Suositelkaa turvavyöistuinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nenna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nenna"

Vieras
Eli olis hakusassa hyvä turvavyöistuin. Tällä hetkellä on käytössä Gracon Cosmic Comfort ja tyttö alkaa olla siihen vähän liian pitkä. Lisäks istuinta tarvittaisiin kohta pikkusiskolle.

Millaisia turvavyöistuimia on käytössä? Kannattaako ostaa esim. Britaxin Kid Plus? Vai Gracon Rallysport?

Meillä on molemmissa autoissa Concord Transformer T:t. Vanhemmat tykkää ja lapsi tykkää. Isofixeilla kiinni, joten on tukeva. Parasta kuitenkin se, että sivussa olevat "simpukan reunat" suojaavat myös suurempaa lasta, eikä väliin jää aukkoa. Ei muuta huonoa, kuin kallistuksen puuttuminen, olisi pitänyt kuitenkin ottaa se XT malli.

Isovanhemmilla Cybex Solution, perusistuin, mutta ei loista joukosta mitenkään ominaisuuksiltaan.

Harrasteautossa on Kiddyn Comfort... ( palkillinen malli, nykyään ilman palkkia). Perusistuin sekin, tuntuu kapeammalta lapselle kuin Concord.

Ei ainakaan graco. Sai huonot tulokset testeistä.

Meillä britaxin isofixillä. Tykätty ollaan. Tuet paljon paremmat, kuin esim. gracossa. Myös säädöt menee todella pitkälle lapselle.

Meillä Cybex isofixillä. Siinäkin nousee myös sivutörmäyssuojat samalla kun pääntukea nostaa, ja pääntuen saa kallistettua. Poika on viihtynyt hyvin siinä, ja pikkusiskonsa istuu palkillisessa versiossa myös tyytyväisenä. Itse suosittelen ehdottomasti isofixillistä jos vain kiinnikkeet on. Silloin ei tarvitse viritellä tyhjää istuinta kiinni erikseen.

Meillä Cybex isofixillä. Siinäkin nousee myös sivutörmäyssuojat samalla kun pääntukea nostaa, ja pääntuen saa kallistettua. Poika on viihtynyt hyvin siinä, ja pikkusiskonsa istuu palkillisessa versiossa myös tyytyväisenä. Itse suosittelen ehdottomasti isofixillistä jos vain kiinnikkeet on. Silloin ei tarvitse viritellä tyhjää istuinta kiinni erikseen.

Näin minäkin olin tulossa vastaamaan :) Cybexin istuimet ovat menestyneet testeissä. Ja isofixillä kannattaa istuin ottaa jos vain autossa isofixit on.

Meillä on molemmilla lapsilla Maxi Cosin Rodit, tyytyväisiä ollaan oltu ja tuo istuin on testeissäkin menestynyt hyvin, vaikka ei isofix olekaan. Hyvin suojaava, tukeva, lasten mielestä mukava istua, ja istuimen saa kallistettua nukkumista varten. Isofixistä olen kuullut ei niin suosittelevaa tietoa suoraan autoliitosta, sen erinomaisuudesta kolaritilanteessa ei enää kaikki tahot olekaan niin vakuuttuneita. Autoliitosta sanoivat että on esitetty epäilyjä, että isofix olisikin kolaritilanteessa vyökiinnitteistä istuinta huonompi, koska osa kolarienergiasta siirtyisi kiinnikkeiden kautta suoraan istuimeen. Tiedä sitten, miten asian laita on, mutta osittain tämän takia meillä päädyttiin istuimeen ilman isofixiä.

Yhteistyössä