Suositelkaa telakallista turvakaukaloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti pian kahdelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti pian kahdelle

Vieras
Tarkoitus olisi ostaa tälle syksyllä syntyvälle toiselle lapselle uusi turvakaukalo autoon. Toiveissa on telakallinen, jottei tarvitse kahta lasta "vyöttää". Mahdollisimman tilava, ainakin nuo Brin kaukalot näyttää kovin kapeilta...

Harkitsen myös matkarattaita, johon turvakaukalon voi kiinnittää. Esikoisella ei matkarattaita ole ollut lainkaan ja toisaalta koen, että tavallisilla rattaillakin pärjää, mutta joskus ostoskeskuksissa olisi aika käytännölliset tuollaisetkin. Asun kyllä pikkukaupungissa, josaa ostoskeskukset on aika vähissä, joten lähinnä matkaaillessa niitä on kaivannut. Joten hintavat eivät saisi olla.

Meillä on maxi-cosi cabriofix ja muuten älyttömän hyvä kaukalo (kevyt), mutta kangas hiostaa aika paljon.. etenkin kesällä tämä ongelma, ei niinkään viileämmällä kelillä.. Mä tykkään, kun niissä on kolmipistevyöt, en helpompi laittaa pienelle kiinni ne. Mut en sit tiiä onko ne paljon vaarallisemmat kuin viispistevyöt.. Meillä on myös quinny zapp rattaat joihin tuon kaukalon saa kiinni ja tosi näppärä systeemi on..

Edelleen ostaisin Britax Baby-Safe Plussan. Ja ehdottomasti isofix-telakalla.

Kaikin puolin hyvä istuin, tilava. Ja pystyy laittamaan moniin matkarattaisiin, vaikkei niihin suoraan lukitu kiinni.
Britaxillahan on nykyään omia rattaita myös. Ja moniin rattaisiin saa adaptereilla kiinni.

Emmaljunga first class 0+.. ja jos omistat emmaljungan vaunut, niin vaunujen runkoon saa ostettua adapterin (n.20?) , jolla saa kaukalon kiinnitettyä vaunujen runkoon kiinni, eli et tarvitse erikseen mitään matkarattaita. Itse olen ollut todella tyytyväinen tähän pakettiin :) Kaukalo on tilava, meidän vauva on pian 8kk ja aivan hyvin mahtuu siinä vieläkin olemaan.. lisäplussana on se, että vöitä ei tarvitse erikseen irrotella ja säätää, vaan ne nousee ja laskee automaattisesti pään tukea säätämällä (joka säätyy, vain yhdestä vivusta nostamalla) ja samalla säätyy myös lapsen istuinkulma.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Edelleen ostaisin Britax Baby-Safe Plussan. Ja ehdottomasti isofix-telakalla.

Kaikin puolin hyvä istuin, tilava. Ja pystyy laittamaan moniin matkarattaisiin, vaikkei niihin suoraan lukitu kiinni.
Britaxillahan on nykyään omia rattaita myös. Ja moniin rattaisiin saa adaptereilla kiinni.

Meillä tämä kaukalo, mutta vyökiinniitteisellä telakalla. Käytössä meillä on britaxin yanis matkarattaat joihin kaukalon saa kiinni. Ollut tosi kätevät kauppareissuilla.

Brio on kapea. Mutta meillä esikoinen oli siinä 10kk ikään asti. Olisi kauemminkin mahtunut, mutta oppi kävelemään ja koin helpommaksi nostella turvaistuimesta, kuin kaukalosta syliin. Meillä oli talviaikaan käytössä lämpöpussi, jolloin toppapuku ei ollut pienentämässä kaukaloa. Poika oli pitkä ikäisekseen, mutta silti ei kaukalon koko tai vöiden pituus tullut sielä vastaan.

Minusta Brio on ollut todella hyvä kantaa. Se on helppo irroittaa ja kiinnittää. Telakan osaan minäkin asentaa :D Plussaa on ollut, että telakan voi kiinnittää vöillä tai ISOFIXillä. Ja kaukalonkin saa kiinni tarvittaessa ilman telakkaa. Pari kertaa ollaan matkustettu muulla kuin omalla autolla.

Ja toisaalta tuo Brion kapeus on ollut hyvä asia siinä vaiheessa, kun sinne takapenkille piti saada enempikin väkeä istumaan. (pieni puolustuspuhe Briollekin ;))
Eikös uusimmat brion kaukalot pysty kiinnittämään johonkin vaunuun (?).

