Suosituksia hyvästä vakuutusyhtiöstä??!! OP-Pohjola lähtee vaihtoon.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nyt meni lopullisesti hermot OP-Pohjola vakuutuksien käsittelyaikoihin ja asiakaspalveluun. Suositelkaa hyvää vakuutusyhtiötä ja varsinkin sairausvakuutusta aikuiselle.
 
vierailija
Uhoat ikäänkuin sillä olisi jotain merkitystä, että ne sinun roposesi kilisevät jonkun muun yhtiön tilille tai että vaihtaminen ratkaisisi kaiken ja takaisi paremman palvelun sinulle jatkossa. Joka ikisellä yhtiöllä on vaihtelevat ongelmansa ja tyytymättömät asiakkaansa jotka vaihtelevat yhtiöitä pienimmistäkin syistä tai ainakin uhoavat somessa ja keskustelufoorumeilla vaihtavansa koska se tuo sille peruspersaukiselle vallantunteen, ikäänkuin hän tekisi tässä nyt suuria päätöksiä muka suuryhtiöitä näpäyttääkseen. Sama pätee teleoperaattoreihin ja sähköyhtiöihin. Kaikille on yhteistä persaukiset kuluttaja-asiakkaat joiden on pakko joka tapauksessa ostaa kyseisiä palveluja jostain. Kaikkia ei voi ikinä miellyttää ja kusipäisimmät valittavat aiheesta kuin aiheesta. Ja kaikki aina välillä kosiskelevat asiakkaita kilpailijoiltaan hinta-alennuksilla jotka eivät koskaan kestä ikuisesti. Osa asiakasmassasta velloo yhtiöiden välillä joka tapauksessa ja se on normaali liiketoiminnan ilmiö. Palvelu on välillä yhdellä hidasta tai huonolaatuista joillekin asiakkaille, joskus taas toisella joillekin muille.
 
vierailija
Kiitos tästä syvä analyysistä. Onneksi oma elämäni pääpiirteissään ei kuitenkaan vituta yhtä paljon kuin omasi sinua.

Etsin vakuutusyhtiötä, jossa vahingon käsittely tapahtuisi automaattisesti tietyn ilmoitetun ajan sisällä, eikä vasta sitten kun asiakas alkaa päätöstä kyselemään viikkojen päästä. Olisi kiva tietää, milloin korvaus käsitellään, onko se hyväksytty vai hylätty ja tarvitaanko mahdollisesti lisätietoja.

Kohdistetun palautteen antaminen näihin isoihin yrityksiin voisi olla hieman helpompaa, niin ei tarvitsisi huudella täällä.
 
Kiitos tästä syvä analyysistä. Onneksi oma elämäni pääpiirteissään ei kuitenkaan vituta yhtä paljon kuin omasi sinua.

Etsin vakuutusyhtiötä, jossa vahingon käsittely tapahtuisi automaattisesti tietyn ilmoitetun ajan sisällä, eikä vasta sitten kun asiakas alkaa päätöstä kyselemään viikkojen päästä. Olisi kiva tietää, milloin korvaus käsitellään, onko se hyväksytty vai hylätty ja tarvitaanko mahdollisesti lisätietoja.

Kohdistetun palautteen antaminen näihin isoihin yrityksiin voisi olla hieman helpompaa, niin ei tarvitsisi huudella täällä.
Oman kokemukseni mukaan vakuutusyhtiöllä on hyvä ja huonot aikansa. Kun tarpeeksi asiakkaat valittaa heikosta palvelusta ja äänestävät jaloillaan, niin vakuutusyhtiö alkaa tehdä korjausliikkeitä, jonka jälkeen homma taas lähtee alamäkeen. Eli se on jokaisessa vakuutusyhtiössä vallalla oleva vellova liike, joka muuttuu vuosien ja vuodenaikojen mukaan. Saatat nyt saada hyvän vakuutusyhtiön, jossa homma toimii, mutta viiden vuoden päästä asia voi olla täysin päinvastainen.
 
vierailija
Onko kyse kertaluontoisesta ikävästä kokemuksesta vai onko ongelma toistuva?

