supistelee muttei tunnu edistyvän...

  • Viestiketjun aloittaja alkais jo
  • Ensimmäinen viesti
alkais jo
Eli supistellu on jo varmaan viikonverran, välillä tulee kipeitäkin supistuksia mutta yleensä vaan yksi...

Tänään on supistellu sillointällöin, mutta se on erona että vatsa on melkein kokoajan kivikova vaikkei siihen sattuisikaan... Ja vauva on liikkunut paljon vähemmän kuin normaalisti...

Nyt olis 40+1, ei millään jaksais odotella. Ensimmäinen kun syntyi tasan laskettuna päivänä..

Olisko vinkkejä millä sais homman käyntiin?
 
Täällä ihan samat fiilikset!

Mulla menossa nyt 40+3.

Öisin supistelee aina ja herään siihen, sit tietty jään kuulostelemaan niitä suppareita, et jatkuuko ja koveneeko....
Viime yönä tuli supistuksia noin kymmenen minuutin välein tunnin ajan ja sit hiipuivat. Muutenkin ne oli liian lällyjä supistuksia, ihan hyvin pystyin makaamaan sängyssä hiljaa paikallani ja odottelemaan et supistus meneee ohi. Sit kun tulee oikeita synnytyssupistuksia, niin en taatusti kyllä makoile sängyssä paikallani. =)

Mulla on kolmas lapsi tulossa.
Eka meni kymmenen päivää yli lasketun ajan ja toka synty laskettuna päivänä. Tästä lääkäri sanoi 35 viikolla, et tulee ajoissa, kun silloin oli jo kohdunkaula poissa ja sormelle auki.... :kieh:

Saa nähdä, meneekö käynnistykseen asti.
 
mamma maalta
täällä on menossa 41+3 ja supistellut on joka päivä nyt 6 päivän ajan.. Toisinaan olleet kipeempiä toisinaan helpompia... mutta eivät vielä niin kipeitä että niiden kanssa ei olisi pärjännyt..
Väliin olen laskenut 5 ja 10 min välit..
Ekan supistelu päivän jälkeen kohdun suu oli auennut 2 sormelle mutta kanava oli lyhentynyt vain vähän..
Nyt jännätään miten käy... :) 2 päivän päästä on äitipoliaika ja saapa nähdä aletaanko sitten käynnistää..
 
Teille taitaa tulla sitten nopeita synnytyksiä ;) Mulla nimittäin tämän kolmannen kanssa supisteli viikon verran ennen synnytystä säännöllisesti.Mutta ei kipeästi.Ne avasivatkin sitten siellä hiljalleen kohdunsuuta ja vauveli syntyi viikoilla 40+3,synnytys kesti alle 3t!Vaikak edellisten kanssa meni 10-12 t molemmilla kerroilla.Oltiinkin miehen kanssa ihan äimänä siitä,että vauva oli ihan yhtäkkiä sylissä,kaikki kävi niin nopeasti.Ponnistuskin vaivaiset 3min. :)

Onnea matkaan kaikille!Kyllä ne vauvelit teille ihan pian tulevat! :hug:

Terv.Päityli+kuopusvauva Milla-Mari 2kk :heart:
 
kolme ässää
Meille sanottiin synnytysvalmennuksessa, että kannattaa kokeilla kolmea ässää... eli siivous, sauna ja seksi. Niiden pitäisi kuulemma laittaa supistelemaan.
 
alkais jo
Juu ei mulla kyllä auta mitkään kolme ässää :D.. Kokeiltu on ja moneen kertaan kaikkia :LOL: ..

Alkaa tuntua siltä että yli menee ja reilusti.. KUn kaikki eiliset oireetkin on hävinny :(...
 
mamma maalta
Kyllä täälläkin on kaiki kokeiltu... :)
mutta kun ei ilmeiseti ole vielä aika niin ei tule :D
Supistelee vain tosina päivinä enemmän toisina vähemmän :)
Huomenna mennään äitipolille ja saapa nähdä miten tämän käy ;) tuleeko käynnistys :)
 
vähän samaa vois kokeilla,kuin jos ei meinaa tulla raskaaksi...eli unohtaa.tiedän ei ole helppoa jne.mä tilasin kampaajan ja kosmeologin kun meni yli ja isännän kans käytiin elokuvissa,syömässä,kyläiltiin vaikka olohan oli tosi tukala.niin sit kävi että kampaaja piti perua,olin synnärillä ;)

eli yrittää ajatella ja tehä kaikkee kivaa.nukkumaan mennessä synnytys kyllä heti tulee mieleen.
mä tykkäsin lukemisesta.olen intohimonen lukija ja se vei ajatuksia muualle.ja saunoin joka ilta.ja isukki autto minkä jaksoi :D
ja sit kävelin niin ripeesti kuin vaan kintuista siinä olomuodossa lähti...kolme kertaa päivässä kahden kilsan lenkin.kuudentena päivänä synnärille.
 
alkais jo
Kotona ollaan edelleen, eilen oli neuvola ja ens tiistaina on sitten sairaalaan meno jos ei sitä ennen synny..

Sitten olis se 10 päivää yli niin katsovat tilannetta että käynnistetäänkö jo vai ei.

Nyt on ollu päivittäin sellasta menkkamaista kipua ja muutamia kovempia supistuksia mutta yöt on ollet rauhallisia..

Joutuukohan tässä tosiaan käynnistykseen :eek: , en kyllä sitäkään oikein tahtois..

syntyis vaikka nyt viikonloppuna, että pääsis tästä "piinasta"..
 
mamma maalta
Eipä täälläkään olla edistytty :)
Paripäivää on oltu jo sairaalassa ja eilen käynnistelivät mutta vaikka koko päivän oli kovia ja kipeitä supistuksia isompaa edistystä ei tullut :(
Tänään on lepo päivä ja huomenna tulee uudet käynnistys tabletit ellei sitten käynnisty omia aikojaan enen huomista :)
toivottavasti lähtisi...ei ole kiva jännätä niitä supistuksia koko päivä ja sitten illalla nikahtaa hiljaiseloon ja todeta aamulla että tässä sitä taas ollaan yhtenä kappaleena =)
 
alkais jo
Juu edelleen olen kotona, eilen kävin yliaikais kontrollissa mutta eivät vielä lähteneet käynnistämään kun paikat ei olleet vielä kypsät..

Torstaina sitten ilmeisesti aletaan käynnistellä. Kyllä pelottaa, mutta toisaalta kyllä odotankin jo että sais tuon pienen maailmaan ja pääsis itse näistä raskausvaivoista eroon..
 
Sartsa32 harmaana
Moikka,

Mullakin mennyt jo yli nyt 40+4 ja supistellut jo pitkään ja välillä vähän enemmänkin muttei kuitenkaan säännöllisesti.
Kauankohan tätä vielä kestää ennenkun ne oikeat supparit alkaa???

Tsemppiä kaikille odottajille!
 
mamma maalta
Tulihan se vihdoin :)
Neljä päivää käynnisteltiin ilman vaikutusta ja joka käynnistys päivän välissä oli välipäivä vaapa käynnistys tableteista :)

42+5 oli sitten tulos ja käynnistyi vasta salissa kalvojen puhkasulla
 

Yhteistyössä