus tuntui vaan lisääntyvän, joten lopetin ne varmaankin kolmen pvän jälkeen aloituksesta nvlalääkärin suosituksesta.

Apteekki muuten oli ihan kummissaan tuosta mulle määrätystä lääkkeestä, itse asiassa soittivat kyseiselle lääkärille ja varmistivat, että on määrännyt kyseistä tuotetta ihan tarkoituksella.
 
Kotiuduin tiistaina sairaalasta, ja kyllähän nuo supistukset on lisääntyneet... ei täällä kotona pysty niin totaalilevossa olemaan. Kaksi lasta tuossa pyörii... tosin nyt ovat päiväkodissa, josta onneksi sain pikaisesti paikat. Illat vain hankalia, kun lapset pyörivät kimpussa ja haluavat syliin... nostella kun ei voi.

En tajua miksi eivät minulle estolääkettä antaneet??? Saa nähdä ottavatko pe takaisin sisälle, kun noi supistukset on palanneet. Minkä niminen estolääkitys sinulla oli.
 
Mä oon muiltakin kuullu, ettei enää anneta kotihoitoon lääkettä. 2007 kun edellistä ootin, niin sillon tuota Adalat orosta määrättiin, mut en voinu syödä kun aiheutti niin törkeän migreenin.
Voi olla, et on muuttunu määräykset tässä parin vuoden aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
joo, minä sain supistusten estoon kotiin verenpainelääkkeenä tunnettua Adalat -nimisiä "pillereitä"...en ole kyllä ihan varma, muistinko nimen täysin oikein. Mutta siis äitiyspolilta niitä määräsi ultrannut lääkäri raskauden puolenvälin jälkeen, kun olin jo auennut sen verran (en ollut itse tuntenut edes supistuksia).

Mulle kuitenkin tuli tosi huono olo niistä ja turvotus tuntui vaan lisääntyvän, joten lopetin ne varmaankin kolmen pvän jälkeen aloituksesta nvlalääkärin suosituksesta.

Apteekki muuten oli ihan kummissaan tuosta mulle määrätystä lääkkeestä, itse asiassa soittivat kyseiselle lääkärille ja varmistivat, että on määrännyt kyseistä tuotetta ihan tarkoituksella.
Adalattia minäkin söin sairaalassa... laskee verenpainetta, koska on verenpainelääke... poistaa myös supparit. Verenpaine pitää aina testata tunti lääkkeenotot jälkeen... siitä voi olla että huono olosi johtui. Verenpaineeni kesti hyvin tuon lääkkeen...

 
kaksosmamma
Mullakin oli kotilääkityksenä käytössä suppareiden estoon Adalat-niminen verenpainelääke lokakuussa 2007. Siinä lääkkeessä on huomattu sivuvaikutuksena tuo supistustenesto. Reseptissä ihan luki että supistusten estoon, siksi ei varmaan apteekissakaan ihmetelty. Mulle sopivat ihan hyvin, eivät vaan suppareita kokonaan estäneet vaan makoilin sairaalassa useamman viikon.
 
kaksosmamma
Silloin kun itse noita juttuja tutkiskelin niin joku muu oli saanut jonkut sellaiset laastarit jotka laitettiin mahaan supistustenestoon. Lääkkeen nimeä en muista. Kannattaa varmaan tehdä haku tuolla odotuspuolella vanhoissa keskusteluissa. Ja samaten plazan ellien keskusteluissa ja vaikka helistimessäkin.

Toisaalta jos lääkäri sanoi että mitään sopivaa ei enää ole, voi olla että asiat on muuttunut nykyään. Tosin itse olin kolmessa eri sairaalassa odotusaikana ja kaikissa oli erilaiset käytännöt suppareiden estossa...
 
Siis
Alkuperäinen kirjoittaja kaksosmamma:
Mullakin oli kotilääkityksenä käytössä suppareiden estoon Adalat-niminen verenpainelääke lokakuussa 2007. Siinä lääkkeessä on huomattu sivuvaikutuksena tuo supistustenesto. Reseptissä ihan luki että supistusten estoon, siksi ei varmaan apteekissakaan ihmetelty. Mulle sopivat ihan hyvin, eivät vaan suppareita kokonaan estäneet vaan makoilin sairaalassa useamman viikon.
Juu, mullakin luki reseptissä syy ja sitä ne alkoikin ihmetellä. Halusivat vaan ottaa varman päälle, kun oli kuulemma eka kerta, kun kyseinen lääke tulee heille vastaan tuohon käyttötarkoitukseen. Minäkin sain muuten tuota lääkettä v. 2007, alkuvuodesta.
 

Yhteistyössä