Superkauniit palstalaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan tavallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nainen on melko muovattavissa. Jos ottaisin itsestäni kuvan nyt, ei siinä monikaan näkisi mitään kaunista. Mies jaksaa kyllä joka ikinen päivä kehua kauneuttani, mutta se nyt onkin vähän tuollainen outo.

Jos otan uuden kuvan puolen tunnin päästä, kun olen meikannut ja laittanut hiukset, on tilanne jo aivan toinen. Siinä kuvassa jo melkoisen moni näkisi kauneuttakin. Itsekin pidän itseäni meikit päällä oikein vetävän näköisenä mimminä. En kaunottarena, mutta kauniina.

Pääsääntöisesti kuljen meikittä. Joten sitä kaunista ja upeaa Chefiä on vaikea kadulla tavata. Olen siis yksi niistä harmaista hiirulaisista, jotka eivät ole minkäännäköisiä. Niitä ei huomaa. Paitsi sitten niinä päivinä, kun on sudittu naamaa hieman parempaan kuntoon.

Ja se ero on ihan oikeasti huomattava ennen ja jälkeen meikkaamisen. Ei ole kerta tai kaksi, kun tutuilta putoaa leuka lattiaan, kun näkevät mulla ensimmäistä kertaa meikit naamassa. Ihmettelevät sitä, miten voinkin olla niin kaunis. Pitää nyt sitten vaan pohtia, että olenko mä sitten normaalisti niin ruma, ettei kukaan voi uskoa, miten kauniiksi meikäläisen naaman saa?? :kieh::laugh:

Ja kauneus on katsojan silmissä. Todellakin. Tunnen ihmisiä, joita en voi parhaalla tahdollakaan sanoa kauniiksi, tai edes näteiksi (en kyllä rumiksikaan), mutta muut ovat asiasta toista mieltä. Ja päinvastoin.

Ja osittain kauneus tulee myös sisältä. Ja siitä, miten itsensä kantaa ja millaiseksi itsensä tuntee. Jos on kaunis olo, on kauniimpi, kuin ilman kaunista oloa :)

Nykyisin on aika hyvin saatavilla varaosia ja moni niitä käyttää. On ripsipidennyksiä, hiuspidennyksiä, rakennekynsiä. Voi ottaa täytteitä ihon alle ja saada paksummat huulet, korkeammat poskipäät jne. Jo pelkästään meikillä saa taviksesta nätin. Ja tietty viimeiset korjaukset tehdään usein kuviin photoshopilla. :)

Palstalla on monia ihan kauniita naisia, mutta kyllä osalla se kauneus on aika pitkälle purkeista. Ja tietty kuvista valkataan aina ne, missä näyttää parhaalta. Omia kuviakin kun katsoo, niin kyllä joissain kuvissa on tosi kaunis nainen ja toisissa taas kammottava haahka. Joskus on vaikea uskoa, että kuvissa on edes sama henkilö :) Osa näyttää myös luonnostaan kuvissa paremmalta ja osa on opetellut poseeraamaan. Osalla taito näyttää kuvissa ne parhaat puolensa. Ja osa taas ei moisia edes ajattele.

Olen siis yksi niistä harmaista hiirulaisista, jotka eivät ole minkäännäköisiä. Niitä ei huomaa. Paitsi sitten niinä päivinä, kun on sudittu naamaa hieman parempaan kuntoon.

Ja se ero on ihan oikeasti huomattava ennen ja jälkeen meikkaamisen. Ei ole kerta tai kaksi, kun tutuilta putoaa leuka lattiaan, kun näkevät mulla ensimmäistä kertaa meikit naamassa. Ihmettelevät sitä, miten voinkin olla niin kaunis.

Tähän kastiin kuuluu aika moni suomalainen nainen. Suurin osa malleista on ihan taviksia ilman meikkiä, mutta meikeillä saadaan loihdittua oikea taideteos.

Itsekin kuulun tähän kategoriaan. Kukaan ei katso kahta kertaa, kun kuljen naturellina, mutta laitettuna saan paljon ihailua ja huomiota osakseni. Nuorena mies tykkäsi, että meikkaan joka päivä. Kauniita kasvoja on mukavampi katsella.

