Supistuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hälyyttävää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hälyyttävää?

Vieras
Mulla on nyt viikon ollut kipeähköjä supistuksia kaikkina paitsi 2 päivänä. Huomenna pääsen lääkäriin tarkastamaan tilanteen ja testien tulokset mutta nyt alkaa vähän huolestuttamaan :/ näitä tulee vain levossa, oon ollut saikulla tän viikon ja en hirveästi touhunnut mitään.
Miten hälyyttävää on että supistuksia tulee levossa? Nytkin oon maannut vaan sängyssä ja toista tuntia jomottaa lähes tauotta. Varmaan kohta taas loppuu, yleensä muutaman tunnin iltaisin on jomottanut alavatsaan ja välillä säteilee reisiin. En ole ottanut särkylääkettä kun haluan tarkkailla kestoa eikä nää niin pahoja ole että tarttiskaan.
Miten todennäköisesti tästä tulee lisää saikkua jos ei mitään muutoksia oo tapahtunut kohdunsuulla? Entä jos on muutoksia, palaanko mä enää töihin?
Vauvan ei tarvitsisi vielä yrittää tulla maailmaan, mennään vasta viikoilla 28+5.

Onko ne niitä harjotussuppareita missä maha kovettuu? Niitähän on kaikilla. Oikeat supistukset ovat erilaisia, esim. mulla tuntu selässä ja häpyluun päällä ainoastaan, maha ei kovetu.

Eikö harjoitussupparit ole kivuttomia? Sellaisia oon kyllä huomannut jo aiemmin just siitä että vatsa on ihan pinkeä. Näissä menkkajomo jutuissa en osaa oikein sanoa, ei ainakaan yleensä kovetu vaikka oon kyllä luullut että niissäkin tapaa kovettua.

Kyl mul ainakin oli toosi tuskaisia harjotussupistuksia tuosta kolmannesta.. loppua kohden vain pahenivat koko ajan. Eikä ne tietääkseni välttämättä kivuttomia ole. Ja tost kolmannesta olin sen miljoonannen kerran ihan varma että syntyy ennen aikoja mutta eipä tuo tullut kun muutama päivää ennen la.ta ja käynnistyi lapsiveden menolla.. :) ei ny kannata ainakaan stressata koska se voi pahentaa.. rentoudut kunnolla vain ja lepäilet..

Mulla oli kans vähän samanlaisia mut sit kun oikeat supistukset alko niin kipu oli aivan erilaista. Ite järkeilin sitten myöhemmin et se harjoitussuppareiden supistuva kohtu vaan painoi sitten jotain hermoja tai niveliä niin, että se kipu ikään kuin säteili. En olis huolissani ellei kipu oikeasti ole voimakasta.

Mutta mä sain ainakin kyllä herkästi lisää saikkua. Lääkäri sanoi, että vaikka ovatkin olleet harmittomia eikä ollut muutoksia kohdunsuulla, niin ei supistuksia kannata provosoidakaan. Eli runsaat harjoitussupistukset ovat myös syy lepäilyyn. (Jos
suinkin mahdollista.)

Hyvä että pääset huomenna lääkäriin ja saat rauhallisemman mielen!

Jos kohdunkaulassa ei ole muutoksia, ei ole syytä huoleen, lepoon kuitenkin, ja vaadi seurantaa. Itse olen saanut yhden keskosvauvan ja toisesta makasin pakkovuodelevossa puolesta välistä raskautta, kun kohdunkaula antoi periksi. Ensimmäisessä raskaudessa supistukset olivat kivuttomia, eikä muutoksia tapahtunut, joten ei myöskään seurattu. Ja kas vain, vauva syntyi 2kk liian aikaisin! Toisessa raskaudessa supistukset olivat kipeitä, mutta raskaus saatiin loppuun levolla.

Mulla oli melkein oikeiden supistusten tuntuisia harjotussupistuksia. Loppua kohden kyl sit viimesen kk ajan saatto puol tuntiikin tulla yhtä kovia kuin oikeet supistukset ja olinkin just ihanvarma että tänään syntyy.. mut tosi paljon vaihtelikin. Välil sellasii että tunsi supistuksen juur ja juur. Tai sit ääripäästä eli kaksinkerroin voivottelin kun supisti.. heh hirveibtä oli kun tiedostin niitten olevan harkkoja niin piti tolta lapsen isältä piilottaa kipeimmät kun oli aina heti toosi huolissaan ja kyseli joko mennään :D meillä kun tunnin ajomatka synnärille oli niin oikeen hätähousuherra sit sen takia...

Yhteistyössä