Suositteko suomalaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bad Virgin-

Aktiivinen jäsen
03.01.2008
43 331
1
36
Ei ole nyt rasistinen ketju (kait ) mutta mitä suomalaisia tuotteita te ostelette?
Vaatetta, ruokaa vai mitä? Vai ostatteko mielummin ulkolaista, kun se on halvempaa?

Mä itse haluan ostaa mm suomalaisia vihanneksia.
Kurkku ja tomaatit on ihan eri makuisia, kuin ulkomailta tuodut :x

Minkäs merkkisiä vaatteita suomessa tehdään, jos alkaisi niitäkin ostelemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ruoassa ehdottomasti, muissa asioissa vaihtelevasti. Harvoin ostan kotimaisia vaatteita.

Juu nykyään on todella vaikeaa ostaa kotimaisia vaatteita, tekeekö niitä kukaan muu kuin jotkut käsityöihmiset?

Ruoassa suosin suomalaista. Pääosin pyrin ostamaan paikallisesti tuotettua ruokaa, eli lähiruoan ystäviä ollaan. Keskellä talvea ei ole mikään pakko saada lentotomaatteja tai tomaatteja muutenkaan.

Vaatteita Suessa ei paljoa valmisteta, joten vaatteet meillä on mitä milloinkin.

Huonekaluja ja astioita Suomessa valmistetaan paljonkin ja kaikki meidän astiat ovatkin Suomalaista tuotantoa, huonekaluista en mene takuuseen, mutta uskoisin, että suurin osa niistäkin on peräisin Suomesta. Meidän huonekalumme kun ovat pääasiallisesti melko vanhoja ja selvästi puusepän tekemiä.

Ainakin liha, maito ja vihannekset ostetaan aina kotimaista. Vaikka esim. ulkomainen kurkku tai tomaatit on talvella halvempaa kuin suomalainen, en oo koskaan ostanu niitä just tuon maun takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Ei ole nyt rasistinen ketju (kait ) mutta mitä suomalaisia tuotteita te ostelette?
Vaatetta, ruokaa vai mitä? Vai ostatteko mielummin ulkolaista, kun se on halvempaa?

Mä itse haluan ostaa mm suomalaisia vihanneksia.
Kurkku ja tomaatit on ihan eri makuisia, kuin ulkomailta tuodut :x

Minkäs merkkisiä vaatteita suomessa tehdään, jos alkaisi niitäkin ostelemaan?

Mäkin haluan ostaa kotimaisia vihanneksia. Mutta kun ne on niin pirun kalliita, varsinkin sesongin ulkopuolella, niin muutetaan Espanjaan. Sitten voidaan syödä kotimaista niin että napa ruskaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja utt:
Kuvittelen etten suosi mutta aloin katsomaan kuittia ruokakauppareissun jälkeen ja kappas vain; suomalaista maitoa, vihanneksia, lihaa...

Hyvä :D
Paitti et sä kuitista saa selvää onko liha suomalaista?

No joo hehe :P. Mutta jos siinä lukee esim. Atrian lihapaketti niin katsoo pakkausta ja siinä on Joutsenlippu.

Kuvittelen etten suosi mutta aloin katsomaan kuittia ruokakauppareissun jälkeen ja kappas vain; suomalaista maitoa, vihanneksia, lihaa...

Hyvä :D
Paitti et sä kuitista saa selvää onko liha suomalaista?

No joo hehe :P. Mutta jos siinä lukee esim. Atrian lihapaketti niin katsoo pakkausta ja siinä on Joutsenlippu.

Eikä sen siltikään tarvi olla 100% suomalainen.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
kurkut ja tomaatit suomesta ja liha. Maidossa pääosin suomalaista.

vaatteissa en suosi suomalaista, niiden vaikean saatavuuden ja kauheen hinnan takia. esim. marimekon kuosit on kauheita.

Eikä marimekon trikoo vaatteissa laatu ja hinta kohtaa sitten millään ilveellä :( Meillä on kaikki bodyt muuttunut lyhyiksi ja leveiksi pesujen myötä, mutta ei hennesin halpikset :o

En aina todellakaan. Voin ostaa maitotuotteita Saksasta ja pekonia Ruotsista/Puolasta (juuri viikonloppuna luin paketista tällaista enkä kauhistunut). Tomaatti & kurkku pyrin ostamaan aina suomalaista sekä pääsääntöisesti liha.

