Suosittele kirjaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poken akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poken akka

Vieras
Haluaisin lukea jonkun hyvän kirjan!!
Tässä muutama mitkä oon lukenut ja tykännyt..
-Pimeän poika
-Tuomas Vimman helsinki12 ja toinen
-avoimien ovien päivä, anna-leena härkönen
-Täydellinen mies, en muista kuka kirjoittanut
-Juoppohullusta raskausarpia ja vaippaihottumaa

Mikä olis mulle hyvä kirja, iltaisin lukisin lasten nukkuessa kun mies on aina töissä..

John Irving, kirjat paksuja ja mukaansa tempaavia, eivät lopu heti kesken...
Nicholas Evans: Hevoskuiskaaja ja Kylmät vuoret
Naomi Ragen kirjoittaa mielenkiintoisesti ortodoksijuutalaisten elämästä
Marion Zimmer Bradley, Avalon-sarja ja muuta fantasiaa

Jos juoppohullun tapaiset kirjat kiinnostaa niin ehkä Jari Tervon tuotantoon kannattaa tutustua. Poliisin poika ja pyhiesi yhteyteen on varsin lennokasta tekstiä.

Kevyttä action viihdettä jos kaipaa niin Dan Brownin kirjat on ihan hyviä. Ohuet henkilöhahmot, 50-luvulta peräisin oleva naiskuva häiritsevät mutta vauhdikas toiminta ja mukasyvällinen juonen kehittely toimivat ainakin silloin jos ei viitsi miettiä kaikkea niin tarkasti. Tsekkaappa vaikka Enkelit ja Demonit & Meteoriitti.

Mika Waltarin Sinuhe on tapaus joka kuuluu omalle "kirjoja jotka pitää lukea ennen kuolemaa" listalleni. Todella loistava eepos faaraoiden aikakaudelta. Kirjasta mielenkiintoisuus astetta lisää aidohko viitekehys johon tarina on sijoitettu.

En voi olla myöskään suosittelematta Mihail Bulgakovin loisteliasta Saatana Saapuu moskovaan teosta. Jos musta huumori vähäänkään kolahtaa niin tämä monikerroksinen mestariteos kannattaa ehdottomasti lukea.

Viimeisenä muttei vähäisimpänä kannattaa tutustua Douglas Adamsin Linnunradan käsikirjaan -tai ehkä mieluummin Linnunrata nimiseen kirjaan johon on koottu trilogian kaikki viisi osaa. Kirjasta selviää vastaus perimmäiseen kysymykseen. Ei paha.

Listaan kirjoja ja menen kirjastoon katsomaan löytyykö näitä.
En tykkää tv:tä iltaisin paljoa katsoa, teho-osaston ja joskus c.s.i Miamin katon, siinä ne.

Diana Gabaldonin kaikki =)

Niihin jäin minä ainakin saman tien koukkuun, saa jättää aivot narikkaan ja huolet unhottuu...

Muita suosikkikirjailijoita on John Irwing, Maeve Binchy, Belva Plain.

Lisäksi Angelika-kirjat, Narnian tarinat ja Tuulen viemää jatko-osineen! Ja tietysti Sinuhe. Luen kerta toisensa jälkeen!

Ainiin pakko mainita vielä Jumalaiset Jajasiskot...

Alkuperäinen kirjoittaja hannaverneri:

Niihin jäin minä ainakin saman tien koukkuun, saa jättää aivot narikkaan ja huolet unhottuu...

Lisäksi Angelika-kirjat, Narnian tarinat ja Tuulen viemää jatko-osineen! Ja tietysti Sinuhe. Luen kerta toisensa jälkeen!

Hei, tuosta Tuulen viemän jatkosta.... Kannattaako sitä vaivautua lukemaan, kun ei ole sama kirjailija? Ja tapahtuuko kirjassa mitään dramaattista, joka muuttaa Scarletin ja Rhetin suhdetta? Nehän kuitenkin jatkaa yhteiseloaan...

Itse tykkään Mary Higgins Clarkista, Agatha Christiestä ja yks mistä yllätyin, että tykkäsin: Kotiopettajattaren romaani. (mutta kantsii hakea tosta vikasta mahdollisimman uusi versio ...vanhat suomennokset on aika kökköjä).

ja Tuulen Viemään jatko-osa muuttaa TODELLAKIN Scarletin ja Rhetin suhdetta. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja hannaverneri:

Hei, tuosta Tuulen viemän jatkosta.... Kannattaako sitä vaivautua lukemaan, kun ei ole sama kirjailija? Ja tapahtuuko kirjassa mitään dramaattista, joka muuttaa Scarletin ja Rhetin suhdetta? Nehän kuitenkin jatkaa yhteiseloaan...

No kyllä sen siitä huomaa, että eri kirjailija on, ilmeisesti tämä sai tarkat ohjeet siitä miten jatko-osa tulisi kirjoittaa...

En uskalla kauhiasti paljastaa, mutta melko monet mutkat pariskunta läpi käy.

Yhteistyössä