suosittele kissanhiekkaa!

kaikenmaailman pelletit ja cassius kissanhiekka on todettu meillä huonoksi.
Paakkuuntuvaa tahdon, mutta mikä on hyvää eikä haise ihan hirveälle niinkun tuo cassius vaikka miten vaihtaa?

Mitä ne valkeat hiekat on? kelpaakohan ne kissalle ihan yhtälailla tuon tavallisen hiekan jälkeen?
 
[QUOTE="mä";23083403]Hajuttomin ja paras marketin hiekka on ne ns. kristallit. Vaaleat kristallin näköiset rouheet. Ei muuta enää osteta.[/QUOTE]

tämäkö? Fresh & Easy
tuota nimittäin olen katsellut mutta ihan outoa tuo valkoinen niin en uskaltanut ostaa vaan erehdyin tuohon cassiukseen :x
 
klklk
Mielestäni parasta hiekkaa on eläintarvikeliikkeissä myytävä Extreme Classic-hiekka. Olen itsekin kokeillut markettien hiekat, kristallihiekat, pelletit ja muut, tuon kissanhiekan olen todennut ylivoimaisesti parhaaksi. Paakkuuntuu erittäin hyvin, eli hiekkaa ei mene hukkaan yhtään, ei haise millekkään, eikä kissatkaan ole protestoineet :) ainut miinus on melko korkea hinta, maksaa n. 15-20€/16 kilon säkki. Toisaalta tuo säkki riittää meillä kahdelle kissalle (joista toinen on isoja pissoja lorattava kolli) yli kahdeksi kuukaudeksi.
 
"vieras"
Ever Clean on ihan parasta, paakkuuntuu tosi hyvin, ei haise ja on riittoisaa. :) Eläinkaupoista saa, se laatikko maksaa 20e mutta kestää kyllä ihan mukavasti.

Meillä kissat alkoi kristallihiekan vuoksi kuseskella ympäriinsä, kun ilmeisesti ne kiteet tuntui teräviltä ja epämukavilta tassujen alla.
 
rouva x
http://www.zooplus.fi/shop/kissat/kissanhiekat/catsbest/142324

Suosittelen! Reilun viikon kesti toimitus tuolta, mutta yli 39€ ostokset tuli maksutta kotiin :) ja tuota hiekkaa ollaan käytetty ehkä 4 vuotta jo, tosi riittoisaa, hajutonta ja vielä puupohjaista. Ei naarmuta parkettia niin pahasti kuin savipohjaiset. Ehkä halvemmallakin ko. hiekkaa löytyy, ainakin eteläisemmästä Suomesta.
 
"Almiira"
Meillä kolmella kissalla käytössä Lidlin Coshida, alle vitosella saa kymmenen kiloa. Paakkuuntuu tosi hyvin eikä haise kun siivoaa tarpeeksi usein. Meillä kolme kissaa ja kaksi vatia, siivoan kerran päivässä. Ainoa miinus on että pitää naapurikaupungista hakea kun meillä ei oo Lidliä.
 
"jojo"
Tosi moni kehuu noita kristalleja, sikäli, kun kissa suostuu niihin pissimään. Meillä on käytössä ihan vaan rainbown paakkuuntuva valkoinen kissanhiekka. Se haisee kyllä muutaman päivän sisään, ellei sitä siivoa, mutta eipä kertasiivous päivässä ole vielä käynyt liian työlääksi.
 
"-p-"
Mielestäni parasta hiekkaa on eläintarvikeliikkeissä myytävä Extreme Classic-hiekka. Olen itsekin kokeillut markettien hiekat, kristallihiekat, pelletit ja muut, tuon kissanhiekan olen todennut ylivoimaisesti parhaaksi. Paakkuuntuu erittäin hyvin, eli hiekkaa ei mene hukkaan yhtään, ei haise millekkään, eikä kissatkaan ole protestoineet :) ainut miinus on melko korkea hinta, maksaa n. 15-20€/16 kilon säkki. Toisaalta tuo säkki riittää meillä kahdelle kissalle (joista toinen on isoja pissoja lorattava kolli) yli kahdeksi kuukaudeksi.
mäkin suosittelen tätä. ja korkea hinta ei olekaan käytännössä niin korkea, koska tekee tosi hyvät paakut ja on riittoisaa. ja mikä tärkeintä, ei tosiaan haise!
 
"-p-"
[QUOTE="-p-";23086656]mäkin suosittelen tätä. ja korkea hinta ei olekaan käytännössä niin korkea, koska tekee tosi hyvät paakut ja on riittoisaa. ja mikä tärkeintä, ei tosiaan haise![/QUOTE]

ja kantsii tosiaan tilata tuolta zooplus.fi, niin ei tartte säkkejä raahata kotiin.
 
Miä
[QUOTE="-p-";23086656]mäkin suosittelen tätä. ja korkea hinta ei olekaan käytännössä niin korkea, koska tekee tosi hyvät paakut ja on riittoisaa. ja mikä tärkeintä, ei tosiaan haise![/QUOTE]

Samoin :) On se hinnakasta mutta ihan hiton hyvää hiekkaa..
 
Pelletti
Meillä ainoo vastaus on pelletti. Sitoo hajua ja on halpaa (lämmityspelletti siis). Miinus, että purua kulkee jonkin verran tassuissa laatikon ulkopuolelle, mutta kaikki hiekkakin kulkeutuu jonkin verran.

