Supistukset rv 17.

  • Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"mamma"
Olen raskaana rv 16+5 ja nyt vähän alle viikon ajan on kohtu supistellut useaan otteeseen, siis useaan kertaan päivässä. Ja ei paljon tarvitse tehdä, niin jo ottaa kohtu ja supistaa, kiristää niin pirusti. Ei käy kipeää, mutta tuntuu erittäin epämiellyttävältä. Eilen saunassa ollessa alkoi supistella. Samoin tänään kun istuin vähän kauemmin autossa, vajaan tunnin verran.

Teidän, että harjoitussupistukset on normaaleja mutta onko se, että niitä tulee todella usein päivässä eikä edes tarvitse juuri mitään tehdä niin johan supistaa. Esikoisen kohdalla ei ollut vielä läheskään näillä viikoilla harkkasuppareita ja sitten kun ne tuli niin ei ne näin epämiellyttäviä ollut eikä ollut näin usei ja tarvi oikeesti tehdäkin jotain että alkoi supistella.

Voiko kivuttomat supistukset esim. pehmentää kohdunkaulaa ja aiheuttaa näin ollen ennenaikaisen synnytyksen?
 
Niin,
käy ihmeessä lääkärillä tarkistuttamassa tilanne.
Mulla alkoi kanssa supistelut,ihan kuvailemasi laiset,juurikin 15-17 viikoilla kummallakin kerralla.Tutkimuksissa kävin,mutta mitään aukeamista tms. vaarallista ei ollut tapahtunut.Supistelu jatkui koko loppuraskauden,ekasta olin viikosta 22 sairiksella,tokasta vain pari viikkoa.Kumpikin lapsi syntyi täysi aikasena (rv38 ja rv40) ,terveenä ja hyvinvoivana.
 
"vieras"
Kävisin näytillä. Mulla ollut kaikissa kolmessa noin ja saikulla ollut ja jopa sairaalassa vuodelevossa. Vauvat syntyneet vähän ennenaikaisena kaikki levosta huolimatta.
 
rv:lla 23
Mulle annettiin neuvolassa ohjeeksi, että pitää juoda paljon. Hyvin nesteytynyt lihas ei supistele niin helposti. toki pitää neuvolassa mainita, mutta juo juominen on tärkeetä..
 
rv 17 miullakin
Tuttu juttu! Oma odotus parhaillaan saman oloisissa merkeissä. Sairaslomalla olen ollut rv 17 lähtien, ja edelleen supparit tekee kiusaa, nyt rv 35+3. Ylim. lääkärin käyntejä on ollut 3kpl ja 2xuä:ssä. Aukentumista tms ei ole tapahtunut mutta supistelee vaan, tosi paljon ja tosi herkästi! Mulla myös esikoisen odotus oli silloin 3,5v sitten tosi helppo ja "kivuton" mut tää on ihan jotain muuta! Ja varmasti jää viimeiseksi raskaudeksi mun kohdalta. on sen verran raskas raskaus ollut. Mutta kannattaa ottaa asia puheeksi neuvolassa, on multakin tutkittu kaikki mahdolliset bakteerit, mutta ei mitään selitystä ole löytynyt, on vaan pitänyt oppia elämään tämän kanssa, onneksi on vain väliaikaista :)
 
"Iba"
Mulla oli sama homma ku odotin poikaa. Supistukset alkoivat aikalailla noilla viikoilla. Saikulla olin sit melkein ä-lomaan asti, toki välillä yritin käydä töissä. Paljon piti levähdellä ja juoda paljon vettä. Poika syntyi kuitenki rv 40+6 :)
 
mullaki alko säännölliset supistukset rv 17 ja oli jopa vähä kipeitäkin. Poika synty sit 41+6. Mut kannattaa tietenkin mainita, ei sitä kummiskaa ikinä tiiä ite et aiheuttaako ne jotai tuol alapääs vai ei.. ja et onko toi b-streptokokki.
 

Yhteistyössä