Suosittele kirjaa! Olen niin nirso, ettei ole helppoa löytää iskevää luettavaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikea

Vieras
Tykkään esim Anna-Leena Härkösen kirjoista Heikosti Positiivinen ja Loppuunkäsitelty. Luen mieluusti myös fantasiaa (esim Belgarion-sarja) tai lastenkirjoja tyyliin Potterit ja Narnia. Astrid Lindgrenin kirjat on kaikki myös luettu.

En YHTÄÄN tykkää mistään naisellisista perus saippuasarja-tyylisistä romaneeista... Myös esim Sinkkuelämää ja Bridget Jones jäi lukematta, vaikka yritin.

Suosittelut kehiin! Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsii! :)

ootko lukenu muut Eddingsit? siis Belgarionin jälkeen tulleet tarut?Polgaran taru ym kirjat..
entä Reginan laulu, se tosin poikkeaa Eddingsin kirjoista aika tavalla..

ootko kokeillut Cronwellin Scarpetta sarjaa? (kuolemansyyntutkijasta )

ja sit tietysti Tolkienin tuotanto :D

Jos tykkäät kevyestä fantasiasta, niin Artemis Fowl -kirjat (Eoin Colfer on kirjailija muistaakseni).
Jos haluat raskasta, mutta erittäin mielenkiintoista luettavaa, niin lukaises Tove Janssonin tuotantoa, siis ei-lastenkirjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos tykkäät kevyestä fantasiasta, niin Artemis Fowl -kirjat (Eoin Colfer on kirjailija muistaakseni).
Jos haluat raskasta, mutta erittäin mielenkiintoista luettavaa, niin lukaises Tove Janssonin tuotantoa, siis ei-lastenkirjoja.

Tässä kans hyvä fantasiakirja.

Orson Scott Card: Seitsemännen pojan seitsemäs poika.

Multa tulee tällaisia ehdotuksia:

joku Sari Malkamäen romaaneista. Realistista kerrontaa suomalaisen naisen elämästä.

Doris Lessing: Viides lapsi. Kertoo pariskunnasta, joka haluaa ison perheen. Nauttivat lämpimästä perhe-elämästä ja sukulaisten ja ystävien kestitsemisestä, kunnes viides lapsi muuttaa kaiken... Vaikka kirja on realistinen, siinä on mielestäni häivähdys eräänlaista fantasiaa.

Reko ja Tina Lundan: Viikkoja, kuukausia. Tämä kirja kertoo kuolemansairaan kirjailijan viimeisistä ajoista. Tositap.perustuva.

Tina Lundan: Ensimmäinen kesä. Tämä on kertoo lesken ja tyttären ensimmäisestä kesästä miehen kuoleman jälkeen. Tavallaan jatko edelliselle, vaikka onkin täysin kaunokirjallinen teos.

Joku jo sanoi Tess Gerritsenin kirjat, mut sanonpa uudestaan. Mulla on kaikki sen kirjat hyllyssä ja ne on tooosi hyviä =) Viimeisin kirja nyt meneillään ja uusia odotellessa jos sattuisi tulemaan lisää :)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
muhun on kolahtanut torey haydenin kirjat..aika rankkojakin ja elämänmakuisia kirjoja lapsista joilla erilaisia psyykkisiä häiriöitä.

Nämä on hyviä. Suosittelen.

Carlos Ruiz Safón: Tuulen varjo on yksi parhaista kirjoista joita olen lukenut.

Anna Sebold: Oma taivas

Ja sitten pakko suositella Stephenie Meyerin Houkutus kirjaa.

Kiitos paljon vinkeistä! Saa toki antaa lisää! :) Pidän ketjun suosikeissa, niin pääsen täältä nappailemaan vinkkejä. Tilaan aina kirjat adlibriksestä, niin ei viitsi täysin sikaa säkissä ostaa. ;) (Voisihan sitä lainata, mutta kun tykkään että saan sitten luetut kirjat talteen :) )

Kajsa Ingemarsson; Keltaisten sitruunoiden ravintola.

Kathy Reichsin kirjat. Kannattaa aloittaa ekasta eli Jäinen pelko kirjasta.

Just luin Mary Higgins-Clarkin kirjan. Uusimman ja olin positiivisesti yllättynyt. Taidan lukea kirjailijan aikaisempaakin tuotantoa.

Eragon-kirja, en muista kirjailijaa. Tyttö oli aivan ihastuksissaa. Mulla on vielä odottamassa.

Ja jos haluaa jotain rankkaa niin Wassmon Lasi maitoa kiitos kyllä pysäyttää. Kertoo tositarinan naiskaupasta.

Ad.libriksestä mäkin kirjat pääsääntöisesti tilaan. Vanhemmat huuto.netistä. =)

Yhteistyössä