Kokemukseni paljon hehkutetusta kristallista oli kaamea. Minulla on kaksi kollikissaa ja käyvät yhdessä laatikossa. Laitoin yhden täyden pussin kristallia laatikkoon. Muutaman päivän päästä toinen kissoista kieltäytyi menemästä koppaan ja alkoi kuseksia lavuaariin (nenäni edessä tietysti maksimoidakseen vaikutuksen :D ). Kakat olin vain kerännyt pois, kuten ohjeessa luki. Vaan sitten kaivelin syvemmältä ja laatikkohan LILLUI imeytymätöntä kusta ja kristalleja siirrettäessä lemu oli takaraivoon iskevän kuvottava! Peitä siinä sitten tassut kusesta märkänä...kissiparat...en toiste kristalleihin ole koskenut ja toisen täyden pussin lahjoitin kaverille. Jos kympin pussi kestää vain pari päivää, kun luvattiin kuukautta, niin voi morjens. Loogisesti ajattelin, että yksi pussi kestäisi kahdella kissalla siis kaksi viikkoa...nooh, ei päästy lähellekkään!
 
Mielestäni parasta hiekkaa on eläintarvikeliikkeissä myytävä Extreme Classic-hiekka. Olen itsekin kokeillut markettien hiekat, kristallihiekat, pelletit ja muut, tuon kissanhiekan olen todennut ylivoimaisesti parhaaksi. Paakkuuntuu erittäin hyvin, eli hiekkaa ei mene hukkaan yhtään, ei haise millekkään, eikä kissatkaan ole protestoineet :) ainut miinus on melko korkea hinta, maksaa n. 15-20€/16 kilon säkki. Toisaalta tuo säkki riittää meillä kahdelle kissalle (joista toinen on isoja pissoja lorattava kolli) yli kahdeksi kuukaudeksi.
Tätä minäkin suosittelen. Paakkuuntuu, ei pölyä, imee hajut, eikä kulkeudu tassujen mukana ympäri kämppää. En ole tarkaan pannut merkille kuinka kauan säkki meidän kahden kissan käytössä kestää, mutta ainakin tuon saman eli yli kaksi kuukautta. Meillä on käytössä miedosti vauvatalkilta tuoksuva versio.
 
v
[QUOTE="vieras";23083445]Ever Clean on ihan parasta, paakkuuntuu tosi hyvin, ei haise ja on riittoisaa. :) Eläinkaupoista saa, se laatikko maksaa 20e mutta kestää kyllä ihan mukavasti.

Meillä kissat alkoi kristallihiekan vuoksi kuseskella ympäriinsä, kun ilmeisesti ne kiteet tuntui teräviltä ja epämukavilta tassujen alla.[/QUOTE]

Peesi! Ihan sanasta sanaan sama juttu. Meillä on kokeiltu vuosien varrella kaiken maailman hiekat, mutta Ever Cleania en enää vaihda. Paakkukin pysyy kasassa, vaikka suunnilleen putoaisi lattialle, eikä haise :)
 
pellettiii
[QUOTE="vieras";23083452]Kaikken paras ja halvin on puupelletti. Käyt ostamassa K-raudasta 20 kg:n säkin, maksaa noin 5 egeä.[/QUOTE]

Ihan samaa meinasin tulla sanomaan. Parhaaksi todettu. Musta tuntuu, että kaikki kissanhiekat haisee jo ilman pissaa tosi voimakkaalle.
 
"nippe"
Meillä ainoo vastaus on pelletti. Sitoo hajua ja on halpaa (lämmityspelletti siis). Miinus, että purua kulkee jonkin verran tassuissa laatikon ulkopuolelle, mutta kaikki hiekkakin kulkeutuu jonkin verran.

Kokemukseni paljon hehkutetusta kristallista oli kaamea. Minulla on kaksi kollikissaa ja käyvät yhdessä laatikossa. Laitoin yhden täyden pussin kristallia laatikkoon. Muutaman päivän päästä toinen kissoista kieltäytyi menemästä koppaan ja alkoi kuseksia lavuaariin (nenäni edessä tietysti maksimoidakseen vaikutuksen :D ). Kakat olin vain kerännyt pois, kuten ohjeessa luki. Vaan sitten kaivelin syvemmältä ja laatikkohan LILLUI imeytymätöntä kusta ja kristalleja siirrettäessä lemu oli takaraivoon iskevän kuvottava! Peitä siinä sitten tassut kusesta märkänä...kissiparat...en toiste kristalleihin ole koskenut ja toisen täyden pussin lahjoitin kaverille. Jos kympin pussi kestää vain pari päivää, kun luvattiin kuukautta, niin voi morjens. Loogisesti ajattelin, että yksi pussi kestäisi kahdella kissalla siis kaksi viikkoa...nooh, ei päästy lähellekkään!

Joo, kun sitä kristallihiekkaa on tarkoitus sekotella!
Eli meillä kyllä kestää hajuttomana ja miellyttävänä, kun vähintään kerran päivässä sekoittaa ja kaivelee kakat pois. Kristalli on paras.

Vieraatkin on sanoneet, että meillä ei kissanpissi haise...
 

Yhteistyössä