Itsellä ei ole mitään ongelmia ollut OP-Pohjolan kanssa. Joskus on ollut viivästymisiä käsittelyssä, mutta kaikin puolin ongelmat ovat ratkenneet erittäin hyvällä asiakaspalvelulla.
Parhaimmillaan vahingon sattuessa, on korvausasiat hoitunut pelkällä puhelin soitolla. Viisi minuuttia ja asia käsitelty. Korvaukset tulleet ajallansa tilille.

Oletko antanut palautetta asiallisesti ja pyytänyt ottamaan yhteyttä, jos käsittelyaika on tuntunut sinusta kohtuuttoman pitkältä?

Kaikki ei vaihtamalla parane vaan tarvitaan molemminpuolista asiallista kommunikointia.
 
vierailija
Et ole ainoa, jolla on mennyt hermo OP vakuutus Oy:hyn. Saimme kirjeen, jossa OP vakuutus Oy irtisanoo vapaaehtoisen matkavakuutuksen ja ilmoittaa ettei toistaiseksi myönnä taloudellemme vapaaehtoisia vakuutuksia. Kysiyn kuinka kauan tämä toistaiseksi on voimassa, niin vastaus oli, että vähintään 10 vuotta ja sen jälkeen asiaa voidaan harkita tapauskohtaisesti.



Saimme Fenniasta hyvät vakuutustarjoukset, jotka ovat edullisemmat kuin OP vakuutus Oy:n tarjoamat vakuutukset ja ehdotkin ovat joiltain kohdin paremmat.

Nyt meni lopullisesti hermot OP-Pohjola vakuutuksien käsittelyaikoihin ja asiakaspalveluun. Suositelkaa hyvää vakuutusyhtiötä ja varsinkin sairausvakuutusta aikuiselle.
 
vierailija
Et ole ainoa, jolla on mennyt hermo OP vakuutus Oy:hyn. Saimme kirjeen, jossa OP vakuutus Oy irtisanoo vapaaehtoisen matkavakuutuksen ja ilmoittaa ettei toistaiseksi myönnä taloudellemme vapaaehtoisia vakuutuksia. Kysiyn kuinka kauan tämä toistaiseksi on voimassa, niin vastaus oli, että vähintään 10 vuotta ja sen jälkeen asiaa voidaan harkita tapauskohtaisesti.



Saimme Fenniasta hyvät vakuutustarjoukset, jotka ovat edullisemmat kuin OP vakuutus Oy:n tarjoamat vakuutukset ja ehdotkin ovat joiltain kohdin paremmat.


Olisi hauska kuulla ne ehdot, jotka ovat paremmat.
Ainakin Op:lla korvausmäärät ovat suurempia 200000€, omavastuun saa 0€ (eikä hinta nouse paljoakaan) sekä omat sairaalat.
Esim fennialla maksat omavastuuta jokaisesta kerrasta, kun haet korvauksia sekä korvaus määrä 10-20k per tapaturma/sairaus.
 
vierailija
OP:n päätöstä odoteltu kaksi kuukautta ja käsittelijällä ei ymmärrystä mitä tarkoittaa kertakorvaus. Täysin törkeää palvelua 30 vuoden vakuutusmaksujen maksamisen jälkeen. kuitenkin kyse muutamasta tonnista korvaussummana.
 
vierailija
Meille myytiin pidemmälle reissulle hyvät, helposti netissä hoidettavat op:n matkavakuutukset. Tosiaan laitoimme kämppämme matkan ajaksi vuokralle ja vakuutusmyyjä oli täysin tietoinen tästä asiasta.
Sitten kun oli aika pidentää vakuutuksen kestoa reissusta käsin, emme päässeetkään omille op-sivuillemme. sitten selvisikin että tämä on op:lla täysin normaali käytäntö, kun kotiosoitteena on poste restante, eikä mitään asioita ei pysty hoitamaan muuten kuin puhelimitse.

