supistelut ennen menkkoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mami

Aktiivinen jäsen
28.05.2004
1 062
0
36
Osaako kukaan kertoa mistä johtuu että vajaa viikko ennen menkkojen alkua mulla on ollu vajaan tunnin kestoinen supisteluvaihe kohdussa(supistaa n. 10 kertaa). Tätä on tapahtunut nyt kahtena kuukautena. Mulla on taustalla yksi keskenmeno joka todettiin elokuussa. Aiempia raskauksia ei ole. Keskenmenon jälkeen sain kohtutulehduksen joka hopidettiin kaavinnalla ja vahvoilla antibiooteilla. Suojaus jätettin kokonaan pois nyt viimesten menkkojen jälkeen.. Oisin kiitollinen jos jollain jotain ideaa mistä vois johtua :flower:

En osaa kyllä yhtään sanoa mitä voisi olla. Pitäisikö sun kysyä terkkarilta tai lääkäriltä? Tai naistentautien polilta tai missä sitten kävitkin km:n jälkeen? Varmistaa ettei liity siihen tai kohtutulehdukseen? Toivottavasti ei ole ainakaan mitään vakavaa =)

Käsittääkseni kuukautisiin liittyy usein kohdun supistelua, siitähän ne kuukautiskivutkin johtuvat. Mutta jos erityisen voimakasta herää epäilys ettei kohtuun ole jäänyt mitään ylimääräistä. Kannattaa varmaankin käydä tutkimassa asia.

Kyllä minäkin ehdotan, että menet lääkärin pakeille. Mulla on vähän vastaavaa nyt toisen raskauden jälkeen ollu eli kuukautiskivut on aivan selvää supistelua ja on mulla muutenkin ollu kipuja alavatsalla myös muulloin kuin pms oireina. Puhelimessa meidän ehkäisyneuvolan terkka epäili, että se vois olla joku myooma tai kysta tai endometrioosia. Itsellä aika tutkimuksiin parin viikon päästä.