Suositelkaa turvaistuimia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapset 3 v 17 kg ja n 100 cm ja 1v 10 kk ja n 12 kg. Pitäisi hankkia istuimet satunnaisia kuljetuksia varten isovanhempien autoon. Isommalle varmaan kävisi jo turvavyöistuin, vaikka ei omassa autossa vielä sellaista käytäkään, mut entä pienemmälle? Omassa autossa vielä selkä menosuuntaan. Kyse olisi tosi satunnaisesta käytöstä, eikä kovin kalliita olisi vara ostaa. Toki se vahinko voi tulla lyhyellä ja satunaisellakin reissulla, mut silti.

Pienemmälle ostaisin Brio Zenton, joka menee molemmin päin ja on näin pitkäikäinen. Toinen olisi Britaxin Multi-tech, mutta on aika hintava satunnaiseen käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pienemmälle ostaisin Brio Zenton, joka menee molemmin päin ja on näin pitkäikäinen. Toinen olisi Britaxin Multi-tech, mutta on aika hintava satunnaiseen käyttöön.

On tosiaan liian hintava meidän budjettiin ja jotenkin ei uskalla vieraalta käytettyäkään ostaa ja kellään tutulla ei ole myynnissä mitään sopivaa.

Siis nuo molemmat on liian hintavia teidän budjettiin vai tuo Britax? Entäs sitten Zento? Älä ainakaan Britaxin Two Way Elitea osta.

Zento ei ole saanut kovin hyviä arvosteluja ja Britaxin istuin on liian kallis meidän autoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis nuo molemmat on liian hintavia teidän budjettiin vai tuo Britax? Entäs sitten Zento? Älä ainakaan Britaxin Two Way Elitea osta.

Zento ei ole saanut kovin hyviä arvosteluja ja Britaxin istuin on liian kallis meidän autoon.

Zentossa siinä arvostelussa on moni epäolennainenkin arvosteltu, vaikka ne ei itse turvallisuuteen vaikuta mitenkään.

Zentossa siinä arvostelussa on moni epäolennainenkin arvosteltu, vaikka ne ei itse turvallisuuteen vaikuta mitenkään.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/brio_zento_2007/

Mun mielestä tossa turvallisuuskohdassa on aika monta miinuskohtaa...

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/brio_zento_2007/

Mun mielestä tossa turvallisuuskohdassa on aika monta miinuskohtaa...

Mä voin ainakin tuohon asennettavuuteen sanoa, että istuin on kyllä helppo asentaa ja sen saa vakaasti istuimelle asennettua. Testi on tehty Keski-Euroopassa, jossa tapana ei ole istuimia selkä menosuuntaan asennella, joten eivät he jaksa niin tehdä. ja Brio antoi tuohon testin tulokseen oman vastineensakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Molemmille Britax evolva 1-2-3.
Menee koko loppuautoiluiän.

Esikoisella on sellainen nyt meidän omassa autossa ja se on ollut hyvä. Mut en tiedä haluanko kääntää kuopusta näin pienenä vielä kasvot menosuuntaan ja toisaalta Evolvaa voi käyttää vain 18 kg asti 5-pistevöillä ja sit siitä tulee vyöistuin. Esikoinen saisi nyt jo istua kokonsa puolesta pelkässä vyöistuimessa, joten en tiedä olisiko järkevää ostaa satunnaista käyttöä varten niin kallis istuin.

Mä en tuohon vielä pienempää todellakaan laittaisi!

Selvä. Se on tarkoitettu kuitenkin muistaakseni 9kk-
tosin vain kasvot menosuuntaan. ja voin muistaa iänkin ihan väärin :snotty:

Niinhän se on, mutta mutta olen samaa mieltä tuon vieraan kanssa, että mielestäni kuopus on siihen liian pieni.

Mä en tuohon vielä pienempää todellakaan laittaisi!

Selvä. Se on tarkoitettu kuitenkin muistaakseni 9kk-
tosin vain kasvot menosuuntaan. ja voin muistaa iänkin ihan väärin :snotty:

Lähinnä siis juuri se, että noin pieni vielä selkä menosuuntaan parempi.

Yhteistyössä