Superkauniit palstalaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan tavallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan tavallinen

Vieras
Hämmentää se, että aina kun keskustellaan painosta tai koosta niin puolet ketjuihin vastanneista on joko todella hoikkia tai huippukurvikkaita tai muuten vaan muotovalioita. (toinen puoli on sitten ne "mä oon ruma ja painan 130 kiloo"). Tai jos on keskustelu ulkonäöstä niin jo on kaikki niin erityisen kauniita ettei saa baareissa ja kadulla olla rauhassa kun on kaikki miehet polvillaan.

Ei epäilystä etteikö näin upeita naisia olisi mutta miten ne kaikki on tänne palstalle eksyneet ja miksei niitä koskaan näe missään, koska kyllä 99% vastaantulijoista on ihan tavallisen näköisiä.

En ole superkaunis tai muotovalio, mutta kaipa miehiä riittää maailmassa sen verran, että jokaisen naisen kohdalla on joku erikoinen tapaus sattunut? Omalla kohdallani yks auto pysähtyi keskelle tietä, rullasi ikkunan alas ja kehuttiin sieltä autosta kauniiksi, yks nuori poika törmäsi metroasemalla Lontoossa seinään kun jäi liian pitkään tuijottamaan ja kerran jouduin pakenemaan kylpylässä naisten vessaan yhtä innokasta nuorta poikaa ja hää ryntäs sinnekin perässä; piti sitten järjestyksenvalvoja serkkuni hakea että saatiin kaveri rauhoittumaan. Olen olettanut, että näin kaikilla jossain vaiheessa.

[QUOTE="Vieras";27829490]Mun mielestä vastanneet on missannut kysymyksen pointin.[/QUOTE]

Oletan, että pointti oli, että enemmistö on tavisten massaa ulkonäön suhteen. Tämä tietysti tavallaan totta, mutta silti makuja on monia ja toisen seinäruusu on yhden kaunokainen. Eikä pelkät mitat jossain ketjussa kerro henkilön ulkonäöstä yhtään mitään. Todella harva jää vaille huomiota kokonaan ulkonäkönsä tavallisuuden takia?

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;27829501:
Eivät kaikki ole superkauniita, eivät edes kauniita. Eivätkä kaikki hätistele innokkaita ihailijoita pois, tai jotain vastaavaa. Toiset eivät herätä huomiota tai kiinnostusta, ja sekin on aivan normaalia.

Tässä yhteiskunnassa vaan koko ajan korostetaan sellaista, haluttavuutta ja kauneutta tai vetovoimaa, helposti luodaan mielikuvaa siitä, että kaikkien pitäisi olla sellaisia jollain tavalla. Mutta kun ei tarvitse :)

Joo, mutta suurin osa on muka sellaisia. Helppo se on näppiksen takaa ollakin...

Varmaan myöskään ne tavalliset ei vaan jaksa vastata ketjuihin. Mä oon esim. normaalipainoinen ja aika normaalivartaloinen ja keskimittainen, enkä jaksa tulla yleensä kertomaan siitä mihinkään ulkonäköketjuun, kun se on niin tavallista.

Ja tuosta kehumisesta, uskon kans että kaikkia kehutaan vähintään joskus. Muakin on kehuttu paljon vaikka oon tosi tavallinen, kasvojen sivuprofiilista jopa tosi ruma. Miehillä ainakin on taka-ajatuksensa kehua.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;27829560:
Varmaan myöskään ne tavalliset ei vaan jaksa vastata ketjuihin. Mä oon esim. normaalipainoinen ja aika normaalivartaloinen ja keskimittainen, enkä jaksa tulla yleensä kertomaan siitä mihinkään ulkonäköketjuun, kun se on niin tavallista.

Ja tuosta kehumisesta, uskon kans että kaikkia kehutaan vähintään joskus. Muakin on kehuttu paljon vaikka oon tosi tavallinen, kasvojen sivuprofiilista jopa tosi ruma. Miehillä ainakin on taka-ajatuksensa kehua.

toiveajattelua.

Kauneus on katsojan silmässä. Joku voi pitää itseään superkauniina, vaikka olisikin enemmistön mielestä tavallisen tallaajan näköinen. Toinen pitää jotain naista tosi kauniina samalla kuin kaverin mielestä se on harvahampainen plösö.
Jos on normipainoinen jossain ketjussa, ei se poissulje selluliittia tai ihraa väärässä paikassa.

En oo kaunis (missimittarilla) en ole laiha (mallimitarilla), en edes pidä itseäni kovin kummoisena. En enää edes tarvitse ulkopuolisten ylistystä tai muutakaan vastaavaa.