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Emmaljunga first class 0+.. ja jos omistat emmaljungan vaunut, niin vaunujen runkoon saa ostettua adapterin (n.20?) , jolla saa kaukalon kiinnitettyä vaunujen runkoon kiinni, eli et tarvitse erikseen mitään matkarattaita. Itse olen ollut todella tyytyväinen tähän pakettiin :) Kaukalo on tilava, meidän vauva on pian 8kk ja aivan hyvin mahtuu siinä vieläkin olemaan.. lisäplussana on se, että vöitä ei tarvitse erikseen irrotella ja säätää, vaan ne nousee ja laskee automaattisesti pään tukea säätämällä (joka säätyy, vain yhdestä vivusta nostamalla) ja samalla säätyy myös lapsen istuinkulma.

Unohtui vielä mainita, että telakan saa kiinni joko isofixilla tai sitten vöillä ja myös pelkän kaukalon saa tarvittaessa ilman telakkaa kiinnitettyä pelkillä auton turvavöillä.

Graco näyttää aika pätevältä, kun siinä on se 5-pisteturvavyökin. Briossa on 3-pistevyö, mutta ihan hyvä sekin on ollut käyttää.

Minäkin suosittelen Britaxin Babysafea ja mikäli teillä ei ole vaunuja vielä ostettu niin varteenotettava vaihtoehto on Britaxin Vigourit. Me pärjättiin hyvin niillä eikä matkarattaita kaivannu edes kun nuo oli niin helpot ja kevyet ottaa matkaan. Kaukalon saa siis niihin napsautettua.

Meillä britaxin kaukalo telakalla. Gracon kaukaloa en ostanut koska myyjä ei suositellut, ei yhtä turvallinen koska on muovia liikaa jalustassa, haurastuu ajan kanssa ja jos pakkasilla autossa niin ei yhtä hyvä kolari tilanteessa kuin britax. Lisäks gracossa vyöt tosi lyhyet verrattuna britaxiin, meillä poika oli vielä 11kk kaukalossa kun mahtu hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tää:
Graco Logico S on aika tilava kaukalo ja telakallinen. Tosin se on myös melko painava. Gracon Mirage-matkikset on edulliset ja ihan kelporattaat ostosreissuille.

Hyvin tilavia on, mutta painavia :/ Meillä on molemmat lapset kymppi kilosia jo puolivuotiaana ja kyllä on ollu raskasta raahata tuossa kaukalossa, joka itsessäänkin on painava. Vievät paljon tilaa autossa myös.
Muuten tyytyväinen olen :)

Tuota turvakaukaloa isofix-jalalla ei enää myydä ainakaan Vantaalla, koska se osottautui nini vaaralliseksi törmäystesteissä! Turvakaukalo lensi ikkunasta ulos testissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tunkion kukko ilman munia:

Tuota turvakaukaloa isofix-jalalla ei enää myydä ainakaan Vantaalla, koska se osottautui nini vaaralliseksi törmäystesteissä! Turvakaukalo lensi ikkunasta ulos testissä.

No sen telakan saa kiinni myös auton turvavöillä, jos isofix ei ole turvallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja lilian:
Meillä on maxi-cosi cabriofix ja muuten älyttömän hyvä kaukalo (kevyt), mutta kangas hiostaa aika paljon.. etenkin kesällä tämä ongelma, ei niinkään viileämmällä kelillä.. Mä tykkään, kun niissä on kolmipistevyöt, en helpompi laittaa pienelle kiinni ne. Mut en sit tiiä onko ne paljon vaarallisemmat kuin viispistevyöt.. Meillä on myös quinny zapp rattaat joihin tuon kaukalon saa kiinni ja tosi näppärä systeemi on..

Meillä myös MaxiCosin CabrioFix ja Quinnyn Zappit. Ihan kuningasratkaisu! Noiden Zappien kanssa sitäpaitsi mahtuu sinne auton takaluukkuun vielä muutakin tavaraa.

No sen telakan saa kiinni myös auton turvavöillä, jos isofix ei ole turvallinen.

Isofix on turvallinen ja sitä kannattaa käyttää, mutta tuo Emmaljungan turvakaukalo siinä on se heikko lenkki. Kyllähän sen turvavyölläkin saa kiinni, mutta ap juuri kysyi, mikä on hyvä turvakaukalo telakalla.

Yhteistyössä