Supistukset selässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 37+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 37+5

Vieras
Millaisina teillä on tuntuneet supistukset selässä? Mulla on nyt viikkoja tosiaan tuo 37+5 ja viime yön on kaiketi supistellut puolen tunnin-tunnin välein, mutta selässä. Kuinkahan lähellä synnytystä tässä ollaan, jos nuo tosiaan supistuksia olivat? Maha on sekaisin ja oksennus meinaa lentää kivusta, mutta mahan puolella ei vaan tunnu mitään. Kireäksi menee kuten harkkasuppareissa, mutta kipu on selän puolella.

Mulla on aika äitipolille kyllä täksi päiväksi, eli saan asiantuntijan näkökulmaa ja tutkimuksia...mutta jännää niin, että pakko kysyä täältäkin jo nyt ;)

Mulle ei supistukset tulleet ollenkaan mahalle, reisillle vain ja käyrissäkään ei näkynyt mitään. Luultavasti pian syntyy, hyvä että pääset tarkistuksiin kuinka on auennut viimeyönä. Jos supparit vielä jatkuu niin ole varovainen ettei synny kotiin.

Mulla on molemmissa supparit olleet selässä, harj.suppareita en ole koskaan tunnistanut, vain synnytyksen aikaan. Ekassa erehdyin luulemaan tavalliseksi selkäkivuksi, joten sairaalaan mennessä olinkin jo 7cm auki :)

[QUOTE="vieras";25305327]Mulle ei supistukset tulleet ollenkaan mahalle, reisillle vain ja käyrissäkään ei näkynyt mitään. Luultavasti pian syntyy, hyvä että pääset tarkistuksiin kuinka on auennut viimeyönä. Jos supparit vielä jatkuu niin ole varovainen ettei synny kotiin.[/QUOTE]

Voi apua... :) Muistatko miten kauan sulla meni ekoista kivuliaista selkäsuppareista siihen, että vauva oli maailmassa? Menikö sulla vedet vasta sairaalassa vai mistä tiesit, että tosi kyseessä? :D

Voi apua... :) Muistatko miten kauan sulla meni ekoista kivuliaista selkäsuppareista siihen, että vauva oli maailmassa? Menikö sulla vedet vasta sairaalassa vai mistä tiesit, että tosi kyseessä? :D

Toinen lapsi kyseessä ja vedet mulla on menneet molemmista vasta synnytyspöydälle. Menin ajoissa ihan sen takia kun eka syntyi todella nopeasti. Aamulla menin ja päivällä supparit loppuikin ja jouduin kävelemään ne takasin, tyttö syntyi sitten 19.00.

[QUOTE="vieras";25305339]Toinen lapsi kyseessä ja vedet mulla on menneet molemmista vasta synnytyspöydälle. Menin ajoissa ihan sen takia kun eka syntyi todella nopeasti. Aamulla menin ja päivällä supparit loppuikin ja jouduin kävelemään ne takasin, tyttö syntyi sitten 19.00.[/QUOTE]

Ja kunnon supparit alkoi yöllä varmaan puolen yön aikoihin.

Missä kohti selkää teillä supparit tuntuneet? Joku sanoikin jo, että ristiselässä... Mulla kipu on nimittäin vasemmalla puolella puolenselän paikkeilla, lähellä kylkeä....

Mulla itellä alkoi JUURI TUOLLA TAVALLA :) Selkää poltti aamuyöstä lähtien, vatsa aivan sekaisin ja vessassa sai ravata koko ajan! Säännöllisiksi supistukset tuli vasta päivällä mutta saman vuorokauden aikana vauva syntyi :) Ja alkuun supistukset tuntui nimenomaan juuri selässä. Loppua kohti alkoi polttaa myös vatsaa ja reisiä. Sinulla on synnytys pina lähellä :) Tsemppiä ja onnea :)

[QUOTE="vieras";25305358]Tuo on sapen heijastuskohta, sanoppa äippäpolilla että ottavat maksa-arvot ettei ole iskenyt sappitulehdus.[/QUOTE]

kiitos, pitää ehdottomasti pyytää :/ toivottavasti olisvat supistuksia kuitenkin...

Kyllähän se nyt jos samalla vetää mahan kireäksi ja sattuu selkään on selkeä suppari eikä mikään sappikohtaus.... Nuo viikotkin vielä.

Sanoisin että on synnytys käynnistymässä.

Minulla myös tuntui supistuksen vain ja ainoastaan selässä. Maha kiristyi, muttei koskenut. Myöskään käyrillä supistukset eivät näkyneet, kätilöt eivät kipujani uskoneet ja eivät edes tarkistaneet alapään tilannetta kunnes 11 tunnin kärvistelyn jälkeen lääkäri totesi minun olevan 6cm auki.
Selän kivut supistusten aikana tuntui kuin olisi viillelty tulikuumalla kirveellä :)

[QUOTE="vieras";25305492]Kyllähän se nyt jos samalla vetää mahan kireäksi ja sattuu selkään on selkeä suppari eikä mikään sappikohtaus.... Nuo viikotkin vielä.

Sanoisin että on synnytys käynnistymässä.[/QUOTE]

ei välttämättä!! Mul vetää mahan kipeäksi ja sattuu kylkeen tms silloin ku on ilmavaivoja!! Ja nuo viikot nyt ei ole tae synnytyksestä!!! t: 41+0. 41+3 ja 41+4 ja kaikista alkanu tuntemukset noilla 38+ viikoilla

tulin kertoilemaan, että ei valitettavasti tainneet olla supistuksia..kiinni ollaan yhä. iskias-kivuiksi arveli lääkäri, nyt vain särkylääkettä naamaan niin jaksaa.

Yhteistyössä