Supistukset rv 11 ?

Onko kellään puskenut suppareita jo näin aikasin? Itsellä on pari keskenmenoa tämän vuoden puolella takana ja lääkärikin totesi,e ttä kroppa on ollut nyt kovilla. Kamala pelko, että onko tää raskaus nyt taas tässä..
Teen viikot todella fyysistä työtä töissä ja mietin voisko sekin vaikuttaa, sillä kahdesta aiemmasta lapsesta ei ole ollut minkäänlaisia suppareita ennen kuin viime tingassa.

Onko siis normaalia saada tässä kohtaa jo suppareita ? :eek:

Ovatko supistukset kivuliaita? Kivuliaina ne eivät ole varmasti tuossa vaiheessa normaaleita. Harkkasuppareista en tiedä, mutta en niistä huolestuisi ihan samalla tavalla. Monihan ei niitä välttämättä edes huomaa.

Sinuna soittelisin joka tapauksessa neuvolaan heti kun mahdollista.

Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Jatkanpa ketjua ja omaakitinääni... jos joku haluaa jakaa vaikka tämän olotilani :snotty:

Soitin tänään neuvolaan, kun jouduin lähtemään töistä kotia supistusten vuoksi. En pysty nostamaan mitään kovin painavaa ilman suppareita näköjään... Neuvolatäti sanoi että jos menee kesken niin sitten se menee kesken eikä suostunut pistämään ultraankaan :eek: Eli huominen vielä saikkua ja sitten voidaan ehkä katsoa kohdunkaulaa jos supparit jatkuu :kieh: Oikea natsi meidän neuvolatäti..
Nyt vaan itkettääkin jo kun mietin jos kaikki onkinpäin kettua :/

No ei tuo nyt ihan normaalilta kyllä kuulosta,itsellänkin kaksi raskautta takana ja kyllähän niitä harkkasuppareita tuli varsinki kun oli kävelemässä ym..mutta vasta josku rv 20 tienoihin en kyllä muista aikaisemmin,kohdunkasvukipuja kyllä oli varsinkin esikoisesta tuntui että keskenmeno tulee kun repi niin kovasti mahaa,jomotteli sillälailla inhottavasti.No olipas sulla tyly terveydenhoitaja,toivottavasti kaikki menee hyvin ja ne on jotain muuta kuin niitä suppareita :hug:

joni, mulla oli siis pääosin kovotteluja, mutta kun kyykyssä ei voinu olla yhtään niin pistivät saikulle, tämä oli myös pomon toive, koska lapsen terveys oli etusijalla.
Nyt sitten odotan että tajuaisi syntyä ettei lähdetä käynnistykseen, meinaa kasvaa liikaa.. :kieh:

Voi kurjuus Joni! Toivottavasti supparit loppuu ja vauva pysyy matkassa.

Mun täytyi tarkistaa muistikirjasta, milloin esikoisen raskaudessa alkoi mun kipeät supparit. Mutta ne alkoivatkin viikolla 16+. Eipä siis löytynyt mitään lohduttavaa minultakaan.

Voi hiisi tuota sun terkkaria! Oikein empaattisuuden perikuva... Grrr! :(
Toivottavasti huomenna pääsisit lääkärille/ultraan ja saisit sairaslomaa enemmän, helpottaisi pelkoja ja saisit levätä.

Jaksua, voimia ja laantuvia suppareita! :hug:

-Syyshortensia kesäkuisista

Kiitos,kiitos kaikille..
Kävin työterveydessä, koska meidän neuvolassa ei nyt oikein sitten saa tälläisissä tapauksissa ylimääräisiä aikoja. :headwall: Perjantaille sain sitten lekuriajan. Työterveyslekuri ottikin mut aivan todesta ja oli jopa huolissaan. Sanoi, että tänne vaan jos ei nyt laannu supparit, pitää katsoa sitten kevääseen asti sairaslomaa jos muu ei auta ja kevyempiä hommia ei saa.
Anteeksi, mutta eikös neuvolan pitäisi antaa tälläisiä kommentteja eikä työterveyden työterveyslekurin :eek:

on toisessa ja nyt tässä kolmannessa (tai oikeesti tää on jo neljäs raskaus, koska tätä edellinen päättyi keskenmenoon) alkanut harjoitussupparit jo juurikin rv 11. En sitten tiedä, onko osasyynä B-streptokokki, joka mulla on tässä raskaudessa todettu, mutta saattoihan se olla mulla jo tokassa raskaudessakin. Itselläni noi harjoitussupparit ei varsinaisesti kivuliaita olleet vielä alku- eikä keskiraskaudessa, mutta fyysisesti raskasta työtä en ois pystynyt tekee enää varmaan n. rv 15 jälkeen. Mulla toinen lapsi syntyi jo rv 36+4, kun ilmeisesti ne supparit kypsytti paikkoja vähän ennenaikaisesti. Nyt mulla on rv 31 ja saa nähdä, syntyykö tämäkin vauva ennenaikaisesti.

Mulla myös alkoi supparit ekassa raskaudessa hyvinkin aikasin, varmaa viikkoa en ollut ylös laittanut koska alkoivat, syynä varmasti se etten ollut varma olivatko supistuksia. Kuitenkin viikolla 17 oli tosi kipeitä supistuksia ja niitä oli tullut muistaakseni jo muutaman viikon ajan. ei ehkä aivan viikolta 11. Viikolla 32 olin osastolla pari päivää suppareiden takia, mutta neitonen syntyi loppuen lopuksi paivää ennen laskettua.

Nyt menossa toinen raskaus viikolla 20 ja myös huolena taas jo muutaman viikon aikana ilmenneet supparit joita tulee päivittäin. Onneksi kylläkin aika lailla vain vatsan kovettumista. No toivottavasti kaikki menee hyvin niin sinulla joni kuin meillä muillakin. :)

Yhteistyössä