Supistuksista kyselisin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pullea

Vieras
Viikkoja nyt 31+ ja tässä pari päivää supistellut mielestäni melkoisen usein...
Aloin tänään laittamaan vähän ylös noita supistuksen aikoja ja ajat ovat tänään menneet näin:

9.00
9.21
10.15
10.30
10.45
11.12

Mietin, että pitäisikö olla yhteydessä neuvolaan asiasta?

supistukset ovat napakoita mutta eivät kovin kivuliaita..

Esikoisesta harkkasupisteli melko aikaisesta vaiheesta lähtien mutta syntyi silti vasta yliaikaisena..

Mennäkkö vai eikö mennä?

Alkuperäinen kirjoittaja Hyacinth:
Oletko kokeillut auttaako niihin lepo esim. Jos ne ei ole kipeitä, niin ei varmaan syytä huoleen... mutta kannattaa olla kuitenkin tarkkana. Koska sulla olis seuraava neuvola?

lepäillä en nyt paljon oikein pysty koska olen töissä.

Neuvola on ensi viikolla...

Mulle sanottiin, että jos pystyt nukahtamaan supistusten aikaan, kyse harjoitussuppareista. Jollet niin tosi kyseessä!
Sama kuin jos supistukset ottaa myös selkään, niin kannattaa kysellä. Tosin neuvolaan ei ole tyhmää kysymystä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyacinth:
Oletko kokeillut auttaako niihin lepo esim. Jos ne ei ole kipeitä, niin ei varmaan syytä huoleen... mutta kannattaa olla kuitenkin tarkkana. Koska sulla olis seuraava neuvola?

lepäillä en nyt paljon oikein pysty koska olen töissä.

Neuvola on ensi viikolla...

Siihen ei ole kovin pitkälti sit onneks aikaa. Seuraile nyt tarkkaan, jos kotonakaan ollessa ei lopu kun menet lepoon, niin sit soittelet jo ennen neuvolaan. Ja tietty jos tulee säännöllisiksi, vaikka ei kipuja sen tuntuiskaan ihmeemmin, kyllä jollakin voi olla avaavat supistuksetkin varsin kivuttomia. Kannattaa seurata sitä kohdunsuun kypsymistä, niin puhut siitä neuvolassa ensi viikolla.

Syntyi lopulta pari päivää ennen laskettua aikaa. Neuvolassa neuvottiin mulle silloin, että vasta SÄÄNNÖLLISET supistukset ovat sitten niitä synnytyssupistuksia. Itseäni kyllä valvottivat kuitenkin, lepokin auttaa noihin (jos siis samasta kyse). Kyselivät kyllä loppuraskauden ajan sitten kovasti työni rasittavuudesta, koska olin noista aika väsynyt. Varmaan olisivat kirjoittaneet sairaslomaa, jos työ olisi ollut fyysisesti rasittavaa (ja siis lisännyt noita).

Alkuperäinen kirjoittaja pian 3x äippä:
Mulle sanottiin, että jos pystyt nukahtamaan supistusten aikaan, kyse harjoitussuppareista. Jollet niin tosi kyseessä!
Sama kuin jos supistukset ottaa myös selkään, niin kannattaa kysellä. Tosin neuvolaan ei ole tyhmää kysymystä!

Mietin vain että eikös jotkut tulehduksetkin aiheuta supistuksia?

onko sillä vaikutusta, että olet töissä? Eli onko työ semmoista, että vaikuttaa supistuksiin? Itselläni oli aiemmin harj.supistuksia, kun töissä ei tosiaan voinut lepäillä ja kun jäin varhennetulle ja olen ottanut iisisti ( niin ja stressanut kaikesta puolet vähemmän), ei ole enää ollut. Eli siinä mielessä kannattaa ehkä miettiä, ottaako tarvittaessa saikkua... itse tunnet kehosi. Aina voi varmistaa neuvolasta.

Ai niin...ja vasta esikoista odottelen, joten ehkä ei olisi ollut edes oikeutta vastata :D

En mä siis tässä nyt pelännytkään että olisin vielä synnyttämässä vaan lähinnä että pitääkö esim. tulehdusepäilyn takia mennä tai tartteeko tässä jotain sairaslomaa alkaa miettimään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pian 3x äippä:

Mietin vain että eikös jotkut tulehduksetkin aiheuta supistuksia?

Aiheuttaa.
Ja mitä tuohon nukkumiseen tulee ja supisteluun, niin heräsin siihen kun supisti (nuorimmasta) ja olikin sit jo kahdeksan senttiä auki, että ei se aina välttämättä niin paljon tunnu.

Yhteistyössä