Eli ihan päin naamaa valehtelivat vakuutuksen helppoudesta. Sähköpostitse ei pysty kuulemma hoitamaan mitään, koska identiteestä ei ole varmuutta. No soitin sitten yhden 30e puhelun Op:lle,ja minun puolisoni valtuutti minut hoitamaan myös hänen asiansa. puhelun jälkeen pystyimmekin sähköpostitse saaman terveysselvitykset ym.

Kun lasku tästä laajennuksesta sitten saapui se oli omalta osaltani puolet kalliimpi, kuin mitä myyjä oli minulle tämän puhelun aikana ilmoittanut. Laskussa taas kehoitettiin menemään nettiin omille op-sivuille tarkempi selvitys laskusta.
Laitoin taas lukuisia sähköposteja tähän laskuuni liittyen, kun emme tosiaan sinne omille sivuille pääse.
Nyt on taas niin helvetin vaikeeta saada mitään omia tietoja tästä laskusta saatika puolisoni laskusta, koska sähköposti ei ole luotettava ja nämä asiat tulee hoitaa puhelimitse ja puolisoni tulee joka kerta valtuttaa minut hoitamaan mitään hänen asioitaan?!
Olen useaan otteeseen kysynyt onko op maksamassa kuluja näistä puheluista, ja tähän en tietenkään ikinä saa vastausta.
Toki he soittaisivat minulle, mutta puhelun vastaanottaminenkin täällä kaukana maksaa lähes 2e/minuutti.

Muutenkin tämä viestittely kyseisen vakuutusyhtiön kanssa on yhtä ympäripyöreiden vastausten odottelua.
Olen mm. kysynyt kuinka hoidamme asiat, jos jotain tosiaan sattuu, kun emme sinne nettiin mitään ilmoituksia pääse tekemään. Tämä kysymys on joka kerta täysin sivuutettu, vaikka ei minusta ole liian arkaluontoinen asia sähköpostitse käsiteltäväksi.
Asiakaspalvelu oli ok niin kauan kun olimme jotain heiltä ostamassa. Kun vaadimme tarkempia tietoja laskuista, vakuutuksista ym. Heidän on mahdotonta auttaa ja pystyväy vain pahoittelemaan tapahtunutta virhettä.


siis mitä ihmettä, olen pöyristynyt tästä jatkuvasta kusettamisesta ja henk.koht tietojemme pihtaamisesta!!!!!!!??!!?
Eka ja viimeinen kerta kun ostan op:lta vakuutuksen.

En tosiaan suosittele kenellekkään, vaikka äkkiseltään vaikuttikin parhaimmalta vaihtoehdolta ainakin pidemmille yli kuukauden kestäville Reissuille.
 
vierailija
Lasivakuutuksissa yrittävät pakottaa paikalliseen Pilkingtonin lasinvaihtopisteeseen. Siellä on laatu huono ja kahden kerran jälkeen riitti. Carglasilla homma hoituu loistavasti ja saa työlle kunnon takuun. Mutta silti yrittävät väkisin Pilkingtonin pisteeseen. Sellaisen murjun työ ei varmaan paljon maksa joten taitaa olla paras vaihtaa vakuutusyhtiötä.
 
vierailija
OP-pohjola on tosiaan huonoin. Kuolinpesän vakuutusten lopettaminen kesti vuosia. Lopulta koko suku, eli 24 henkilöä irtisanoi vakuutuksensa ja siirsi pankkiasiointinsa muualle.
 
vierailija
Onko kyse kertaluontoisesta ikävästä kokemuksesta vai onko ongelma toistuva?