[QUOTE="Vieras";27830111]

Palstalla on monia ihan kauniita naisia, mutta kyllä osalla se kauneus on aika pitkälle purkeista. Ja tietty kuvista valkataan aina ne, missä näyttää parhaalta. [/QUOTE]

Tästä hyvänä esimerkkinä minulla on yksi vaikeasti ylipainoinen tuttava. Suoraan sanottuna hän on ruma ilman meikkiä. Kasvot ovat pyöreät ja punakat. Kun hän on meikannut ja ottanut kuvan kasvoistaan oikeassa kuvakulmassa, jossa kasvot näyttävät kapeilta, niin kukaan ei tunnistaisi häntä samaksi henkilöksi. Tosin livenä ikävä totuus läskeistä paljastuu. Niitä ei pysty edes meikillä piilottamaan.

Tästä hyvänä esimerkkinä minulla on yksi vaikeasti ylipainoinen tuttava. Suoraan sanottuna hän on ruma ilman meikkiä. Kasvot ovat pyöreät ja punakat. Kun hän on meikannut ja ottanut kuvan kasvoistaan oikeassa kuvakulmassa, jossa kasvot näyttävät kapeilta, niin kukaan ei tunnistaisi häntä samaksi henkilöksi. Tosin livenä ikävä totuus läskeistä paljastuu. Niitä ei pysty edes meikillä piilottamaan.
:O

[QUOTE="vieras";27830086]Joo joo, ihan varmaan.[/QUOTE]

Anna kun arvaan, olet sitä mieltä että oikeasti kaunis ei edes tiedä olevansa kaunis? :D Joo.

Ymmärrän hyvin, että toisten on vaikea uskoa että ihminen voi olla tyytyväinen ulkonäköönsä vaikka ei olisi supermalli eikä edes tavismalli, tai vaikka ei olisi edes paikkakuntansa omat kisat voittanut missi. Minäkään en ole missi enkä malli, mutta olen tyytyväinen ulkonäkööni.

Itse en käytä meikkiä, mutten silti nuorempana saanut ikinä rauhassa mennä. Autot tööttäili ja pysähteli, kaikenmaailman limanuljaskat liimautu kiinni.

Onneks ikä ja kilot on auttanut tässä asiassa. Nyt saa yleensä olla rauhassa. Sopii mulle.

Oishan se kaunis kuori voinu olla ilonenkin asia, jos olisin sellanen itseään puunaava ja vaatteista kiinnostunut ihminen. Itse tykkään liikunnasta ja rauhallisista koti-illoista. Ihanaa ois olla huomaamaton.

Jos se kirjoittajan kuvailema totuus läskeistä olisi mukava, niin miksi piilottaa asiaa kasvokuvassa?
Joo, me kaikki halutaan olla parhaimmillamme kuvissa, mutta onko se parhaimmillaan olo siis lihavuuden piilottelua? On näköjään.

Itse olen arkena ihan tavallisen näköinen ja lievää ylipainoa on, indeksi 28.
Laitettuna ihan törkeän hyvännäköinen nainen vähän eksoottisine ruskeine silmineni ja tummine hiuksineni. Iho toki suomalaiseen tapaan maidonvalkea, mutta esim. oma mies ihailee vitivaaleaa ihoa ja inhoaa rusketusta. Itse tahtoisin kyllä ruskettua edes kesällä.

En ole kaunis, muuta kuin mieheni mielestä. ;) Toisaalta olen kaunis, koska olen luonteeltani kaunis ja uskon ja tiedän sen heijastuvan myös ulkonäköön. Joskus on sanottu kauniiksi, ja erikseen mainittu juuri siitä sisäisestä kauneudesta. Hyvä sydän, iloinen mieli. :) Pyöräkkäkin olen :D mutta eipä tuo ole estänyt sitä että jopa itse huomaan miesten katselevan ja sehän ei haittaa lainkaan. :)

Hämmentää se, että aina kun keskustellaan painosta tai koosta niin puolet ketjuihin vastanneista on joko todella hoikkia tai huippukurvikkaita tai muuten vaan muotovalioita. (toinen puoli on sitten ne "mä oon ruma ja painan 130 kiloo"). Tai jos on keskustelu ulkonäöstä niin jo on kaikki niin erityisen kauniita ettei saa baareissa ja kadulla olla rauhassa kun on kaikki miehet polvillaan.

