SUOSITELKAA LAPSIYSTÄVÄLLISIA TURVALLISIA ALUEITA VANTAALLA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VIERAS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Maija poppanen:
Tunteeko kukaan Kivikkoa?

Kivikko on kyllä Helsinkiä. En muuttaisi ja kaverit muuttivat sieltä pois, vaikka olikin ihan kiva rivitalo ja siellä rauhallisella puolella. Eivät halunneet lapsiansa kouluun, jossa suomea äidinkielenään puhuvat ovat vähemmistönä.

Länsi-Vantaalta löytyy parempia alueita esim. Vapaala ja Hämeenkylä. Hämeenkylässä on kivoja vanhoja taloja ja isoja pihoja, on ihan Espoon rajalla.

Länsi-Vantaalta löytyy myös suht rauhallisia kerrostalo-alueita kuten Pähkinärinne ja Lammaslammen alue. Siellä on myös kivoja rivitaloasuntoja ja tosiaan tuo Lampi.

Itse jättäisin Vantaan väliin, mutta jos olisi pakko siellä jonnekin muuttaa, muuttaisin Hämeenkylään tai Vapaalaan.

Korso ja Koivukylä ovat itse asiassa ihan kivoja. :) Tai ainakin me viihdytään, .

Koivukylään usein mielletään Havukoski, tornitaloalue jolla on noin kymmenen kapakkaa lähes vieri vieressä.

Jos vapaasti voisin valita, niin muuttaisin Tikkurilan läheisyyteen, siten ettei tarvitsisi autoa laisinkaan mutta kaikki palvelut löytyisivät läheltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Blissss:
Alkuperäinen kirjoittaja Myös maalta muuttava:
Me ei harkita muuta kuin omakotitaloa. Pakko on muuttaa, mutta rahat ei riitä lähempänä helsinkiä omakotilatoihin. Vantaata siis katellaan mekin...

Ylästö ja Silvola.

Muuten ihan ok alueita, mutta aika "hevon kuusessa" eli tosi kaukana kaikesta. Auto ihan pakko olla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millainen alue on Kivistö?
Ite muutin Kivistön suunnalta (Koivupäästä ) pois viime vuoden lopulla... muuten tosi kivaa aluetta mut melkein pitää olla oma auto jos sieltä jonnekin haluaa päästä.
Oon asunu myös Asolassa ja siitä tykkäsin tosi paljon... ei oo ihan aseman vieressä ja aikalailla omakotitaloja niin on vähä rauhallisempaa kun radan toisella puolella ja Asolas on se hyvä puoli et on sen verran hyvät kulkuyhteydet et pärjää ilman autoakin kivasti. Asolasta vaan ei kovin usein vapaudu omakotitaloja.

Alkuperäinen kirjoittaja polgara:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jeah:
Varmaan KORSO on ykkönen, KOIVUKYLÄ kakkonen jne.

oikeesti? Korso kuulostaa pahalta... koivukylä vielä pahemmalta....jo nimen perusteella...
molemmat ovat aika isoja alueita, joiden "sisältä" löytyy hyvinkin erilaisia asuinpaikkoja mukavia ja vähemmän mukavia:)Korsosta esim.metsola, nikinmäki, p-nikinmäki, leppäkorpi jne. on ihan kivoja:)

Itse asun Metsolassa omakotitalossa,tänne muutettiin Nikinmäestä rivarista.Kummatkin mukavia ja rauhallisia alueita.

asumme Koivukylässä tai itse asiassa kuten asunnonväölittäjätä kutsuvat vanhassa koivukylässä, erittäin mukavaa vanhaa aluetta ja asemalle 10-15 min kävely. kun puhutaan koivukylästä moni tietää vain ostarin korkeat kerrostalot ongellmineen, alueella on muutakin, kuten korsossakin, on rivareita ja omakotitaloja...

rekolaa voisin myös suositella, pääradan asema löytyy, hyvät kulkuyhteydet.

tikkurilan kyljessä oleva viertola, mainostetaan hyvänä asuinalueena, mutta sieltä on kuitenkin asemalle 5km ja huonot kulkuyhteydet jos niitä arvostaa...

Yhteistyössä