Suosittele tuplavaunuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mammax2"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mammax2"

Vieras
Esikoisella ja uudella tulokkaalla tulee olemaan ikäeroa n. 1v4kk. Vaunut pitää luonnollisesti laittaa vaihtoon, suosittele jos sinulla on hyviä kokemuksia jostain vaunuista? Tässä pari kriteeriä mitkä vaunujen tulisi täyttää:

- Erikseen säädettävät selkänojat
- Meillä ei autoa, vaunut siis päivittäin käytössä ja ainut kulkupeli, niin pitää olla tukevat.

Phil&Teds-vaunut miellyttävät kyllä silmää, mutta mielestäni iso miinus on se ettei siellä "alaritsillä" matkustava lapsi näe mitään.

Emmaljungan twinCeroxit ollut meillä. Todella tukevaa tekoa, silti ketterät. Erikseen säädettävät selkänojat, toiseen saa mainiosti kantokassin vauvalle. Heittoaisakin on ihan kätevä...Olen tykännyt, nyt luopumassa kun lapsoset jo niin isoja että kävelevät itse.

Carena double swing. Mulle oli tosi törkeä speksi se, että vauvankopan saa työntäjään päin ja esikoinen voi olla naama menosuuntaan. Näin lapset on myös paremmin omilla puolillaan eikä tule mitään hänkkäämistä. Sitten kun on ratasosat molemmilla käytössä, niin niissäkin omat kuomut ja säädettävät nojat jne. On oikein tukevat, mutta silti älyttömän ketterät - voi pyörittää ympäri yhdellä kädellä paikallaan. Ja renkaat on isot, joten pääsee maastossa kuin maastossa.

Meillä on P&T:t ja ainakaan vielä tuo vauva (8kk) ei ole osannut vaatia mitään näköaloja. Ovat olleet tosi näppärät. Tosin jos molemmat nukkuu päikkyjä vaunuissa niin sitten nämä ei ole parhaat mahdolliset, koska selkänojia ei mahdollista juurikaan säätää jos molemmat kyydissä. Mut sitten esim Urban Junglet tai Easywalkerit on hyvän oloiset, jos haluaa nukuttaa lapsia vaunuissa. Näitä molempia meille harkittiin myös. Ja ikäeroa on siis 1 v 10 kk.

Noita Easywalkereita katsoinkin jostain mutta haluan että lapset saa kasvot minuun päin, noissa ei ilmeisesti sitä mahdollisuutta ole? Mutta nuo Carena double swingit vaikuttaakin käteviltä, eikä ole pahan hintaisetkaan!

Meillä olleet Double Swingit käytössä nyt 3kk vauvan ja alle 2-vuotiaan kanssa. Ihan parhaat! Kulkee hangessakin, vauva on suojassa kopassa ja isoveli näkee maisemia eikä pääse niin helposti tökkimään vauvaa. Koppa on myös kätsy ottaa irti rungosta vaikka vauva olisi vielä kyydissä (jätämme vaunut kerrostalon vaunuvarastoon). Ihan parhaat! :D

Mulla oli Emma Jule Twinit, jotka näyttävät muuttaneen nimen Z-line Jule Twineiksi. Kevyet, kapeat (muistaakseni 72cm), ketterät, molemmat selkänojat sai erikseen säädettyä.

Tuplarattaissa kaikkein tärkein ominaisuus on leveys (tai kapeus), koska muuten et mahdu oviaukoista läpi ja rattaat vain haittaavat liikkumistasi. Noilla mahtui hyvin sekä kauppoihin että julkisiin kulkuneuvoihin (lähijuna, ratikka, bussit, hissi. Maksoivat uutena jotain 300 EUR (Net-Anttila esim myy) ja sain myytyä hyvällä hinnalla eteenpäin käyttötarpeen loputtua. Niissä oli myös hyvät jousitukset pyörissä, meno oli lapsille pehmeää ja itselle keveä työntää. Kääntyvien etupyörien ansioista kääntösäde oli tosi pieni. Ja noihin mahtui normaali Emman tai Brion tuplarattaiden sadesuoja, joka teki niistä hyvät kovallakin sateella. Rattaat tuolla:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=373828&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=3139413&categoryId=10093

Carena Double Swingeistä ei ole kokemusta, mutta ovat ilmeisesti hieman samantyyppiset kuin Emmat.

Joo kyllä minä alan noihin Carena double swingeihin kallistua, kaikin puolin näppärän oloiset ja ei tosiaan hinnalla pilatut! Jossain nettikaupassa oli tarjous 299€. Tietääkö kukaan onko noihin saatavilla pehmeää vaunukoppaa, vai onko se kova koppa ostettava vauvalle?

[QUOTE="mammax2";22779893]Joo kyllä minä alan noihin Carena double swingeihin kallistua, kaikin puolin näppärän oloiset ja ei tosiaan hinnalla pilatut! Jossain nettikaupassa oli tarjous 299€. Tietääkö kukaan onko noihin saatavilla pehmeää vaunukoppaa, vai onko se kova koppa ostettava vauvalle?[/QUOTE]

Kyllähän siihenn käy mikä vaan perusmallin pehmeä koppa. Mutta jos haluat että vauva on sinuun päin, niin silloin tarvii sen kovan vauvakopan.

Yhteistyössä