Mie tiiän, mie en oo ruma, mie en oo kaunis, mie en oo lihava tai liian laiha... Mie oon ookoo... ja se riittäkööt. :)

Niihin ketjuun vastaa vaan superkauniit tai superrumat. Yleensä ne superkauniit myös käyttävät aikaa sen ulkonäkönsä eteen, ovat kiinnostuneet ulkonäöstä ja näin ollen ovat myös kiinnostuneita vastailemaan asiaan liittyviin ketjuihin.

En ole superkaunis tai muotovalio, mutta kaipa miehiä riittää maailmassa sen verran, että jokaisen naisen kohdalla on joku erikoinen tapaus sattunut? Omalla kohdallani yks auto pysähtyi keskelle tietä, rullasi ikkunan alas ja kehuttiin sieltä autosta kauniiksi, yks nuori poika törmäsi metroasemalla Lontoossa seinään kun jäi liian pitkään tuijottamaan ja kerran jouduin pakenemaan kylpylässä naisten vessaan yhtä innokasta nuorta poikaa ja hää ryntäs sinnekin perässä; piti sitten järjestyksenvalvoja serkkuni hakea että saatiin kaveri rauhoittumaan. Olen olettanut, että näin kaikilla jossain vaiheessa.

Ilmeisesti pidät itseäsi todella älykkäänä ja muita niin tyhminä, että luulet, ettei kukaan muka tajua tuota tapaasi kehuskella ulkonäölläsi. Ok, olet kaunis, mutta tuo tapa tekee siitä vaan niin nolon. Kehuisit itseäsi edes suoraan etkä noin lukijoita aliarvioiden. Jään odottamaan sitä kun vuodatat kohta kuinka et koskaan kehuisi itseäsi koska pidät itseäsi niin rumana ja sitten kerrot sen nyyhkytarinasi siitä, kuinka sinua on aina sanottu rumaksi. Yhyyy. Tuo on noloa.

Älä ap huoli. Tähän ketjuun sait niitä tavallisia niinkuin toivoit. Ja paskat. Tämä on vain tapa korostaa itseään. Tulla sanomaan että olen tavallinen tai ruma ja odottaa kehuja tulevaksi. Minä pidän enemmän siitä, kun ihminen on rehellisesti omasta mielestään ihana, eikä kerjää kehuja säälipisteillä.

Jos on tarve selitellä hyvää tai huonoa ulkonäköä se on yleensä merkki epävarmuudesta. Ja kyllä itsessänikin muuttaisin ulkonäöstä asian jos en useampaakin. Mutta koska tietyille asioille en mitään voi. Niin elän niiden kanssa ja olen niiden kanssa sovussa.

Tekopyhänä pitäisin ihmistä joka ei yhtään virhettä itsestään löytäisi. Ja sokeana sitä, joka itseään täydellisenä pitäisi.

• Tykkää
Reactions: famipala
Alkuperäinen kirjoittaja Ruma ja ilkeä tavispaska;27829673:
Ilmeisesti pidät itseäsi todella älykkäänä ja muita niin tyhminä, että luulet, ettei kukaan muka tajua tuota tapaasi kehuskella ulkonäölläsi. Ok, olet kaunis, mutta tuo tapa tekee siitä vaan niin nolon. Kehuisit itseäsi edes suoraan etkä noin lukijoita aliarvioiden. Jään odottamaan sitä kun vuodatat kohta kuinka et koskaan kehuisi itseäsi koska pidät itseäsi niin rumana ja sitten kerrot sen nyyhkytarinasi siitä, kuinka sinua on aina sanottu rumaksi. Yhyyy. Tuo on noloa.

Aapee nimenomaan kirjoitti aloituksessa että vain jotkut harvat kokevat ahdisteluja kaduilla/baareissa, eikö totta? Minä toin ketjuun pari anekdoottia, että sellaista sattuu myös muille kuin misseille. En todellakaan kuvittele suuria ulkonäöstäni, ja oman arviokykyni perusteella pysyin aloituksen aiheessa ja hengessä. Olen sellaista paskaa elämässäni kärsinyt, ettei minua jaksa nyt kiinnostaa sinun luulosi minun ajatuksistani tai muu semmonen. Ulkonäköäni kehuu aviomieheni ihan tarpeeksi ja hän voisi varmasti kertoa sinulle, että torjun ne kehut vilpittömästi täysin epäuskottavina joka kerta.

En pidä mitenkään eriskummallisena ajatusta, että jokaisen naisen elämään mahtuu muutama kehu joltain ohikulkevalta ukkelilta. Enkä itse pidä moista käytöstä mairittelevana, vaan minulle se on ahdistelua. Se on toisen sukupuolen vallankäytön väline, eikä lainkaan suotavaa.

