Supistukset muuttuneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Minulla on tullut harjoitussupistuksia jo viikko kausia. Nyt kuitenkin supistusten laatu on selkeästi muuttunut. Joskus toki tuntuu vähän kipuakin mutta lähinnä muutoksen huomaa siitä että ennen supistuksen aikana koko kohtu on tuntunu pyöreältä ja kovalta.

Mutta nyt kohtu supistuu vielä enemmän ( onko se mahdollista? ) ja ihan kokonaan vauvan ympärille. Eli vatsa ei ole kova ja pyöreä vaan kova ja myötäilee vauvaa. On aivan epämuodostunut, vatsan koko pienenee ja puristaa ihan julmetusti! :o

Viikkoja 38+5 muistaakseni.

Eiköhän ne supistukset muutu kun synnytys alkaa. ELi on harjoitus suppareita ja synnytys supistuksia. Ehkäpä sulla on sit synnytys alkanut.

Jäi kiinnostaa et miten ihmeessä voit tuntea että kohtu ois pyöreä?
Kokeiletko itse :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eiköhän ne supistukset muutu kun synnytys alkaa. ELi on harjoitus suppareita ja synnytys supistuksia. Ehkäpä sulla on sit synnytys alkanut.

Siis harjoitussupistusten aikana vatsa on kova, pinkeä mutta selkeästi tuollainen pyöreä raskausmassu niin kuin muutenkin :) Mutta nyt tuntuu että kohtu enemmänkin puristuu tiukempaan ja myötäilee niitä vauvan muotoja.
Eli on 'epämuodostunut' supistuksen aikana. On vieläkin kovempi kuin aiemmin mutta vinossa jotenkin.
En osaa oikein selittää :D

Käykö sulla kaikki rattaat ihan täysillä?

Siis kokeillut mahansa päältä,toki joo sitä voi tehdä itsekin.

Mulla nahka myötäili vauvaa vasta silloin kun lapsivedet oli lähteneet.Maha oli myös puolta pienempi,ja muutenkin erilainen.Vauvan erotti ihan selvästi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla nahka myötäili vauvaa vasta silloin kun lapsivedet oli lähteneet.Maha oli myös puolta pienempi,ja muutenkin erilainen.Vauvan erotti ihan selvästi.

Minulta ei kyllä vedet ole menneet vaikka oikeasti mietin kyllä juuri sitä että onko kohtu ollut pyöreä sen vuoksi että on lapsivettä ympärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minulta ei kyllä vedet ole menneet vaikka oikeasti mietin kyllä juuri sitä että onko kohtu ollut pyöreä sen vuoksi että on lapsivettä ympärillä.

En tarkoittanut sitä,kunhan laitoin oman kokemukseni:)

Väheneehän se aina synnytystä kohti,et jospa se selittyy siinä et lapsivettä ei enää ole kovin paljoa.
Ja muuttuuhan ne supparitkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kyllä sä sitten tiedät kun synnytyssupistukset alkavat, harjoitussupistuksia vielä ovat.

En epäilekään että tämä synnytystä olisi.
Kysyin vain että onko muilla supistukset muuttuneet loppuraskaudessa niin että vatsa muuttuu supistuksen aikana selkeästi pienemmäksi ja epämuodostuneeksi.

Yhteistyössä