Suosittele suomalaista naispuolista kirjailijaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Suosittele suomalaista naiskirjailijaa joka olisi kirjoittanut kirjoja mitkä sijoittuisivat Suomeen, eli ei mihinkään fantasiamaailmoihin myöskään. Hakusessa ei myöskään ole lastenkirjat.

Ei ole väliä löytyykö netistä / kaupasta / antikvariaatista tai mistä. Ei haittaa vaikka olisi hieman vanhempiakin.

Kiitos jo etukäteen kaikista ideoista!

hitto täytyy myöntää et en oo tainnu koskaan lukee naiskirjailjiota ellei koulussa sitten ollut joku naiskirjailija jonka kirja oli pakko lukea. ei tuu ainakaan mieleen. oisko teillä heittää jotain naiskirjailijaa joka kirjottas fantasiaa skifiä tai jotain toimintaa? tai filosfisia kirajilijoita? mitä kannattais kokeilla?

hitto täytyy myöntää et en oo tainnu koskaan lukee naiskirjailjiota ellei koulussa sitten ollut joku naiskirjailija jonka kirja oli pakko lukea. ei tuu ainakaan mieleen. oisko teillä heittää jotain naiskirjailijaa joka kirjottas fantasiaa skifiä tai jotain toimintaa? tai filosfisia kirajilijoita? mitä kannattais kokeilla?
Kokeile sitä Kaari Utriota. Ei ole fantasiaa, mutta historiallista miekka ja kilpi -tarinaa ja sopivasti toimintaakin mukana. Itse luin noita murrosikäisenä poikana ja vaikka siitä onkin jo yli 20 vuotta, niin kyllä ne ihan hyviä olivat. Kirjoittajan naiseus näkyy tietenkin jossain määrin, mutta ei ole liiallista kuitenkaan. Ehkä.

Kokeile kirjoja Vaskilintu ja Tuulihaukka (ovat samaa tarinaa). Ne eivät ainakaan ole sieltä kaikkein romanttisimmasta päästä käsittääkseni.

Kokeile sitä Kaari Utriota. Ei ole fantasiaa, mutta historiallista miekka ja kilpi -tarinaa ja sopivasti toimintaakin mukana. Itse luin noita murrosikäisenä poikana ja vaikka siitä onkin jo yli 20 vuotta, niin kyllä ne ihan hyviä olivat. Kirjoittajan naiseus näkyy tietenkin jossain määrin, mutta ei ole liiallista kuitenkaan. Ehkä.

Kokeile kirjoja Vaskilintu ja Tuulihaukka (ovat samaa tarinaa). Ne eivät ainakaan ole sieltä kaikkein romanttisimmasta päästä käsittääkseni.

ei muakaan haittaa naiseus tajusin vaan etten oo lukenut nais kirjailoijoiden kirjoi yhtään tai ei ainakaan tuu mieleen. saa sitä romantiikkaa olla. oonhan mä lukenut sittenkin nais kirjailijoita siis naiste neroottisia novellei reginasta mut ei se koko kirja oo

Hitto nyt mä hokasin mun eka nais kirjailia olkoon ina mikkola ja runkkarin päivä kirja se vaikuttaa mielenkiintoselta ja hauskalta. Onkohan sitä kirjastossa

Öh... lainaa mieluummin jotain kunnon luettavaa. Vaikka Kaari Utriota. Tykkäsin itse myös Katja Ketusta ja Sofi Oksasesta. Katja Ketun Kätilö oli vaikuttava eli lappilaiskätilön ja saksalaisen upseerin kohtalo. Sofi Oksasen Puhdistus oli myös hyvä, tosin kertoo Viron menneisyydestä.

Tai voihan tuo Mikkola olla hyvä, mistä minä sen tietäisin, kun en ole lukenut. Lue ja tule kertomaan.

Öh... lainaa mieluummin jotain kunnon luettavaa. Vaikka Kaari Utriota. Tykkäsin itse myös Katja Ketusta ja Sofi Oksasesta. Katja Ketun Kätilö oli vaikuttava eli lappilaiskätilön ja saksalaisen upseerin kohtalo. Sofi Oksasen Puhdistus oli myös hyvä, tosin kertoo Viron menneisyydestä.

Tai voihan tuo Mikkola olla hyvä, mistä minä sen tietäisin, kun en ole lukenut. Lue ja tule kertomaan.
Joo siis kyl mä luen kaikenlaista mut en ehkä kauno kirjallisuutta et oon aika kaikki ruokainen kirjallisuuden suhteen. Mulla aina kirjojen kohdalla toiminut intuitio hyvin ku hyvä kirja osuu kohdalle ni otan sen. Joku siinä kirjassa vetoaa. Nyt tajusin et tarviin kevyempää lukemista ja katon saako ina nauraan :) mulla tuli vaan hyvät vibat siitä. Aivot kaipaa välillä kepeyttä .

Joo siis kyl mä luen kaikenlaista mut en ehkä kauno kirjallisuutta et oon aika kaikki ruokainen kirjallisuuden suhteen. Mulla aina kirjojen kohdalla toiminut intuitio hyvin ku hyvä kirja osuu kohdalle ni otan sen. Joku siinä kirjassa vetoaa. Nyt tajusin et tarviin kevyempää lukemista ja katon saako ina nauraan mulla tuli vaan hyvät vibat siitä. Aivot kaipaa välillä kepeyttä .

