Suositelkaa yhdistelmävaunuja!

  • Viestiketjun aloittaja kiuas
  • Ensimmäinen viesti
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
kaupunkikävelyyn, bussilla kulkemiseen, kauppakassien kuljetukseen, paljon siis liikkeessä ollaan, autoon ei tarvitse laittaa. millaisia suosittelette?
Mulla oli "samanlaisessa" elämäntilanteessa Brio Novat. Mutta en tiedä valmistetaanko noita enää. Jos kuljetat rattaiden alla ruokakasseja, kannattaa valita merkki ja malli jossa metallinen tavarakori.
tätä mietinkin, ett mahtaako heikommat tavaratelineet kestää ruokakassien painoa? nykysin kun tuntuu, että metalliset tavarakorit on harvenemassa...
Oralla on ainakin Jovi Aireissa metallinen kori. Mulla oli ne esikoisella ja muuten oli ihan tyytyväinen hinta-laatuun, mutta me ei kerrassaan tarvittu noita isoja yhdistelmiä lainkaan. Oli kesävauva, ei tykännyt nukkua vaunuissa, ja mekin kuljettiin paljon bussilla -> hirmu homma raahata vanhantyyppisiin busseihin sisälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ja myös:
kauppakassien kannalta kannattaa katsoa myös miten matalalla se istuin on koriin nähden että saako sinne tavaraa helposti laitettua..
Tämä muuten huomattiin kun naapurilla tosiaan on ne Emmaljungat (joissa erillinen ratasosa) niin ne olivat meidän Brioja huomattavasti matalammat.

Meillä on myös Hartanit jotka kuuluvat näihin mataliin malleihin. Ymmärtääkseni myös Teutoniat ovat matalat?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
I'coo Peak 4 air, kovalla kopalla. Maailman parhaat yhdistelmät! :D
Eikös tämä ollut juuri sellainen ihan tyhmä"Mulla on parhaat, koska olen ostanut ne." juttu.
Tuota noin, miten niin? :snotty: Minä nyt vaan neljännen lapsen vaatimattomalla kokemuksellani olen juuri nuo yhdistelmät todennut erittäin käytännöllisiksi ja hyviksi.
Ei tarvi tykätä, minä tykkään. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
I'coo Peak 4 air, kovalla kopalla. Maailman parhaat yhdistelmät! :D
Eikös tämä ollut juuri sellainen ihan tyhmä"Mulla on parhaat, koska olen ostanut ne." juttu.
Tuota noin, miten niin? :snotty: Minä nyt vaan neljännen lapsen vaatimattomalla kokemuksellani olen juuri nuo yhdistelmät todennut erittäin käytännöllisiksi ja hyviksi.
Ei tarvi tykätä, minä tykkään. :|
Meillä on/on ollut ABC-kuomurattaat , kahdet erilaiset Graco matkarattaat, Juoksurattaat, Brio Novat, Brio Kombit, Brio Racet, Hartanit, Emmaljungan twin cerox 360 sekä vielä sateenvarjorattaat.

Näistä en kenellekään suosittelisi niitä ensimmäisiä Gracojamme, juksurattaita, sateenvarjorattaita enkä ABC:n kuomurattaita.

Joten ei mene noin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
meillä on ollut useampia vaunua; Brio, emmaljunga Edge, Emmaljunga Cerox, Gesslein sekä teutonia. Paras merkki näistä oli teutonia, laadukkaat ja tyylikkäät.
Emmaljungan vaunuissa paljon pikkuvikoja, luen ne halpisvaunuiksi vaikka hinta on kaikkea muuta. Gesslein myös laatumerkki. Suosittelen "koeajamaan" eri merkkejä, kyllä ne laatuerot huomaa.
Oon samaa mieltä Emmaljungasta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
I'coo Peak 4 air, kovalla kopalla. Maailman parhaat yhdistelmät! :D
Eikös tämä ollut juuri sellainen ihan tyhmä"Mulla on parhaat, koska olen ostanut ne." juttu.
Tuota noin, miten niin? :snotty: Minä nyt vaan neljännen lapsen vaatimattomalla kokemuksellani olen juuri nuo yhdistelmät todennut erittäin käytännöllisiksi ja hyviksi.
Ei tarvi tykätä, minä tykkään. :|
Meillä on/on ollut ABC-kuomurattaat , kahdet erilaiset Graco matkarattaat, Juoksurattaat, Brio Novat, Brio Kombit, Brio Racet, Hartanit, Emmaljungan twin cerox 360 sekä vielä sateenvarjorattaat.