Itsellä ei ole mitään ongelmia ollut OP-Pohjolan kanssa. Joskus on ollut viivästymisiä käsittelyssä, mutta kaikin puolin ongelmat ovat ratkenneet erittäin hyvällä asiakaspalvelulla.
Parhaimmillaan vahingon sattuessa, on korvausasiat hoitunut pelkällä puhelin soitolla. Viisi minuuttia ja asia käsitelty. Korvaukset tulleet ajallansa tilille.

Oletko antanut palautetta asiallisesti ja pyytänyt ottamaan yhteyttä, jos käsittelyaika on tuntunut sinusta kohtuuttoman pitkältä?

Kaikki ei vaihtamalla parane vaan tarvitaan molemminpuolista asiallista kommunikointia.
 
vierailija
OP pohjolan autovakuutukset markkinoiden kalleimmat (iltalehden vertailu).
Lisäksi muista poikkeava bonuskäytäntö.
Muut yhtiöt antavat täydet 80 tai 83 bonukset liikennevakuutuksesta yli 40 vuoden vahingottoman kauden jälkeen.
OP antaa vain 60!!!
Olen pyytänyt selitystä miksi heillä on muista poikkeavat bonukset, turhaan.
Bonukset määräytyy yhteisestä henkilön vahinkohistoriasta haettavasta tiedosta.
 
vierailija
Kertomuksestasi voi päätellä kaiken sukunne keskimääräisestä älykkyystasosta.
Kaikki tehtiin vakuutusten lopettamisen eteen. Yksi kuolinpesän osakas oli ulkomailla tavoittamattomissa, kaikilta muilta oli valtakirjat. Op-Pohjolasta kerrotiin, että vakuutuksen saa lopetettua jättämällä laskun maksamatta, ja etteivät he peri kuolleilta mitään. Sitten lasku meni perintätoimistolle ja se oli pakko maksaa. Lopulta vakuutus saatiin päätettyä kun esitimme perinnönjakokirjan ja kuolipesä oli lakannut olemasta. Aika paljon kuitenkin menettivät asiakkaita...
 
vierailija
OP pohjolan autovakuutukset markkinoiden kalleimmat (iltalehden vertailu).
Lisäksi muista poikkeava bonuskäytäntö.
Muut yhtiöt antavat täydet 80 tai 83 bonukset liikennevakuutuksesta yli 40 vuoden vahingottoman kauden jälkeen.
OP antaa vain 60!!!
Olen pyytänyt selitystä miksi heillä on muista poikkeavat bonukset, turhaan.
Bonukset määräytyy yhteisestä henkilön vahinkohistoriasta haettavasta tiedosta.
Minä taas sain parhaimman tarjouksen autovakuutuksesta nimenomaan OP-Pohjolasta juuri tänään. Vakuutus siirtyi sinne.

Sinänsä ihmetyttää OP vakuutuksen mollaus, samanlaisia ongelmia on millä tahansa vakuutusyhtiöllä. Joskus voi korvauspalvelu ruuhkautua yms. Pääsääntöisesti homma kuitenkin toimii hyvin joka yhtiössä. En lähtisi netissä uhoamaan, jos joku homma joskus kusee. Veikkaan että suurimpia uhoajia on nimenomaan nämä persaukiset.
 
vierailija
Minä taas sain parhaimman tarjouksen autovakuutuksesta nimenomaan OP-Pohjolasta juuri tänään. Vakuutus siirtyi sinne.

Sinänsä ihmetyttää OP vakuutuksen mollaus, samanlaisia ongelmia on millä tahansa vakuutusyhtiöllä. Joskus voi korvauspalvelu ruuhkautua yms. Pääsääntöisesti homma kuitenkin toimii hyvin joka yhtiössä. En lähtisi netissä uhoamaan, jos joku homma joskus kusee. Veikkaan että suurimpia uhoajia on nimenomaan nämä persaukiset.
Vaikka itselläni on rahaa kuin rantarosvolla, en ikinä antaisi niitä huonoimmalle vakuutusyhtiölle.
 

Yhteistyössä