Suosittele vaunuja jotka voi muokata yhdelle/kahdelle lapselle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annanan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annanan

Vieras
Eli etsinnässä vaunut tulevalle vauvalle ja isoveljelle(joka vauvan syntyessä 2v3kk). Bugaboo donkeyt vaikuttavat ihanilta, mutta ovat järkyn hintaiset. Olisiko muita vastaavanlaisia, jotka siis muokkautuvat joko yhdelle tai kahdella käytettäväksi tarpeen mukaan?
Kovin pitkiä vaunuja en haluaisi, enkä sellaisia jossa toinen lapsista on lähes maantasolla istuimessa.
Vinkkejä, kiitos!

[QUOTE="vieras";27896871]Phil&Teds.[/QUOTE]

Miksi aina näitä tupuutetaan, kun tässäkin ap nimenomaan sanoi ettei halua sellaisia joissa toinen lapsista lähes maatasossa.

Joo en siis kaipaa noita p&t tyylisiä jossa toinen istuin alhaalla :) ja meillä tosiaan nyt ollut käytössä emmaljungan nitro cityt, jotka ihan kelpo vaunut mutta emmaljungan tuplia en halua :D

Jos teillä on noin iso ikäero ( eli yli kaksi vuotta) niin silloin kyllä P&T:n kärryt on kätevät. Vauva makaa ja se istuin asetetaan siihen päälle, ei suinkaan maanrajaan. Meillä ainakin toimineet loistavasti, muitakin olen kokeillut, mutta nuo on olleet kaikista parhaat ja kätevimmät ( kevyet, pienet ja kuitekin tarpeeksi tukevat ihan maastossakin liikkumiseen).

Kotilohikäärme: saako tuota sisaristuinta vielä jostain? Muutamia nettikauppoja katsoin ja ei tullut vastaan. Se oli meillä se ensimmäisenä mieleentullut vaihtoehto, mutta sitten rupesi epäilyttämään mm. kestääkö runko ja keikkaako vaunut helposti.

Meillä on Emmaljungissa sisaristuin este rungossa ja kyllä tuo runko ainakin tuntuu kestävän. Lapset painaa nyt yhteensä n.20 kg. Ja pystyssäkin tuntuvat pysyvän vaikka kiinni ei pidäkkään. Tosin ei niitä kannata vahtimatta jättää jos lapset kyydissä istuvat. Mekään emme halunneet noita p&t, koska se vauvakoppa menee tosi pian liian pieneksi. Ja meidän vaaavelilla kun tota kokoa piisaa.

Meillä emmaljungan sisaristuin city crossissa. Painoa yhteensä noin 20 kg. Välillä myös käytössä seisomalauta kolmannella lapsella, hyvin ovat vaunut kestäneet.

Meillä poika nyt noin 13kg eli varmaan vauvan syntyessä noin 14-15kg. Eli reilut 20kg olisi meilläkin lastina. Saako tuon sisaristuimen käyttöön kovan kopan kanssa?

meilla tuli ikaeroa tytoille 1v10kk ja itse paadyin hankkimaan iCandy:n rattaat, oliskohan tuo meidan mallia Pear..
Olin kanssa harkinnu noita bugaboon donkeyja, mutta en sitte raaskinu ostaa kun ajattelin, etta saattaa jaada kovin vahalle kaytolle. Meille siis lisaa lapsia ei ole tulossa.
Olen ollut kylla enemman kuin tyytyvainen naihin. Ostin kaytettyina ja maksoin jotain noin 400€ ja tassa oli siis "kaikki osat" juuri vauvalle ja taaperolle.
On tosi napparan kokoiset ja ok kevyet tyonnella, mutta kuitenkin vakaat ja kulkee lumessakin. Voin kylla suositella!
Pieni miinus kylla vaunukopan koosta, olis saanu olla hitusen isompi. Meilla vaihdettiin istuimeen sitten jo 7kk:n kieppeilla kun ei talvitamineissa enaan oikein meinannu mahtua (voi olla etta uudemmissa malleissa on isompi, ilmeisesti istuin ainakin on). Toinen miinus kylla on, etta pitaa purkaa osiin kun laittaa kasaan, siis istuimet, adapteri ja runko. Ei tietenkaan kovin vaikeaa, mutta kuitenkin.
Meilla ollut hyva yhdistelma kun kaytossa on Emmaljugan duo edget, matkarattaina bebe comfortin Loolat (aina autossa mukana) ja nyt sitten nama icandyt kun tarvii molemmat saada kyytiin. Taapero naissa istuu kovin mielellaan. Ja toimii siis myos yhdella istuimella ilman adapteria. Ja ainakin maxi-cosin kaukalon kanssa (adapterilla).

