Suositelkaa turvaistuinta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Draumsyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Draumsyn

Aktiivinen jäsen
31.07.2009
5 320
1
36
Lähdetään huomenna etsimään turvaistuinta 3-vuotiaalle muksulle. Tarvitaan istuin, joka asennetaan naama menosuuntaan ja jossa saa istua istuimen vöillä mahdollisimman pitkään. Lapsi on sellaista sorttia, joka ei auton vöissä pysy vielä pitkään aikaan.

Mitä suosittelisitte? Mikä olisi hyvä?

Meillä on kuopuksella Kiddy Comfort Pro ja välillä tuo esikoinen 3½ istuu siinä jos ollaan hänen kanssa kahden autolla liikenteessä.

Mä olen tykännyt tuosta penkistä. Siinä ei ole omia vöitä ollenkaan, vaan lapsi tulee kiinni etupalkilla joka kiinnitetään auton vöillä. Meillä kumpikin lapsi tykkää istua tuossa istuimessa ja kuopuskin joka ei kaukalossa viihtynyt pätkääkään on tyytyväinen pitkät matkat.
Tuon saa kallistettua että siinä on hyvä myös nukkua.
ja mä olen tykännyt myös että on tosi helppo säätää lapsen mukaan oikean kokoiseksi.

Kestää tuolla etupalkilla aina 18 kg saakka minkä jälkeen käytetään pelkästään auton omia vöitä ilman palkkia.

Euroopan autoliittojen testien testien mukaan paras ja turvallisin istuin tuon ikäiselle on Cybex Soltuion X tai X-Fix 15-36 kg. Katso testejä www.autoliitto.fi tai www.kuluttaja.fi.
Myös Kuluttajavirasto julkisee nämä puolueettomat testit. Autoliiton sivuilta löytyy helpoimmin testitulokset.

Yhteistyössä