Supistuskipu

  • Viestiketjun aloittaja Valentina
  • Ensimmäinen viesti
Valentina
Hei..

Voisitteko hyvät odottajat kertoa että millaista on tuo supistelukipu kun mulla ei oikein tunnu olevan tietoa ja rv kumminkin jo 35..Onko se vihlovaa kipua vatsalla, kyljissä, selässä vai missä?

Kiitos jo etukäteen. :D
 
Heli
Mulla ei ollut minkäänlaisia harjoitussupistuksia koko raskauden aikana, vasta sitten niitä varsinaisia synnytyssupistuksia. Synnytyssupistukset kyllä sitten huomasi...polttava kipu alaselässä.
 
Mullakaan ei raskausaikana kipeitä supistuksia ollut, vain mahan kovettumisia. Mutta älä huoli, varmasti tiedät sitten kun kunnon supistuksia tulee! Mulla supistuskipu tuntui mahan puolella, eikä selässä kuten monilla. Tsemppiä synnytykseen :heart:
 
Juuh, niinhän sitä sanotaan että kyllä sen sitten huomaa kun oikeat supistukset alkavat.. noh, enpähän nyt tiedä. Mulla oli koko raskausajan menkkamaisia supparikipuja ja sitä mahan kovettumista, KUNNES loppupuolella en enää tuntenut että maha kovettui. En tiedä miksi, jotenkin masu oli kokonaisuudessaan niin pinkeä. Synnytyssupistukset tunnistin siitä, että tuli menkkasärkyjä supistustahtiin. Eli sattui, kesti hetken, sitten lakkasi. Sitä kesti iltaan asti ja mietin todella, että onko nämä nyt niitä synnytyssupistuksia. Soittelin tutunkin kanssa ja sanoin, että pitää katsella miten vointi etenee että mennäänkö synnärille (matkaakin kun oli 60km)

Sen verran se kipu yltyi, että päätettiin lähteä synnärille ja sitten kun piti viedä miehen työauto hänen työkaverilleen ja käydä hakemassa toinen auto yms, tuntui siltä että supparit hellittikin ja mietin, että tuleeko tässä nyt turha reissu. Sen verran sitten kuitenkin matkalla supistukset jatkuivat, etten esim. pystynyt istumaan vaan oli kyykyssä automatkan ajan :D

..eli ne supparikivut on ihmisillä niin erilaisia, mutta mitä todennäköisemmin huomaat synnytyssupistusten alkaessa niitten tuntuvan jollain tavoin erilaiselta mitä aiemmin on tuntunut :)
 
Janica
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 15:00 Heli kirjoitti:
Mulla ei ollut minkäänlaisia harjoitussupistuksia koko raskauden aikana, vasta sitten niitä varsinaisia synnytyssupistuksia. Synnytyssupistukset kyllä sitten huomasi...polttava kipu alaselässä.
Mulla ihan sama, raskausaikana ei mitään ja synnytyksen alkaessa alaselässä.. Aluks luulinkin että loppuraskauden lisävaivana tuli selkäkivut. :D Sit kun ne alko oleen säännöllisempiä niin päättelin että varmaan synnytys alkaa, sairaalaan lähdettiin sitten kun ne oli niin kipeitä etten pystyny oleen enää kotona. (Siinä vaiheessa tuli ~10min välein.)

Mä luulin että supistukset tuntuu vatsankin puolella, mut se on tosi yksilöllistä.
 
kuu
Ensimmäisellä en tuntenut minkäänlaisia supistuksia vasta kun pari tuntia ennen tämän syntymää, vähän niin kun kovat menkkakivut jotka tulee ja menee.

Oikeastaan sitä tunnetta on vaikea kuvailla, tosi ikävä tunne vaan.

Ja sitä en jotenkaan ollut aiemmin tullut ajatelleeksi, miltä tuntuu kun pitää työntää... mutta se ainakin tuntuu.
Jos kätilö sanoo (onneksi minulla ei tarvinnut sanoa) ettei saa vielä ponnistaa niin ei sitä kyllä voi olla ponnistamatta, en usko että minä ainakaan olisi voinut.

Sitäkään en tiennyt, että on ihan normaalia oksentaa siinä ennen synnytystä.
 

Yhteistyössä