Suositelkaa pyykkikonetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angel Eyes
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Meillä on tämä LG:n 7 kilon kone ja olen tykännyt kovasti.Keväällä ostettiin.

http://www.aijaa.com/v.php?i=4899177.jpg

Meillä on kans tää, en suosittele.

Ei käytä tarpeeksi vettä -> pyykki ei tule puhtaaksi. (Mulla on atooppinen iho ja siksi esim. lakanoissa usein verta. Vanha kone pesi lakanat puhtaaksi, nykyinen ei. Pesuaineen vaihtoa on kokeiltu.)

Pesuohjelmat kestää ihan laittoman kauan. Esim. 60 asteen puuvillakone kestää 3h 20min :o |O (pesuohjelman voi lyhentää, mutta kestää silti 2h 15min)

Meillä kyllä käyttää tarpeeksi vettä, pesee puhtaaksi ja on lähtenyt myös ihan kaikki tahrat.Mä suosittelen =)

LG 7kg:n pesukone n.5v vanha ja muuten ok mut alkaa tosi helposti haisemaan!! Ei pysy hajuttomana kauaa vaikka pesee sitruunahapolla. Siinä koneessa ei ole ikinä käytetty pesuainetta jossa zeoliittia. Pyykit pitää ottaa heti koneesta pois muuten alkaa haista. Meillä 60 pesu kestää melkein 3 tuntia 40 asteen pesu 2 tuntia ja sit on tekokuitujen pesu jossa linkous kork. 1000 niin kestää 1h40min ja sit viel 30min pikapesu.

Alkuperäinen kirjoittaja ei Lg:
Lg on huono.

hajoaa heti ..kokemusta on.

Mikä on heti?Meillä jää nähtäväksi miten kauan kestää.

Meillä on nyt 5 vuotta ollut eikä mitään vikaa ole ollut. Nää on aina tyhmiä kun joka laitteesta joku tulee sanomaan "älä osta sitä, se hajoaa heti". Onhan kaikissa niitä maanantaikappaleita ja joskus se hajoaminen on jopa käyttäjästä kiinni, joten ei voi oikein yleistää.

LGn 7 kg koneemme hajosi juuri, korjata ei kannata kun huoltoverkosto on niin harva että korjaajan paikalle kutsuminen pelkästään maksaa jo satasia puhumattakaan varaosista siihen päälle. Ennemmin ostamme uuden.

Meillä on toi LG ollut puoltoista vuotta, eikä siinä kyllä ensimmäistäkään vikaa ole ollut, eli sikäli ihan hyvä kone.

Jos mä olisin ostamassa konetta, tarkistaisin:
-Lisäveden mahdollisuuden. Se on tosiaan tätä nykyaikaa, että säästetään vettä, mutta jos joudun pesemään pyykit kolme kertaa esipesua ja lisähuuhtelua käyttäen, niin siinä kuluu kyllä ihan hirveästi sähköä ja vetta ja mun aikaa.
-Pesuohjelmien kestoajan. Tossa meidän koneessa kun tosiaan menee ihan viikkotolkulla, eikä kahta 60 asteen konetta meinaa ehtiä pestä päivässä millään, jos on muutakin tekemistä.
-Energialuokan, ei ole kiva maksaa järkkyisoja sähkölaskuja pyykin takia.
-Täyttömäärän. On ihanaa, että koneeseen oikeasti mahtuu paljon, ei tarvitse pyörittää koko aikaa.

Mua ei kiinnosta pyykinpesukoneessa esim. äänitaso. Uudet koneet on kaikki sen verran hiljaisia, että jos ei aio pitää konetta keskellä olkkaria, niin tuskinpa siitä häiritsevää meteliä tulee.

*muoks* Hei joo, ton haisemisen olen myös huomannut, mutta ajatellut vian olevan vedessä tms. Kai se on sekin koneesta sitten kumminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Meillä on tämä LG:n 7 kilon kone ja olen tykännyt kovasti.Keväällä ostettiin.

http://www.aijaa.com/v.php?i=4899177.jpg

Meillä on kans tää, en suosittele.

Ei käytä tarpeeksi vettä -> pyykki ei tule puhtaaksi. (Mulla on atooppinen iho ja siksi esim. lakanoissa usein verta. Vanha kone pesi lakanat puhtaaksi, nykyinen ei. Pesuaineen vaihtoa on kokeiltu.)

Pesuohjelmat kestää ihan laittoman kauan. Esim. 60 asteen puuvillakone kestää 3h 20min :o |O (pesuohjelman voi lyhentää, mutta kestää silti 2h 15min)

Tarkistin vielä, kun laitoin pyykkiä koneeseen, niin pesuohjelma lyhennyksen kera 60:ssä kestää 1h52min meidän koneessa

Meillä on LG ollut reilun vuoden ja kone pyörii pari kolme kertaa päivässä.
Ohjelmiin saa valittua lisähuuhtelun jos tuntuu ettei vesi riitä mutta koskaan ei ole moista tarvinnut. Aina tulee puhdasta. Kone suihkuttaa veden suoraan pyykin sekaan yläpuolella olevasta suuttimesta ja vesi annostellaan automaattisesti pyykin painon mukaan.

Mikään normiohjelma ei kestä yli kahta tuntia. Puolen tunnin pikaohjelmaa voi luonnollisesti muuttaa. Oletuksena se on 40 astetta ja linkous muistaakseni 800 rpm. Kun linkouksen nostaa 1400 rpm:ään niin ohjelman kesto pitenee muutaman minuutin. Samoin tietysti jos valitsee korkeamman lämpötilan tai lisähuuhteluja.

Koneeseen voi myös ohjelmoida oman suosikkiohjelman jonka voi myöhemmin valita yhdellä napilla. Tätä toimintoa ei olla tarvittu.

Koneessa on tietysti lapsilukko.

Tasapainokontrolli toimii hienosti. Jos koneessa pesee vaikka peiton niin se helposti pakkaantuu rummun toiseen reunaan ja haittaa linkoamista rynkyttämällä konetta. Kone huomaa ettei rumpu ole tasapainossa ja yrittää ensin jonkin aikaa pyöritellä pyykkiä hitaasti jotta se asettuisi hyvin. Jos tämä ei onnistu niin kone ei rikkoudu linkoamalla ja pompottelemalla itseään pitkin kylppäriä vaan pysähtyy antaen virheilmoituksen.

Ja konehan oli siis tämä

Alkuperäinen kirjoittaja pesuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Muutaman viikon meillä ollut käytössä sivusta täytettävä 7 kg:n Bosch. Vielä ei ainakaan ole valittamista. Yksi asia, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, on pesuohjelmien kesto. Uusissa koneissa normaaliohjelma kestää helposti melkein kolme tuntia. Tuosta syystä päädyttiin Boschiin, kun normaalilikaisen pyykin ohjelmat ovat sopivan lyhyitä.

Meillä myös Bosch Maxx for kids, oiken lapsiperheille suunnattu, mutta kosketusnäppäimet ja lapsi pääsee kesken ohjelman säätelemään. Pitäis olla joku lukitus systeemi

Onhan siinä se lapsilukko! opettele käyttämään

Yhteistyössä