Suositelkaa ravintolaa Helsingin keskustassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ehh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
La Famiglia; tasokas ja edukas italialainen Mikonkadulla.

Tasokas voi härregyyd

http://eat.fi/fi/helsinki/la-famiglia

odotan ap:n tarkennuksia ruokamakuu minäkin

Kuule tahvo. Syön illallisia ravintoiloissa Helsingissä noin 1-3 krt vko, poltamme niihin rahaa PALJON. Myös hyvin tasokkaisiin paikkoihin. Luulen siis, että minulla on jotain rahkeita arvioida Helsingin syömäpaikkojen tasoa. La Famigliassa olen käynyt monta kertaa (lähinnä lounaalla + viinilasillisella), ja musta siinä paikassa on ok hinta -laatu suhde. Ruoka on hyvää ja edukasta, paikka on siisti ja palvelu tasokasta. Ape i käsittääkseni etsinyt mitään huippufiiniä paikkaa.

La Famiglia ei ole tasokas minustakaan, ärsyttää myös se että se on mukamas italialaista, todellisuudessa ei lähelläkään vaan amerikkalais-italialaista.

Meze Point Mikonkadulla on hyvä. Raffaello. Omenapuukin. Meksikolaisista Santa Fe ja Cantina West.

Vai ruokamakua... hmm... ei ainakaan mikään kala- ja äyriäisravintola eikä kasvisruokaravintola. Toinen ruokailija ei taas siedä tulisia ruokia. Ihan sellainen peruspihvipaikka tai pizzeria, italialainen... Täytyykin käydä tsekkaamassa noita jo kerrottuja =)

Alkuperäinen kirjoittaja ehh:
La Famiglia; tasokas ja edukas italialainen Mikonkadulla.

Tasokas voi härregyyd

http://eat.fi/fi/helsinki/la-famiglia

odotan ap:n tarkennuksia ruokamakuu minäkin

Kuule tahvo. Syön illallisia ravintoiloissa Helsingissä noin 1-3 krt vko, poltamme niihin rahaa PALJON. Myös hyvin tasokkaisiin paikkoihin. Luulen siis, että minulla on jotain rahkeita arvioida Helsingin syömäpaikkojen tasoa. La Famigliassa olen käynyt monta kertaa (lähinnä lounaalla + viinilasillisella), ja musta siinä paikassa on ok hinta -laatu suhde. Ruoka on hyvää ja edukasta, paikka on siisti ja palvelu tasokasta. Ape i käsittääkseni etsinyt mitään huippufiiniä paikkaa.

Tahvo? No, jos 5 sivullista arvostelijoita on mun kanssani samaa mieltä niin se on hienoa että sinä olet se, joka on oikeassa ja sinun todella kannattaa tätä ravintolaa ap:lle suositella. Etenkin ruoan tasoa JA palvelua on haukuttu ihan joka paikassa.

Hienoa että poltat ravintoloihin paljon rahaa (Suomi nousuun!). Se ei kuitenkaan kerro mitään tasokkuuden näkemisestä tai makuaistista.

Ap ei pyytänyt fiinistä ravintolasta suosituksia, eikä niitä kukaan ole antanutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja dip:
Alkuperäinen kirjoittaja dip:
Rafaelloa mäkin suosittelisin. Tai sitten Stockan 6. ja 8. kerroksissa on uusia ihania ravintoloita. 6. kerroksessa on kiva lasten videohuone myös.

ÄH! Ei ku mä sekotin paikat. Mun piti sanoa Rivoletto! Siellä on ihan törkeen hyvät pizzat. Ei siis Rafaello, sitä en suosittele.

Rivolettosta saa Helsingin parhaat pizzat, peesi!

Mä en kyllä kanssa La Famigliaa voi suositella en sit millään. :/ Omenapuu oli myös iso pettymys.

Casa Largo (espanjalaista ruokaa) oli kiva paikka ennen muuttoaan, mut nyt ei oo mitään käsitystä nykyisestä tasosta.

Sevillassa kävin lähiaikoina, se yllätti positiivisesti.

Suositukseni:

Ravintola Sea Horse eli Sikala tarjoaa edullista "kotiruokaa".

Ravintola on valittu Suomen 27. parhaaksi ravintolaksi. Huom! Todella kova sijoitus, koska suuri osa listan kärkipään ravintoloista on fine dining-paikkoja.

http://www.viisitahtea.fi/content/view/3999/1/

Ei olla tosiaan hakemassa mitään hienoa paikkaa, vaan ihan sellaista tavallista ruokaravintolaa, jonne kehtaa mennä samoissa vaatteissa kun on matkustanut junassakin =). Sellaista Rosso- tai Amarillo-tyylistä. Lapsia meillä ei ole mukana (jihuu!!), joten riittää kun viihdyn ystäväni kanssa kahdestaan. Ja siellä ei ole tarkoitus viettää koko päivää, ihan vaan syömään ja sitten shoppailemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ei olla tosiaan hakemassa mitään hienoa paikkaa, vaan ihan sellaista tavallista ruokaravintolaa, jonne kehtaa mennä samoissa vaatteissa kun on matkustanut junassakin =). Sellaista Rosso- tai Amarillo-tyylistä. Lapsia meillä ei ole mukana (jihuu!!), joten riittää kun viihdyn ystäväni kanssa kahdestaan. Ja siellä ei ole tarkoitus viettää koko päivää, ihan vaan syömään ja sitten shoppailemaan.

Tuon tyyppisistä hotelli Helsingin (Kluuvissa) yhteydessä oleva Fransmanni on ok, samoin vastapäätä oleva Kettunen.

Yhteistyössä