Suosittele huvipuistoa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei pitäis tietenkään luottaa toisten mielipiteisiin mut oon kuullu et power parkissa on lähinnä vaan niitä hurjia laitteita, et olisko siellä mitään ton ikäsille? ja särkänniemi on sellasessa maineessa et siellä menee aika jonottaessa.. Särkänniemi olis kyl sikäli kiva et siellä pääsis kattoon delffiinejä ?

Itse kävin pari kesää sitten just Powerparkissa 6 ja 7 vuotiaitten kanssa. Vähän meni reissu "pieleen" kun en muka raskinut itselle ostaa ranneketta kun oletin että lapset menee keskenään laitteisiin joihin pääsevät mutta eiväthän nämä halunneetkaan vaan minun piti mennä mukaan. En vielä siinä vaiheessakaan älynnyt sitä ranneketta ostaa vaan kertalipuilla maksoin ja sit sitä alko miettimään miten ranneke ois kummiskin kannattanut ostaa. Oma moka siis.
Oli tuolla kyllä ihan laitteita tuon ikäisillekin mutta ehkä kuitenkin vähemmän kuin esim Särkänniemessä.

Itse puhun Särkänniemen puolesta. Paljon monipuolisempia laitteita kaikille. Powerparkki enemmänkin aikuisten paikka, joilla ei ole korkeanpaikan kammoa, kuten itselläni.

[QUOTE="vieras";23818722]Ei pitäis tietenkään luottaa toisten mielipiteisiin mut oon kuullu et power parkissa on lähinnä vaan niitä hurjia laitteita, et olisko siellä mitään ton ikäsille? [/QUOTE]

On siellä vähemmän hurjiakin. Ainakin kaivosjuna, kummitusjuna, toinen (matalampi) karuselleistä, hassu talo, safariajo ja autorata sopivat tuon ikäiselle. Myös pienempi sinisistä vuoristoradoista käy jo 6-vuotiaalle, jos ei ole kovin arka luonne. (Mä oon ollut lasten kanssa joka ikisessä laitteessa, jonka äsken mainitsin. Jonoa oli vähänlaiseen.)

Viimeksi muokattu:
Tykkimäki, etenkin jos ovat päälle 120 cm. Pääsevät useimpiin laitteisiin ihan yksinään, isommissa huvipuistoissa samantasoisiin laitteisiin tarvitsee huoltajan mukaan ja molemmille pitää vielä erikseen olla oma yli 15 v, mukaan. Kiva kuulla tuo, kun on ensin puoli tuntia jonottanut laitteeseen.
Ruuhkaisimpaan aikaan niin Linnanmäellä kuin Särkänniemessä suurin osa ajasta menee laitteisiin jonottaessa. PowerParkin ja Tykkimäen ruuhkaisimpiin aikoihin emme ole tainneet joutua, siellä ei ole joutunut juuri jonottelemaan kuin muutamaan suosituimpaan juttuun. Pojan suureksi harmiksi Ford-raitille oli aina jonoa.

Onko kellään kokemuksia tykkimäestä? Täytyiskö särkänniemeen varata sit kaks päivää aikaa et ehtii kietää delfinaariot sun muut? Entä power park riittääkö yks päivä?

Linnanmäellä on se hyvä puoli et jos ei vanhempi uskalla tai haluu mennä laitteisiin mut muksu uskaltaa eikä pääse johonkin ilman aikuista niin sieltä saa lainata "laitekummeja"
mulla kun ei pää kestä ja tolla nuorisolla kyllä niin tää on ollu paras.

[QUOTE="vieras";23818722]Ei pitäis tietenkään luottaa toisten mielipiteisiin mut oon kuullu et power parkissa on lähinnä vaan niitä hurjia laitteita, et olisko siellä mitään ton ikäsille? ja särkänniemi on sellasessa maineessa et siellä menee aika jonottaessa.. Särkänniemi olis kyl sikäli kiva et siellä pääsis kattoon delffiinejä ?[/QUOTE]tuo on kyllä huhu puhetta sieltä löytyy eniten laitteita juuri ton ikäisille, jos vertaa mihin muuhun paikkaan ahansa

Tykkimäki on mukava pieni huvipuisto. Laitteita on kaiken kokoisille ja ruuhka- aikaankin tarvii jonottaa vain vähän aikaa suosituimpiin laitteisiin.
Miinusta siellä on kalliit ja pienet ruoka- annokset, mutta toisaalta Kouvolan keskustaan ei ole autolla pitkä matka syömään.

Me ollaan käyty 2 kertaa Powerparkissa ja se on ihan huippupaikka!! Todella siisti ja nähty vaivaa istutusten ym. kanssa, ja laitteitakin löytyy joka makuun. Viime kesänä lapset oli 11v, 9v ja 7v, kun siellä käytiin, edellisellä kerralla pari vuotta nuorempia, ja kaikille löytyi tekemistä koko päiväksi. Ja mikä parasta, valtavia jonoja laitteisiin ei ollut.

Särkänniemessä ollaan käyty kerran, mutta siitä on jo vuosia aikaa. Hyvin saatiin kyllä sielläkin koko päivä kulumaan ja hauskaa oli. Siihen aikaan vaan niihin hurjimpiin ei meidän sakista ollut menijöitä. Tänä vuonna ajattelimme käydä siellä uudestaan, nyt kun lapsetkin ovat jo isompia. Monipuolinen on tosiaan, ku siellä on muutakin kuin huvipuistolaitteita.

Mutta siis molemmat hyviä paikkoja :)

Yhteistyössä