Ei epäilystä etteikö näin upeita naisia olisi mutta miten ne kaikki on tänne palstalle eksyneet ja miksei niitä koskaan näe missään, koska kyllä 99% vastaantulijoista on ihan tavallisen näköisiä.

Eiväthän kaikki hoikat ole kauniita. Tiedän lukuisia naisia, joilla on kyllä kroppa ihan hyvässä kunnossa, mutta naama ei eroa tapetista.
Ja toisaalta, meikillä saa kenestä tahansa tosi hyvännäköisen, eli jos jutellaan baari-illan tapahtumista, niin baariin yleensä mennään paljon kauniimpana kuin esim. sinne hiekkalaatikon reunalle Pentti-Einaria vahtimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;27831752:
Ihanahan voi olla, ilman että on kaunis.

Aivan totta. Olisi todella ankeaa, jos ihmisen ihanuus liittyisi ulkonäköön!

Kummallinen aloitus. Aloittaja päättelee, että palstalaiset joko valehtelevat tai... mitä?

Jos painokeskusteluissa 80% vastanneista on hoikkia, niin sehän tarkoittaa, että hoikka tulee mieluiten vastaamaan ao. keskusteluun. Ei suinkaan, että 80% palstalaisista olisi hoikkia.

Minusta tämä palsta on hyvä paikka olla ja oleilla juuri siksi, että täällä voi määrittyä aivan muun kuin ulkonäön kautta - niin halutessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;27831752:
Ihanahan voi olla, ilman että on kaunis.

No joo, toisaalta ymmärrän sen "kaikki ovat kauniita"-idean, mutta mulle itselleni henkilökohtaisesti olisi paljon tärkeämpää se, ettei se kauneus olisi niin määrittävä tekijä, että sitä pitäisi kaikkialla nähdä tai pitää sitä jotenkin erityisen tavoiteltavana. Ottaen huomioon sen, että kauniina pidetään erilaisiakin asioita, eikö sen voisi antaa olla jotenkin vähemmän määrittelevä ja merkitsevä asia? Tykkäisin myös, että ihmisellä olisi mahdollisuus sanoa neutraalisti itsestään, ettei ole kaunis - ilman, että sitä pidetään kehujen kalasteluja tai jotenkin säälittävänä. Ei se ole jokaiselle tragedia, ettei ole kaunis.

Minua ärsyttää aina kuin joku ihmisen ominaisuus nostetaan jotenkin korkealle, sellaiseksi mitä kaikki haluavat olla ja minkälaisia kaikkien pitäisi olla. Kyllä minä mielelläni näytän hyvältä ja nautin positiivisesta palautteesta, mutta inhoan tunnetta, että minun pitäisi olla kaunis, vieläpä jotakin toista (ehkä ihan vierasta) ihmistä varten. Miksi ihmeessä?

Samanlaista ilmiötä esiintyy muuten esimerkiksi sukupuolten tai rotujen eroavaisuuksista puhuttaessa. Jos niillä afrikkalaisilla nyt on matalampi äo niin mitä siitä? Ei se heidän ihmisarvoaan alenna. Kuitenkin on rasismia jo mainita asia. Ja sukupuolten kanssa esimerkiksi tuo tekninen taitavuus. Onhan ne ukot keskimäärin siinä parempia eikä asiaa tarvitse yhtään hävetä. Ja toisaalta ei kaikkien miesten tarvitse olla tekniikan ihmelapsia ja naisten sormi suussa pyllisteleviä blondeja, jotka kysyy miestä apuun kun pitäisi laittaa töpseli seinään.

Yksilö on yksilö, ja yksilö voi olla viehättävä, ihana, mahtava, älykäs tai mitä vaan, eikä tarvitse pyydellä anteeksi jos ei edusta kaikkia stereotyyppinsä tai superihmisen ominaisuuksia.