Norjassa ollessani en haikaillut paikallisten perään, sillä olin sen verran rasistinen, etten olisi huolinut sellaista norjatarta, joka olisi hengaillut minun kaltaiseni kirotun ulkomaalaisrentun kanssa. Löysin sieltäkin suomalaisen naisen.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
kurkut ja tomaatit suomesta ja liha. Maidossa pääosin suomalaista.

vaatteissa en suosi suomalaista, niiden vaikean saatavuuden ja kauheen hinnan takia. esim. marimekon kuosit on kauheita.

Eikä marimekon trikoo vaatteissa laatu ja hinta kohtaa sitten millään ilveellä :( Meillä on kaikki bodyt muuttunut lyhyiksi ja leveiksi pesujen myötä, mutta ei hennesin halpikset :o

sepä.. korkea hinta ei enää merkkaa korkeaa laatua. siksi myöskään ei huvita maksaa monia kymmeniä euroja pitkähihaisista paidoista ja housuista kun laatukaan ei aina osu kohilleen. sit harmittaa.

suosinkin edullisia ( pääosin H&M ) koska saan sieltä aina vielä 25% alennusta kaikesta niin ei käy harmittamaan jos paita kutistuu pesussa ja olen maksanut siitä muutaman euron.

Vihannekset ja juurekset vain suomalaista, hedelmät mahdollisuuksien mukaan.
Vaatteissa valitettavasti ei oo enää kauheesti mahdollisuuksia kotimaiseen mutta jos ois kaks vatsvaavaa tuotetta ja toinen suomalainen niin ehdottomasti valitsisin kotimaisen vaikka maksaisi hieman enemmän.

Ruoka on mulle kuitenkin kaikista tärkein.

Suomalaiset tomaatit ei syystä tai toisesta tunnu sopivan minulle. Halkeaa suupielet :o . Suosin siis ulkomaalaisia tomaatteja.

Kurkussa suosin suomalaista, paitsi jos suomalainen kurkku on jättisuurta vetisennäköistä...silloin ostan pienen makeamman ulkomaalaisen kurkun. Ellei satu olemaan tarjolla kotimaista avomaankurkkua, se on hyvää :p

Liha on pääosin suomalaista, mutta syömme usein myös ulkomaalaista lihaa, halal-lihaa ei taida suomalaisena saadakaan.

Vaatteissa en suosi suomalaista, en omissa enkä lastenvaatteissa. Ei tunnu löytyvän mitään miellyttävää, esim. Rasavil- ulkovaatteet ovat mielestäni rumia :snotty:. Jotain suomalaista vaatetta toki löytyy, mutta hinta-laatusuhde on ulkomaalaisissa niin paljon parempi ja valikoimaakin enemmän, joten ei vaan voi vetää kotiinpäin...

En osta mitään tuotetta sen alkuperän vuoksi. Otetaanpa nyt esimerkkinä ne vihannekset. Kesällä kotimaiset vihannekset ovat edullisia ja laadukkaita mutta talvella hinta-laatusuhde kallistuu ulkomaisen hyväksi. Laaduksi ei aina riitä pelkkä kotimaisuus vaan esimerkiksi kotimaisen tomaatin konsistenssi on sesongin ulkopuolella jopa vastenmielinen. Olkoonkin ravintoarvot ja muut kohdallaan mutta tomaatin pitää tuntua tomaatilta eikä miltään lussukalta.

Ostan siis mitä tarvitsen ja mikä parhaiten palvelee tarpeitani.

Mahdollisimman paljon kotimaista ruokaa. Kahvin suurkuluttajana tosin on ostettava ulkomaalaistakin. Kotimaisia vaatteita en juurikaan osta, sillä ne tehdään pitkille ja hoikille, mutta mä olen lyhyt ja lihava. Nokian kännyköille olen uskollinen, tosin en voi tietää, missä maassa tarkalleen ottaen kännykkäni ovat kasattu.

Yhteistyössä