Supistukset,paineen tunne,vauva rt viikkoja 22

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maikkis

Vieras
Elikkä tällänen kysymys olisi kun mulla on tullut aika alusta asti kivuttomia supistuksia, nyt viimeisen kuukauden aikana on myös ilmaantunut alapään kipu+paineen tunne alapäässä.Kohdunsuulla ei onneksi ole muutoksia.Rakenne ultrassa kätilö sanoi että vauva on ihan alhaalla pää alaspäin ikäänkuin lähtö valmiina??onko kokemusta vastaavasta, ei kai ennakoi että saattaa syntyä ennen aikojaan? onkohan kelään ollut vastaavaa, olisi kiva kuulla miten raskaus eteni?

Nämä tällaiset on onneksi useammin vääriä hälytyksiä.

Se kertoo jo aika paljon ettei kohdunsuulla ole muutoksia.
Joillakin tuota paineen tunnetta on,joskus se ei tiedä hyvää,mut useimmiten siitä ei ole mitään haitaakaan.
Sikiöt ovat tuossa vaiheessa yleensä hyvin alhaalla.

Muistelisin, että meijän lapsonen oli kans koko raskauden ajan todella alhaalla. Vessa jouduin ravaamaan tiheästi. Paineen tunnetta ja liitoskipuja minulla alkoi n. rv 30. Ehkäpä vauvasi vaan tykkää kuunnella sydänääniäsi, koska siellä alhaalla menee isoja verisuonia. Ainakin näin tuudittauduin itse ajatukselle. Mun lapsonen syntyi tarkalleen LA.

Jos asia sinua kovin huoletuttaa, voit ottaa yhteyttä omaan neuvolaasi. Asiaa ei kannata turhaa jäädä murehtimaan, vaan ota asiasta selvää.

Jaksuja!

kiitoksia vastauksista...lisää kommentteja ja kokemuksia jos löytyy! pikkasen vaan ihmetyttää kun tosiaan maha on ihan alhaalla "laskeutunenna", kaupassakin jo tuttu myyjä ihmetteli että miten maha on jo laskeutunut...esikoisen aikaan ei ollut mitään tälläistä, alapää tuntemukset tuli ehkä kuukautta ennen ja esikoinen kääntyikin vasta 35 viikolla pääalaspäin ja tää toinen on jo nyt ihan lähtöasennossa:)

Sama täällä, sillä erolla, että mulla myös alkoi kohdunsuu aueta jo rv22. Olin siinä saikullakin rv22-26, kunnes todettiin, että tilanne ei enää etene. Esikoinen syntyi lopulta käynnistyksellä kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen :) Kannattaa tietenkin seurata tilannetta ja jos huolestuttaa, käydä tarkastuttamassa kohdunsuun tilanne.

kiitoksia taas vastauksista! hyvä tietää ettei välttämättä ainakaan ennen aikojaan synny, toivotaan että pysyy tarpeeksi kauan sisällä:) en kyllä yhtään uskoiskaan jotenkin että ennen la:ta tulisi, esikoinen käynnistettiin 42+1 joten saa nähä meneekö yhtä pitkälle...

Yhteistyössä