Superlaiskaa joulua

Löytyykö muita, jotka ottavat joulun todella rennosti? En valmista itse yhtään mitään syötävää (ellei joulutorttujen paistamista lasketa) vaan ostan kaiken tarvittavan tuosta lähikaupasta, ja ollaan vaan perheen kesken aatto ja joulupäivä. Tapanina menemme omille vanhemmilleni. Lahjat on hankittu nettikaupoista. Lahjoja saavat vain lapset, emme osta miehen kanssa toisillemme mitään, mutta muutoin olemme joulumielellä ;). Joulusiivous on melkein samanlainen kuin viikkosiivous. Erona on vain se, että joulusiivouksessa ei saa vain puhaltaa pölyjä tasoilta, vaan ne luututaan :D

Olen ehdottomasti ns. jouluihminen. Jo marraskuun lopussa on jouluinen olo. Nautin jouluvaloista ja -mainoksista. Odottelen lunta, jotta olisi kaunista jouluna - mutta ei lumetonkaan joulu haittaa. Joululaulut hellivät mieltä ja saavat kaiken näyttämään kauniilta ja lempeältä.

Tule joulu kultainen...
 
Viimeksi muokattu:
"Miia"
Juu, mitäpä sitä stressaamaan yhden joulun takia- ei mitään vouhotusta..kaupan lanttuloota on ihan hyvää ja ei tässä nyt joka nurkkaa tarvi suurennuslasi kädessä puunata!
 
:wave:

Mäkään en torttuja kummempia leivo. Ja nekin pakastetaikinasta (tietysti). Mennään äidin luokse syömään, asuvat samassa rivitalossa niin helppoa on :D Ja mummun luona on myös joulupöperöitä, hänkin asuu ihan kivenheiton päässä. Siivota taidan vähän perjantaina kun on mun viikon ainoa vapaapäivä. Enkä sitäkään erityisemmin joulun takia, pitäähän sitä muutenkin siivota.

Lahjojakaan en oo ostanut vielä kun pari kpl, eikä stressaa yhtään. Perjantaina kerkeen käydä kaupoillakin vielä hyvin. Isäpuoli hakee kuusen kai tällä viikolla, ja sen koristelu on vaan mukavaa. Muut joulukoristeet on jo esillä :)
 
Blue
Meilläkin on pitkästä aikaa harvinaisen laiska, hidas ja aikatauluton joulu.

Mennään mökille metsän keskelle. Miltei kaikki ruoat tehty jo etukäteen pakkaseen, nyt vielä lihapullia väännän ja kinkku paistetaan vielä ennen lähtöä. Kalat ja torttuainekset ja pipareiden koristeet käydään vielä hakemassa sunnuntaina kaupasta ennen mökille hautautumista.

Mökki on siivottu edellisten käyttäjien toimesta, tietty. Koristeet vaan kaivetaan esiin. Mitään aikatauluja ei ole aatolle, tehdään hommat siten miten huvittaa ja silloin milloin huvittaa. Mies aikoi olla koko päivän ilman housuja. :D Syödään puurot, saunotaan, syödään ja jaetaan lahjat.... Ihanaa!!!!
 
fdas
Aika laiskalla systeemillä mennään meilläkin:
- viime viikonloppuna lapset leipoi pipareita ja torttutaikinaa on yksi paketti ostettuna
- sunnuntaina lapset askarteli lumihiutaleita ja tonttuja ikkunaan ja laittoi vähän joulukoristeita esille
- torstaina tulee appiukko ja tuo omasta metsästään meille kuusen
- perjantaina tulee siivooja ja laittaa kodin siistiksi
- lauantaina ostellaan jouluruoat (valmiit laatikot, hyvät kalat suoraan kalatiskiltä sekä kinkku lähipalvaamosta jne)
Ja sitten vaan nautiskellaan kiireettömästä yhdessäolosta perheen kesken. Minä joudun itseasiassa minä tahansa muuna viikonloppuna tekemään enemmän töitä ruoan eteen kuin jouluna, sillä muulloin meillä ei eineksiä juurikaan käytetä. Mutta noita laatikoita en edes yritä tehdä itse, kun ei ole mitään kokemusta.
 
"vieras"
Meilläkin otetaan joulu mahdollisimman rennosti. Ruoat ostetaan valmiina, korkeintaan piparit ja joulukakku leivotaan lasten kanssa. Sukulaisten kanssa on sovittu, että lahjoja ostetaan vain lapsille. Omille lapsille olen ostanut vain muutaman paketin, koska saavat ihan tarpeeksi lähisuvulta lahjoja. Joulusiivous on meillä ihan normaali viikkosiivous. Meillä on koti aina perussiisti , joten ei tarvitse joulunakaan puunata sen kummemmin. Mitään jouluverhoja en ala vaihtamaan, mutta lasten kanssa on kyllä laitettu jouluvalot ja koristeet. Muovikuusi koristellaan tällä viikolla.
 
:wave:
Muksun lahjat hommattu aikaa sitten.
Kaikki muu lähikaupasta sitten la tai su. Koristeita varmaan laitan paikoilleen la iltana, kun on saatu pahin muuttohässäkkä pois alta. Kuusi haetaan su, aattoaamuna ilmeisesti koristellaan se sitten. Katsotaan nyt mitä laitetaan, voi noi karvalapset (2 kissaa) olla sen verran "joulumielellä", kun muutetaan la kerrostalosta omakotitaloon, että jos ne kauheasti riehuu kuvitteellisten hiirien perässä, ettei koko kuusta tuoda sisälle, vaan jää kuistiin.
 

Yhteistyössä