Näistä en kenellekään suosittelisi niitä ensimmäisiä Gracojamme, juksurattaita, sateenvarjorattaita enkä ABC:n kuomurattaita.

Joten ei mene noin.
Joo no tässä kyseltiin mitä suosittelet, vastasin oman suosikkini vaan. Itsekin kiersin kyllä paljon liikkeitä ja testailin monen monta merkkiä ennen kuin nuo sitten päädyin valitsemaan tytölle. :heart: Tosin vaatimukseni olivatkin juuri tuo keveys, helppokäyttöisyys, hyvät lenkkeilyyn jne jne kauppakuskiksi niitä ei ole tarkoitettu. =)
 
kiuas
Siis sillä pyysin niitä merkkikohtaisia eroja, että jos useampi ihminen sanoo tietynmerkkisistä vaunuista menneen siträ sun tätä tohjoksi, niin osaa välttää. Ymmärsittekö :D
Ja juuri tuollaisia vinkkejä kaipaan, että mitä tulee ottaa huomioon vaunukaupassa, esim. tuo metallinen vs. kankainen kori, mahtuuko kauppakassit, jne..
Lisää vinkkejä vaan tulemaan! Ja niitä merkkiehdotuksia myös ;)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Uniriepu:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
meillä on ollut useampia vaunua; Brio, emmaljunga Edge, Emmaljunga Cerox, Gesslein sekä teutonia. Paras merkki näistä oli teutonia, laadukkaat ja tyylikkäät.
Emmaljungan vaunuissa paljon pikkuvikoja, luen ne halpisvaunuiksi vaikka hinta on kaikkea muuta. Gesslein myös laatumerkki. Suosittelen "koeajamaan" eri merkkejä, kyllä ne laatuerot huomaa.
Oon samaa mieltä Emmaljungasta!

Lisään tähän vielä että itseltänikin löytyy kokemusta Emmaljungan vaunuista-> paljon pieniä vikoja ja melko isot "hyökkäysvaunut"
 
JoannaS
Mun kokemusten perusteella Emmaljunga merkkinä ylivoimainen!

Malleja on monta, sieltä vaan etsii sen itselle sopivan.

Omasta mielestäni Edge duo, sport-rungolla on täydellinen paketti. Vaatii kuitenkin hieman säilytystilaa, koska käytössä aina vain ratasistuin tai vaunukoppa. Ja eivät mahdu pikkuautoihin. Normaalin sedanin kyytiin kyllä.

Suosittelen!
Kalliit, mutta sen arvoiset!
 
Huom
No ei kai tällaiseen ketjuun voi vastata kuin omakohtaisen kokemuksen perusteella...? Eli se, mistä itse on tykännyt.
Itse suosittelen lämpimästi Hartaneita tai Teutonioita. Meillä on ollut yhteensä 13 vaunut ja rattaat, joten monesta merkistä on kokemusta. Ostaisin vaan kuomurattaat pehmeällä kopalla, en yhdistelmiä enää. Tosin Hartanin Toplinet oli yhdistelminä ihan mahtavan hyvät ja aika pieneen tilaan menevät.
 
Tämä
Suosittelen Teutonian Mistral-rattaita. Mukavan kevyet ja menevät pieneen tilaan.
Vauva mahtui pehmeään koppaan 8-kuiseksi asti. Koppa toimii myöhemmin lämpöpussina. Työntöaisan saa käännettyä tarvittaessa.
Tykkään enemmän Teutonioiden jäykemmästä jousituksesta vrt. Brion Noviin, jotka keinuvat työntäessä huomattavasti enemmän. Nämä ovat tietenkin makuasioita.
Miinusta pienestä tavarakorista.
Ja nyt tosin valitsisin Mistral S:t kääntyvillä etupyörillä, koska olen huomannut liikkuvani paljon kaupoissa ja ostoskeskuksissa.

Tässä minun kokemuksiani.
 
ehkä pakko tunnustaa että en tykkääkään noista city jeteistä, ja lupasin myydä toiset pois ja on kaupat sovittukin :whistle:
että mitäs mää nyt teen, kärsin jonkin puoli vuotta että voin taas vaihtaa vai ;)
 

Yhteistyössä