Suosittele matkanjärjestäjää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkalle

Vieras
Meidän perheeseen iski rantalomamatkakuume :) Olen nuorena ollut kerran Hassen matkoilla, muuten ei kokemusta pakettimatkoista ole. Minkä yhtiön matkoilla matkustatte ja miksi? Kannattaako jotakin ehdottomasti välttää?

Me ollaan käyty finnmatkojennmatkoilla ja ollaan tyytyväisiä oltu aina kaikkeen. Muista ei ole kokemusta, niin niihin en voi kommentoida, mutta finnmatkoja suosittelen lämpimästä :)

Me oltiin kesällä 2012 Apollomatkojen reissulla Kreetan Plataniaksessa. Matkanjärjestäjänä ihan hyvä, ei valittamista. Eikä ainakaan tuolloin kovin pahan hintainen. Yleensä nykyään suosin itse räätälöityä matkaa, joka paikkaan se ei kyllä onnistu, tai saa pakettimatkan jopa halvemmalla. Nyt suunnittelen matkaa Mallorcalle vuodeksi 2015 ja todennäköisesti räätälöin sen itse ja saan paljon halvemmalla. Alkaa olla aika järkyttävä hinta, jos kohtuuhotellista ja 2.n vk.n matkasta joutuu maksamaan yli 5000 e. Meitä siis matkustamassa keski-ikäinen pariskunta ja 2 aikuiseksi ehtinyttä lasta ja 1 lapsi. Pystyisitkö itse räätälöimään matkan, eli varaat lennot ja majoituksen itse?

Finnmatkojen lennot on persiistä ja matkat kalliimpia kuin esim. Aurinkomatkoilla. Finnmatkoilla joutuu maksaa ruuistakin erikseen lennoilla.

Matkakohteessa opaspalvelut ovat aikalailla samanlaisia joka matkanjärjestäjillä. Itse olen matkustanut Aurinkomatkoilla, Finnmatkoilla, Tjäreborgilla ja omatoimimatkoilla. Pakettimatkoilla suosin Aurinkomatkoja kun meillä ainakin matkat ovat olleet Aurinkomatkojen kautta edullisimmat saman tason hotelleissa kuin kilpailevilla yrityksillä. Aurinkomatkoilla ei tarvitse maksaa erikseen lentokoneruuista ja koneet ovat Finnairin koneita, millä lennetään. Ihan jotain muuta kuin Tui Fly koneet tai Tjäreborgin Thomas Cook ym.

[QUOTE="maniokki";29413725]Me ollaan myös tykätty Finnmatkoista, ja käsittääkseni Finnairinkin lennoilla nukyään joutuu maksamaan ruuista (eli Aurinkomatkojen matkoilla).[/QUOTE]

Ei joudu maksamaan. Juuri varattiin ensi talveksi matka ja ruuat kuuluvat hintaan.

Eli tästä voi kai päätellä, että suurta eroa ei matkanjärjestäjien suhteen ole. Pitää varmaan miettiä sopiva kohde ja katsoa sitten, millä matkanjärjestäjillä se on ohjelmassa ja mistä löytyy mieleisin hotelli sopivaan hintaan.

Yhteistyössä