Olen itse pähkäillyt samaa, vaikka ei olekaan vielä ihan ajankohtainen. Pieni ikäero on kuitenkin lapsille tulossa ja siten (kai?) tuplavaunuille suht. pitkä käyttöikä. Meillä myös tuo kompakti koko ensisijainen kriteeri (auton peräkontti ärsyttävän ahdas). Graco quattro tour duo menee suht. pieneen tilaan (64x60x105, mitat katsottu, ei itse mitattu, toivottavasti ovat oikein), meille niissäkin taitaa olla 5 cm liikaa....Ne on siis peräkkäin ja vaikuttivat suht. keveiltä työntää (kokeilin kahdella n. 10 kg painavalla taaperoikäisellä) Maksavat noin 300e.
Toinen melko pieni ja hyvä oli Gracon duo sport. Niitten mittoja kasattuna en löytänyt mistään, joten täytyy käydä auton kanssa niitä kokeilemassa. Ne maksaa n. 200e ja ovat vierekkäin. Niissä renkaat kyllä melko pienet, että en tiedä millaiset ovat sitten lenkkeily yms. käytössä.
Itse ihastuin valtavasti niihin Phil & Teds - rattaisiin. Ne oli TOSI kevyet työntää, varsinkin kun etupyörän sääti pyörimään vapaasti. Kuitenkin mielestäni verrattain tukevat ja renkaatkin suht. isot. Sport malliin saa vauvankin ihan makuuasentoon. Ja ovat tosi kompaktit. Kasattuina 91 x 58 x 27cm. Ja isompikin lapsi mahtuu istumaan takana yllättävän hyvin. Kuvista päätellen takaosa vaikutti ahtaalta, mutta ei se sitä ollut. Ne on "normimatkarattaiden" levyiset ja kasattunakin kyllä menevät suunnilleen samaan tilaan, kuin meidän nykyiset gracon matkarattaat (jotka eivät kyllä ole mitkään deluxet). Näissä on miinusta hinta. Rattaat maksaa 545e, siihen sisaristuin 120e ja sadesuoja, jos sen haluaa 49e (takaistuimessa ei ole kuomua silloin kun se on istuimena, vauvan makuuasennossa on). Saksasta tilaamalla kuulemma (mies kertoi) saisi halvemmalla (PingPong), reilut 600e koko systeemi. Tiedäpä sitten kuinka luotettavaa tuolta on tilata....Ja kannattaahan sitä katella, löytyisikö käytettynä. Mutta tuollaiset minä ajattelin hankkia tässä jossakin vaiheessa. Mieskin oli sitä mieltä, että halvemmaksi silti tulee uutenakin kuin auton vaihto =) .