Supistuksia 10min välein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kleopatra:
Meille sanottiin synnärillä, että uudelleen synnyttäjän pitää lähteä sairaalaan kun supistuksia tulee 10:en minuutin välein!

saman ohjeen sain minä, lisään vielä että niitä piti tulla 1-2 tuntia tuolla välillä ja meillä matkaa synnärille reilut 100km niin ei siinä ny niin kiire vältämättä ole...

Kotonahan minä...
Supistuksia en yöllä ole tuntenut jos niitä on edes ollutkaan... Mutta nyt on kyllä alavatsa ja tuo kohdun suu melkoisen kipeitä... Kävely sattuu.. Supistuksia ei oo nyt tullu kun pari tässä tunnin sisällä.. =)
Että turhaan kai oltais lähdetty... :D

krhm. sinuna kävisin vaik neuvolassa tarkistuttamassa tilanteen, voi olla et seuraavat supistukset ku alkaa ni tuloo kiire. ite en ois sairaalaan kerenny jos ois jääny oottaa sitä että koskee, sama matka ku sulla sairaalaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
krhm. sinuna kävisin vaik neuvolassa tarkistuttamassa tilanteen, voi olla et seuraavat supistukset ku alkaa ni tuloo kiire. ite en ois sairaalaan kerenny jos ois jääny oottaa sitä että koskee, sama matka ku sulla sairaalaan..

Tyhmä kysymys, mutta ottaako ne neuvolassa ihan tosta vaan..? :ashamed:

minulla supisteli etenkin öiseen aikaan 5vrk ennen synnytystä about 5-15 min välein aina useamman tunnin peräkkäin ja kohdunkaulaa ei enää ollut ja suukin auki noin 2cm. ohjeeksi sain, olla kotona niin kauan kuin vaan hyvältä tuntuu..ja silti joutuivat kalvot puhkaisemaan ennen kuin natiainen suostui syntymään tasan la =)

saas nähdä miten tässä toisen kanssa käy...

mulla oli varmaan viimisen kuukauden ajan tollaista et supisteli lähes päivittäin 2h eteenpäin ihan säännöllisesti 5-10min välein mut se kivun korkein piikki puuttui joten en lähteny sairaalaan.no sit kun se h-hetki tosiaan koitti rv 39+5 niin syöksyllä tuli vauva maailmaan.ambulanssilla lähdettiin ja sen että päästiin synnytyssaliin niin vauva syntyi,väkisin meinas tulla jo ambulanssiin.nyt tuosta kauhun ja ihanuuden aamusta on tasan 4 viikkoa =) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Marya:
Kotonahan minä...
Supistuksia en yöllä ole tuntenut jos niitä on edes ollutkaan... Mutta nyt on kyllä alavatsa ja tuo kohdun suu melkoisen kipeitä... Kävely sattuu.. Supistuksia ei oo nyt tullu kun pari tässä tunnin sisällä.. =)
Että turhaan kai oltais lähdetty... :D

Nostetaanpa tämä vaikka palstalla ei juuri nyt olekaan..

No juu... minut gyne kakkosen kanssa käski lääkäriin heti jos supistlee 10min välein, ja ehdin olla alle 2h sairaalassa ennenko tyttö syntyi.
Eivätkä supistukset olleet missään vaiheessa kivuliaat... eli lähtekää ihan suosiolla ihan ajoissa vaan sinne synnyttämään ettei tule yllätyksiä matkalla.. :)

Ehei.. Täällä edelleen yhtenä kappaleena... :laugh:
Eilen käytiin synnärillä tarkistuttamassa kun puhelimessa niin käskivät.. Paikat oli suht epäkypsät, aukikin vain parille sormelle. Laittoivat siis kotiin, niin kun arvelinkin. Mutta oli ihan mielenrauhan vuoksi kiva käydä näytillä... :D
Nyt edelleen siis supistelee n. vartin välein, mutta ei siis oo kivuliaita... Täytynee siis vain odotella... =)

Mulla alko kaikki synnytykset tihillä supistuksilla.. tuli heti 2-5min välein.. kesti synnytykset kuitenkin 9h toinen 7h ja kolmas 6h.. mut tosiaan pian tuli lähtö kun sen verran voimakkaita oli..

niin ja kolmannessa ei ollu sormellekaan auki vielä kun sairaalaan menin..
supparit kuitenkin tuntu aika kivasti..ja mitattiin niin ei näyttänyt mitään..
laitettiin sitten sinne odotustilaan odottamaan , missä muut jonotti lääkärille..
muutama tunti meni siinä ja kun ei olo helpottanut sain huoneen..
sanoivat et menee varmaan seuraavaan päivään..et syntyy..

4h olin ja ei muutosta.. sitten 2 tunnissa aukseskin ihan kokonaan ja poika syntyi illalla ( 14 aikaan menin sairaalaan )

Yhteistyössä