Piti viela lisata, kun itsekin olin eka ostamassa tota Emmaljungan sisaristuinta, etta se on ilmeisesti valilla ollut pois myynnistakin just sen takia, etta tekee vaunuista helposti keikkaavan. Etta itsella jai kylla taman takia hankkimatta. Olisko se ollu ihan Emmaljungan sivuilla kun sanottiin, etta kun sisaristuin on kaytossa, ei niista rattaista saa irrottaa otettaan.. Etta miten se sitte, kun se taapero on siina maailmanluokan raivareissa..

[QUOTE="a p";27897099]Kotilohikäärme: saako tuota sisaristuinta vielä jostain? Muutamia nettikauppoja katsoin ja ei tullut vastaan. Se oli meillä se ensimmäisenä mieleentullut vaihtoehto, mutta sitten rupesi epäilyttämään mm. kestääkö runko ja keikkaako vaunut helposti.[/QUOTE]

Ihan lastentarvikkeen tavaroita myyvästä pikkuliikkeestä ostin. Huutikseenkin niitä toisinaan ilmestyy.

[QUOTE="kaksimuksua";27897453]Piti viela lisata, kun itsekin olin eka ostamassa tota Emmaljungan sisaristuinta, etta se on ilmeisesti valilla ollut pois myynnistakin just sen takia, etta tekee vaunuista helposti keikkaavan. Etta itsella jai kylla taman takia hankkimatta. Olisko se ollu ihan Emmaljungan sivuilla kun sanottiin, etta kun sisaristuin on kaytossa, ei niista rattaista saa irrottaa otettaan.. Etta miten se sitte, kun se taapero on siina maailmanluokan raivareissa..[/QUOTE]

Eipä nuo ceroxit ainakaan huojuneet pätkääkään. Jätinpä lapsoset siihen välillä nukkumaankin. Ja juu siellä lukee kyllä kaikki mahdolliset varotukset koska ne ei haluu olla vastuussa jos mitään käy. Esim ceroxia ei ole vaunulistalla koska siinä on heittoaisa ja jos taapero istuu istuimessaan ja heität aisaa, niin käsi voi jäädä väliin. Tietty se painopistee tulee ylemmäs kuin ilman taaperoa, mutta kyllä ainakin hyökkäysvaunumalliset hyvin pystyssä pysyy kunhan niitä ei sivuttain mäkeen jätä. Jos istuin on tyhjänä niin kärryjä voi käsitellä ainakin ihan normaalisti.

Maailmanluokan taaperon voi laittaa vöillä kiinni penkkiin tai nostaa sieltä pois. En mä siinä näkis mitään ongelmaa. Ainoat "ongelmat" mihin törmäsin, oli vanhanmalliseen junaan nouseminen. Sekin painon vuoksi. Helpottaa toki jos ottaa isomman pois istuksimasta. Tietty tuplilla tai peräkkäinistuttavilla sinne ei ole mitään asiaa, joten sikäli sisaristuimellinen on tosi näppärät kun mahtuu joka paikkaan.
Toinen mitä piti vähän kattoa oli se että alla oleva vaavi ei litisty. Eli puolikova koppa jos on käytössä niin pitää tarkistaa että selkänoja on ihan alhaalla ja koppa vedetty mahdollisimman ylös kuomun suuntaan, eikä mitään ylimääräistä ole sisaristuimen alla. Jalkapeitteellä ilman kovikkeita ei ollut moista ahtautta ja selkänojan voi ihan hyvin nostaa pystyyn niin että molemmat näkee paremmin.

Viimeksi muokattu:
Hei kotilohikäärme, minkä vuosimallin ceroxit sulla on, entäpä sisaristuin, onko emmaljungan oma, uusi mallivaiko vanhempi? Mulle lastentarvikeliikkeessä väittävät ettei sovi mitoiltaan tuo sisaristuin ceroxeihin.. mutta mieli tekis ne hankkia. Mulle olis tulossa 07 ceroxit ja niihin suunnittelen sisaristuinta..

Yhteistyössä