Ja kyllä on pakko sanoa, toisinaan itsekkin ihan tosi elämässä törmää niihin ihmisiin, jolloin oikeasti pysähtyy vain tuijottamaan, sitä kuinka ihminen voi olla niin kaunis. Mutta kauneus on katsojan silmässä. Kuka mitäkin kauniina pitää.

• Tykkää
Reactions: famipala
No höh. Mun mielestä palsta on todellakin täynnä kaunottaria. Mielelläni olen katsellut palstalaisten kuvaketjuja ja monia kauniita naisia sieltä bongannut, heitä siis, ketkä ovat kuvansa uskaltaneet laittaa ihmisten ihailtavaksi ja arvosteltavaksi. Muutamia esimerkkejä jos saan mainita niin ainakin jassåå, meah, peyote, sangria, astrolabe ja demdem ovat jääneet mieleen. Voin kuvitella että nikkien takana tosiaankin on piilossa vielä monia kaunottaria, joiden kuvia en ole koskaan nähnytkään. Joskus jopa kadulla kävellessä tai töissä tavatessani satoja asiakkaita päivän aikana mietin, että kuinka kauniita ihmisiä ympärilläni on. Jokaikinen omalla tavallaan kaunis, vaikkeivat kaikki misseiltä näytäkään. Voiko olla kiinni siitä, miten maailmaa ja ihmisiä katsoo?

Olen nähnyt elämäni aikana yhden niin häkellyttävän kauniin naisen että maailma pysähtyi ja vaan tuijotin häntä.. Jäätelökioskin myyyjä ja voitte kuvitella miten noloa kun ois pitänyt sopottaa hälle tilauksensa :laugh: Toisen kerran näin hänet ohimennen baarissa ja kyllä siellä pojat ja pari miestäkin tarjoili drinkkejä kilpaa, ei varmaan tarvinnu illasta maksaa senttiäkään.

Suurinosa tuntemistani naisista on nättejä tai kauniita. Ja itseään saa entstä kauniimmaksi meikkaamalla, vaatteilla, hiuksilla. Erästä tuttavaani aina kehutaan ja hänen perään vislaillaan ja on ihan tavallisen näköinen nätti nainen jolla on persauksiin asti paksut hiukset auki.. Harvoin näkee rumaa naista oikeasti. Minun silmään rumuus liittyy myös ihmisen ilmeisiin. Hymyilevä ei ole koskaan ruma. Sen sijaan nättikin voi pilata naamansa olemalla perusvittuuntuneen näköinen tai muuten töykeä.

Ei kai sellasiin ketjuihin edes vastaa kuin ne tietyntyyliset ihmiset, ne jotka miettii ulkonäköään 24h/vrk.
Tulee mieleen tosi tv-sarja Beverly Hillsin täydelliset naiset. Onnettomia pinnallisia kotkia, toistensa kurkuissa kiinni. Ulkonäkö elämän tärkein asia, hirveetä paskaa koko elämä. Siis tarkotin vaan, että nuo jotka osallistuu niihin ketjuihin, on juuri näitä epätoivosia piruparkoja.

Ja kyllä on pakko sanoa, toisinaan itsekkin ihan tosi elämässä törmää niihin ihmisiin, jolloin oikeasti pysähtyy vain tuijottamaan, sitä kuinka ihminen voi olla niin kaunis. Mutta kauneus on katsojan silmässä. Kuka mitäkin kauniina pitää.

Niinpä. Kyllä minä näen tyrmääviä ihmisiä monesti, eivät he missään piilossa minulta ole. Mutta kauneus on katsoja silmissä, tosiaan. Miksi ap:ta häiritsee, jos joku pitää itseään kauniina?

Oikeasti harva nainen on oikeasti ruma. Harva on syntynyt rumilla geeneillä, mutta tosi moni pilaa geeninsä elämäntavoillaan.

Tämä on totta. Tupakointi oikeasti pilaa ihon, ja siiderin litkiminen sitten muun vartalon. Ihosta ja hiuksista usein näkee elämäntavat. Huono ryhti ja huono itsetunto myös pilaavat monen potentiaalisen kauneuden. Ja hymyttömyys myös.

[QUOTE="vieras";27830026]Ei kai sellasiin ketjuihin edes vastaa kuin ne tietyntyyliset ihmiset, ne jotka miettii ulkonäköään 24h/vrk.
Tulee mieleen tosi tv-sarja Beverly Hillsin täydelliset naiset. Onnettomia pinnallisia kotkia, toistensa kurkuissa kiinni. Ulkonäkö elämän tärkein asia, hirveetä paskaa koko elämä. Siis tarkotin vaan, että nuo jotka osallistuu niihin ketjuihin, on juuri näitä epätoivosia piruparkoja.[/QUOTE]

Tai sitten terveellä itsetunnolla varustettuja :)