Sitten tietty tuo voi olla hyvä valinta, jos ei tykkää kaunokirjallisuudesta. Täytyy myöntää, että itsellä jää tietokirjallisuus aika lailla paitsioon.

Sitten tietty tuo voi olla hyvä valinta, jos ei tykkää kaunokirjallisuudesta. Täytyy myöntää, että itsellä jää tietokirjallisuus aika lailla paitsioon.
Joo mitäs tykkäät elämänkerta kirjallisuudesta? Ite tykkään mut niissäkin valikoiva. Täytyypä huomenna mennä kirjastoon ja kattoa mitä löytyy. En oo pitkään aikaan lukenut kirjaa mites sä?

Joo mitäs tykkäät elämänkerta kirjallisuudesta? Ite tykkään mut niissäkin valikoiva. Täytyypä huomenna mennä kirjastoon ja kattoa mitä löytyy. En oo pitkään aikaan lukenut kirjaa mites sä?

Aika vähän luen elämänkertojakaan, vaikka meillä on kirjahyllyssä useampia. Mies tykkää lukea niitä. Nyt luen Seitsemän sisarta -sarjaa.

Aika vähän luen elämänkertojakaan, vaikka meillä on kirjahyllyssä useampia. Mies tykkää lukea niitä. Nyt luen Seitsemän sisarta -sarjaa.
Mun viimedimmät sarjat andrej sapowksin noituri saaga piti mua otteessaan loppuun saakka kuulu monta kirjaa siihen sarjaan. Tuleeko sulle haikee olo kun seikkailu loppuu ja sit ei enään ole sitä sarjaa. Sit pari muutakin oli hyvää sarjaa ja luin kaikki kirjat justin cronin viraaleista kertovat kirja sarja hitto se alko hyvin kourallinen eloonjääneitä ja pimeydessä viraalien vaarat yosi hyvä sarja ja tykkäsin. sit sergeyj lukjanekon päiväpartio kirjat. Hmm mähän lainaankin huomenna kasan kirjoi ja alan lukee iski luku kuume :)

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
@9MM kokeile Johanna Sinisalon kirjoja. Tarjoavat myös palstamammoille vähän erilaista luettavaa.
  • Ennen päivänlaskua ei voi. Helsinki: Tammi, 2000. ISBN 951-31-1886-X.
  • Sankarit. Helsinki: Tammi, 2003. ISBN 951-31-2879-2.
  • Kädettömät kuninkaat ja muita häiritseviä tarinoita. Helsinki: Teos, 2005. ISBN 951-851-046-6.
  • Lasisilmä. Helsinki: Teos, 2006. ISBN 951-851-102-0.
  • Linnunaivot. Helsinki: Teos, 2008. ISBN 978-951-851-177-2.
  • Möbiuksen maa. Helsinki: Teos, 2010. ISBN 978-951-851-324-0.
  • Enkelten verta. Helsinki: Teos, 2011. ISBN 978-951-851-414-8.
  • Salattuja voimia. Helsinki: Teos, 2012. ISBN 978-951-851-484-1.
  • Auringon ydin. Helsinki: Teos, 2013. ISBN 978-951-851-552-7.
  • Vieraat. Hämeenlinna: Karisto, 2020. ISBN 978-951-23-6737-5.
sinisalo_johanna.jpg

T
@9MM kokeile Johanna Sinisalon kirjoja. Tarjoavat myös palstamammoille vähän erilaista luettavaa.
  • Ennen päivänlaskua ei voi. Helsinki: Tammi, 2000. ISBN 951-31-1886-X.
  • Sankarit. Helsinki: Tammi, 2003. ISBN 951-31-2879-2.
  • Kädettömät kuninkaat ja muita häiritseviä tarinoita. Helsinki: Teos, 2005. ISBN 951-851-046-6.
  • Lasisilmä. Helsinki: Teos, 2006. ISBN 951-851-102-0.
  • Linnunaivot. Helsinki: Teos, 2008. ISBN 978-951-851-177-2.
  • Möbiuksen maa. Helsinki: Teos, 2010. ISBN 978-951-851-324-0.
  • Enkelten verta. Helsinki: Teos, 2011. ISBN 978-951-851-414-8.
  • Salattuja voimia. Helsinki: Teos, 2012. ISBN 978-951-851-484-1.
  • Auringon ydin. Helsinki: Teos, 2013. ISBN 978-951-851-552-7.
  • Vieraat. Hämeenlinna: Karisto, 2020. ISBN 978-951-23-6737-5.
Toi kädettömät kuninkaat iski jotenkin heti. Jos löytyy huomenna kirjastosta otan sen

• Tykkää
Reactions: m1es
Suosittele suomalaista naiskirjailijaa joka olisi kirjoittanut kirjoja mitkä sijoittuisivat Suomeen, eli ei mihinkään fantasiamaailmoihin myöskään. Hakusessa ei myöskään ole lastenkirjat.

Ei ole väliä löytyykö netistä / kaupasta / antikvariaatista tai mistä. Ei haittaa vaikka olisi hieman vanhempiakin.

Kiitos jo etukäteen kaikista ideoista!
Kirjailija Koivukari on tiktokon saalistaja ryhmien mukaan PDF

Yhteistyössä